{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

JBL-GTO serie {{forumTopicSubject}}

God aften alle her inde, jeg har en Jbl gto serie 12 tommer 1000 W bas, men jeg synes ikke at den slå ordentligt igennem og har vist aldrig gjort det, har ladet mig fortælle at der er fordi den er for stor, at en 12 tommer bas bare ikke slår ordenligt igennem, her derfor kigget på en 10 tommer bas fra samme serie (Jbl Gto)

Er der nogen som ved om en 10 tommer slår ordentlig igennem, har ikke den helt store erfaring på lige der her punkt.

Har overvejet evt. en af dem har

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59327653

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59249394

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59032633

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  JBL-GTO serie
  • #1   31. mar 2009 en 12" kan sagtens slå ordenligt.......

Præsis hvilken model 12" GTO er det du har..??

Og hvilken forstærker trækker du den med...??

• #2   31. mar 2009 Hvad trækker du den med?

• #3   31. mar 2009 forstærken er en GTO 755.6 - 6 kanals

selve bassen er jeg lidt itvivl om..

Den ligner rigtig meget den her, bare i 12 tommer

http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=740549

• #4   31. mar 2009 okay.. det lyder dejligt så slipper jeg for at invistere i en bas denne gang..

Punch?? hvad er der nu lige det er??

Det kan da godt være forstærkeren bare skal indstilles

• #5   31. mar 2009 Det en tøse forstærker det der......

Ville finde noget med mere power, til den sub.

(hvis det er den på billedet, er din sub på 250 RMS watt... og en enkelt 4ohm´s svingspole)

• #6   31. mar 2009 hmm blev vist røv randt da jeg købte det så.. har en kammerat som har samme forstærker men en 10 tommer bas og der er noget mere skrald i

• #7   31. mar 2009 søde venner da, det lyder som om jeg skal have læderet op igen, venter lige til jeg har fået de sidste skatte kroner tilbage og så må jeg have fat i en 4 kanals og en monoblock, der er vist ikke andet for..

• #8   31. mar 2009 Jeg har to af de kasser du havde en link til (med GTO 10") hvis nogen er interessered.

• #9   31. mar 2009 Hvilket kabinet sidder den i? Det er langt mere sandsynligt at det er der dit problem er... Der skal ikke meget kraft til at få en GT-4 til at spille fornuftigt.

• #10   31. mar 2009 okay.. Jeg bor desværre nogen langt fra dig af, omkring 9000 Aalborg, mon ikke bilekspeten kan hjælpe mig??

Jeg har selv prøvet at indstille forstærkeren nogle gange og syns egentlig det hjalp lidt hvergang, men så ikke rigtig alligevel..

• #11   31. mar 2009 Den sidder i det kabinet som den sad i da jeg købte den.. købte den samlet fra ny..

• #12   31. mar 2009 ja har indstillet på en rigtige kanal.. kan ikke huske hvor mange Hz den står på nu.. men skal den stå højt eller lavt i Hz??

det der bass boost, det har jeg aldrig rigtig fundet helt 100% ud af hvad det er for noget..

• #13   31. mar 2009 Jeg skal til Aalborg i næste weekend hvis det var. Men jeg er dog ikke sikker på at jeg kan få en ekstra kasse med lige da.. hmm

• #14   31. mar 2009 Lpf eller hpf den mulighed har jeg slet ikke ud for sub udgangen!!

jeg har altid indstillet det når det bare har spillet normalt, eller hvad skal man sige.. men det har været for lavt hvis det skal spille på fuld hammer..

hvor mange mV eller V skal den ca stå ved??

• #15   31. mar 2009 hay har sådan en gto i 10 tommer magen til dem som du viser på nettet.. og med den rette forstærker kan den satme spille... den er genial

• #16   31. mar 2009 okay.. men mange tak for hjælpen MikkL *Audio-freak* ! og alle i andre
    Jeg finder en løsning på problemet snart...

• #17   31. mar 2009 Følsomheden (volt) stiller du således: (sakset fra manualen)
    1. Initially turn the INPUT LEVEL control(s)
    to minimum (counter clockwise).
    2. Reconnect the (–) negative lead to the
    vehicle’s battery. Apply power to the
    audio system and play a dynamic music
    track.
    3. On the source unit, increase the volume
    control to 3/4 volume. Slowly increase
    the INPUT LEVEL control(s) toward three
    o’clock until you hear slight distortion
    in the music. Then reduce the INPUT
    LEVEL slightly until distortion is no
    longer heard.

Basboost stiller du til 0!

Den skrue der hedder FREQ - hvor står den? Den styrer nemlig delefilteret. det er et low-pass filter, så frekvenser under det den er stillet til slipper igennem, så hvis den fax står i yderstillingen 32hz spiller din sub kun bas under 32 hz - prøv evt at stille den midt i skalaen.

Jeg spørger lige til dit kabinet igen - er det et originalt JBL kabinet eller er det hjemmebryg?

• #18   31. mar 2009 Tilføjer lige at justeringen af følsomheden bør du lave med dine fronthøjtalere og så stille de øvrige skruer ligeledes, da det kan være svært at høre forvrængningen i fx en sub.

• #19   31. mar 2009 hovsa det stod da på næste side og så enda på dansk..

Ja det er at originalt Jbl kabinet - Min bas er magen til denne dog bare i 12 tommer istedet for 10

http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=740549

• #20   31. mar 2009 okay jeg prøver at justere forstærkeren i morgen og så skriver jeg lige tilbage til dig om hvordan det er gået..

• #21   31. mar 2009 Et par yderligere tips til når du indstiller:

Pil dine baghøjtalere fra, da de kan forstyrre din oplevelse af bassen.
    Prøv at placere subben forskellige steder i bagagerummet - find dit sweetspot.
    Prøv at stoppe basporten med højtalervat, skumgummi, et par strømper eller lign.

Noter de forskellige ting du gør, tag evt. et billede hver gang du har stillet på forstærkeren. Noter herefter din oplevelse af lyden..

Sådan finder man den bedste indstilling og placering.

Kommentér på:
JBL-GTO serie

Annonce