{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Forstærker slår fra? {{forumTopicSubject}}

Hey der ude..

- Så har jeg fået sat anlæg i min ny indkøbte Calibra..
MEN!. Det er præcis det samme anlæg som jeg havde at sidde i golfen,.
- 2 forstærkere, en sub, 2 6x9'ere og en HU ..

Når jeg nærmer mig de 30 i volume, hvilket den evig og altid sagtens har kunne spille med, så slår den fra. Først den forstærker med 6x9'erne, og så når man når de volume 38, så slår forstærkeren til subben fra?
Hvis jeg tager forstærkeren fra til subben, så gør den det alligevel? :s..

- Jeg har skiftet alle kablerne til nogle noget tykkere, og renset + og stel ledningerne ude ved batteriet. Og hver forstærker har hver sin stel. Så forstår det ikke helt?

Nogle der har nogle idéer? Synes det underligt når det altid har spillet fint i golften..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker slår fra?
  • #1   17. apr 2009 Lyder til din HU ikke kan følge med..

• #2   17. apr 2009 Er der lige så mange ampere i batteriet på calibraen som i golfen? Hvis der ikke er strøm nok til at trække forstærkerne, så skal de slå fra.

• #3   17. apr 2009 har den så en god stel?? altså er maling osv slebet væk så der er bart metal?

• #4   17. apr 2009 de får ikke strøm nok eller de bliver for varme overbelastning..

evt et kabel der ikke sidder helt ordenligt.. eller har du justeret om på forstærkeren ??

• #5   17. apr 2009 Honda .: Hvis HU'en kunne klare det i golfen, så burde den også kunne klare det i calibraen smiley

• #6   17. apr 2009 Honda. Okay, må prøve med en anden for at prøve så..

- Phuck
    - Nej tænke jeg nemlig også på, fordi jeg havde fundet et andet batteri til golfen da det gamle var faldet sammen, det var vist på 75/80 ampere, vist nok til en toureag..
    - Men det i Calibraen er kun et 61 amperes..
    Men synes bare det lyder utroligt det skal bruge så meget strøm, så voldsomt er det jo heller ikke..

• #7   17. apr 2009 Ja den har blanke stel punkter, og spændt godt til..

Og har gået alle ledninger igennem 1000 gange da jeg ikke kan forstå det.. Så har snart opgivet.. :b

• #9   17. apr 2009 når du siger alle ledninger... er det så kun phono/stel/strøm du mener??

jeg var engang ude for det samme.. hvor det var en plus ledning til den ene diskant.... total langt ude.. men den fik hele systemet til at crashe på samme måde som du siger..

ud over det lyder det som om dine forstærkere slår fra fordi de ikke kan klare presset..... er det samme 6/9 og sub som før?? har du brokoblet til andre ohm eller lign????

• #10   17. apr 2009 Du kan jo omregne, hvor mange watt du kan trække fra batteriet:

12volt * 80amp = 960watt
    12volt * 60amp = 720watt

Det er alligevel 240watt mere du havde i golfen. Men det er bare mystisk, at den slår fra, selvom du frakobler en af forstærkerne :-\

• #11   17. apr 2009 De amp der står på batter er amp timer og der er hvormange ampere batteriet kan levere i en time inden det er fladt. et batteri kan levere mange gange mere typisk 200-300 ampere i kort tid. dit problem ligger sikkert i at du belaster din forstærker for meget, måske du skulle prøve at skruge lidt ned for gain på dine forstærkere.

• #12   17. apr 2009 Altså så snart bilen er tændt så handler det generelt ikke om størrelsen af dit batteri... !!

Er du sikker på du har monteret det hele præcist som før... Du bør os tænke på at hvis evt dine dørsider havde et kabinet i golfen, så forstærkeren ikke skulle bruge alle kræfter på at få membranen på plads igen så har det aflastet forstærkeren, kontra hvordan det evt er i Calibraen... Hvis en enhed bliver belastet for hårdt kan det jo hurtigt være grunden til den slår fra... Ellers kan det selvfølgeligt være noget så simpelt som stel... Men at det er fordi dit batteri er mindre burde ikke være dit problem... !

Kommentér på:
Forstærker slår fra?

Annonce