499 visninger
|
Oprettet:
Hjælp mht. højttalere ! {{forumTopicSubject}}
Hej ...
Jeg har lige monteret et sæt Ultimate komponentsæt i bilen. Det lyder rigtig godt, men når jeg skruer op, i ved sådan RIGTIGT op
Så hakker højttalerne i lyden, ligesom hvis der var ridser i en cd. Jeg har selv på fornemmelsen at det er fordi min gamle HU ikke kan trække anlægget ordentligt, og der derfor må en forstærker til..
Jeg ville bare høre om i mener at jeg har ret i den påstand ?
nov 2004
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 962
Min gør det samme.. Men kun når bilen er slukket.. Min ska bare tændes og ha lii lidt gas.. Så er den sku i vinkel... hehehe
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 199 Svar: 664
Så er det vel nærmere en kondensator der skal til ? Mangler lidt hjælp her ...
Er kun 17, så jeg er i gang med at gøre de gamles saab 900 lidt i stand, for det er hvad jeg må leve med når jeg fylder 18
nov 2004
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 962
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 776
Du skal bare sørge for at den ledning til dit anlæg som giver 12v er kraftig/tyk nok. Og at din stel forbindelse er mindst lige så tyk. Gerne tykkere.
Gør dig selv den tjeneste at lave en ordentligt stelforbindelse til dit batteri.
jul 2004
Er det ligemeget om det er kobber eller anden tråd i ledningen ? Altså angående modstand osv...
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 3.431
apr 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 76 Svar: 2.794
den hakkende lyd er formentligt det der hedder at anlægget klipper..!
det betyder du ikke har spænding nok, tykkere strømkabler kan godt hjælpe, men ville nok satse på at du skal bruge en forstærker som switcher dine 12-14 volt op til 40-50 volt f.eks, på den måde skal du skrue langt højere op, inden den når begrænseren, og den klipper.!
en anden HU kan også hjælpe, nye HU'ts bygger på Fet's, hvor at spændingen over fet'en er lavere, en hvis det var en transistor, dvs mindre tab, mere spænding til højttaleren før den klipper..!
men alt i alt, kan det bedre svare sig med en forstærker.!
jul 2004
Næste spørgsmål, hvis ikke jeg vil montere Sub i min bil (da jeg har et 3 vejs komponentsæt med woofer - midrange - tweeter) som giver fin bas, hvilken forstærker skal jeg så købe til sådan et komponentsæt ? Og hvilke stik bruges til at montere en forstærker til HU ? Gerne et link med billede.. Så jeg kan se om det kan monteres på min gamle Blaupunkt HU ...
Hjælp mht. højttalere !