{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

hurtigt svar til forstærker søges {{forumTopicSubject}}

det er sådan at jeg er igang med at montere forstærker i min chevrolet aveo. . Indtil videre har jeg tilsluttet standard cd afspiller indtil min nye kommer hjem. . Problemet er at min forstærker ikke gider tænde . . Der er strøm til. . Men da der ikke er phono udgang på min cd afspiller har jeg brugt en omformer der ændre højtaler stik til phono. . Men hvor skal jeg placere mit remote kabel fra forstærkeren til mit iso stik. . Det er der nemlig ikke på omformeren. . Kan det have noget med det og gøre. . At jeg har sat remote eller stel forkert måske? Håber i kan hjælpe hurtigt da jeg er igang med det lige nu . . På forhånd tak . .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hurtigt svar til forstærker søges
  • #1   6. apr 2009 Hvis ikke du har en remote ledning fra radioen og om til forstærkeren, så tænder den jo af gode grunde ikke... Du kan evt, montere den sammen med din tænding så den tænder når du drejer nøglen i bilen.

• #2   6. apr 2009 remoten kobles til HU og forstærker

• #3   6. apr 2009 oki kim og hvordan skal det så lige sluttes til tændingen? Hehe. . Nogen speciel farve jeg skal gå efter

• #4   6. apr 2009 ja ved jeg henrik . . Men da det er standard iso stik på standard hu ved jeg ikke hva det hedder der hvor den skal med ind

• #6   6. apr 2009 der står ikke rem nogen steder da det er et standard iso stik på standard radio . . Der står battery, antenna power, pwm+, ground , steering wheel sw gnd , tel mute, steering wheel sw input , acc+

• #7   6. apr 2009 Nu lyder det jo til at manden ikke har en remote ledning på radioen også, så er det jo ikke nemt at trække en remote ledning til forstærkeren...
    Derfor mit forslag, om ikke andet så kan han da montere en switch der tænder og slukker for forstærkeren, eller montere et relæ der bliver trukket af tændingsledningen, så sluger den ikke noget strøm.

• #8   6. apr 2009 kan slet ikke få forstærkeren tændt. . Hva er så problemet?

• #9   6. apr 2009 Du skal sætte 12v til den indgang der hedder remote, så skulle den gerne tænde såfremt du har plus og minus koblet til også.

• #10   6. apr 2009 jamen hvordan gør jeg det kim . . Der går strøm fra batteri til forstærker. . Fatter det ikke helt. . Ingen der er tæt på hvidovre. ? Hehe

• #11   6. apr 2009 Hvis du ikke har en rem out kan du i mange tilkfælde din "power antenna". Det kræver dog at du målet igennem, og finer ud af om den er kontstant on, eller kun on når du benytter radio delen...

Og ellers kan man lave en simpel relæ styring selv...

• #12   6. apr 2009 prøvede og sætte strømkablet fra batteri til både + og remote på forstærker og så tændte den. . Dog er den så tændt konstant. . Hvordan kan jeg afhjælpe det?

• #13   6. apr 2009 Det er så det, du kan gøre på mange måder, enten ved hjælp af din tænding eller ved hjælp af et relæ, som slå fra når du slukker dit anlæg eller bilen, du kan også bare slutte den ledning der går til din remote, til en kontakt du manuelt tænder og slukker for når du skal bruge det, det er jo bare 12v gennem en kontakt og videre til din remote på forstærkeren, når du slutter kontakten sender den 12V til din forstærker.

• #14   6. apr 2009 til tæninger bruger der ofte gul eller rød
    du kan målle dig ferm til det
    eller læse dig frem til det i instruktions bogen til din hu

• #15   7. apr 2009 mange tak for alle svarene. . Nu har jeg fattet det. . Næsten. Hehe. . Hvordan får jeg lavet sådan en kontakt. . Kan nemlig ikke komme ind til min tænding. . Der sidder den der plast kasse rundt om ratstammen og der sidder to skruer bag rattet . . Og dem kan jeg ikke få skruet ud. . Så må nok fikse noget lignende med sådan en kontakt eller noget. . Nogen der bor nær hvidovre eller hillerød som evt kan hjælpe?

• #16   7. apr 2009 mange tak for alle svarene. . Nu har jeg fattet det. . Næsten. Hehe. . Hvordan får jeg lavet sådan en kontakt. . Kan nemlig ikke komme ind til min tænding. . Der sidder den der plast kasse rundt om ratstammen og der sidder to skruer bag rattet . . Og dem kan jeg ikke få skruet ud. . Så må nok fikse noget lignende med sådan en kontakt eller noget. . Nogen der bor nær hvidovre eller hillerød som evt kan hjælpe?

• #17   7. apr 2009 På din HU er der en ledning der nok kaldes Ant, Antenne og er sikkert Blå eller Blå/Hvid. ISO-stik position A-5.
    Det er Remote ledningen.

Grunden til at den ofte kaldes Ant. er at "i gamle dage" var det eneste fjernstyrede man havde var en El-antenne.
    Idag bruges den også til styring af forstærker, telefonmodul, antenneforstærker osv.

På min hjemmeside har jeg lavet en lille tegning over ISO-stikkene: http://www.olsenworld.dk/opel/info/el/radio-iso.asp , måske det kan hjælpe.

• #18   7. apr 2009 oki per.... det vil jeg kigge efter... er det det samme når nu mit er et 2din iso stik

• #19   7. apr 2009 Jonas, med hensyn til kontakten, skal du ikke ind til din tænding, der skal du faktisk bare finde en 12v ledning og køre igennem.
    Så kan du jo så eksperimentere om der kun er 12v på når der er tænding eller om der er konstant 12v, hvis der kun er 12v når der er tænding er der ingen grund til en kontakt med mindre du stadig ønsker at manuelt styre om din forstærker og sub skal køre.

Men altså gå ind bag anlægget og find nogle ledninger, mål dig frem til 12v og prøv dig lidt frem med at dreje på tændingen for at se om det kommer og går.

Jeg har taget et udtag fra batteriet gennem en kontakt, som går til en fordeler boks med 3 cigarstik udgange, der har jeg monteret mine ungers DVD skærme, samt GPS og andet der måtte være tilsluttet, intet af ovenstående køre hvis den kontakt er slukket, på den måde kan jeg styre hvornår der det skal være tændt og slukket, det er smart til mit behov, men det er jo forskelligt, syntes bare jeg ville dele ideen smiley

Kommentér på:
hurtigt svar til forstærker søges

Annonce