{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Hjælp mht. højttalere ! {{forumTopicSubject}}

Hej ...
Jeg har lige monteret et sæt Ultimate komponentsæt i bilen. Det lyder rigtig godt, men når jeg skruer op, i ved sådan RIGTIGT op smiley Så hakker højttalerne i lyden, ligesom hvis der var ridser i en cd. Jeg har selv på fornemmelsen at det er fordi min gamle HU ikke kan trække anlægget ordentligt, og der derfor må en forstærker til..
Jeg ville bare høre om i mener at jeg har ret i den påstand ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp mht. højttalere !
  • #1   28. jun 2005 Hehe.. trælz ting...

Min gør det samme.. Men kun når bilen er slukket.. Min ska bare tændes og ha lii lidt gas.. Så er den sku i vinkel... hehehe

• #2   28. jun 2005 Okay, så det er strøm det mangler i stedet ?!
    Så er det vel nærmere en kondensator der skal til ? Mangler lidt hjælp her ...
    Er kun 17, så jeg er i gang med at gøre de gamles saab 900 lidt i stand, for det er hvad jeg må leve med når jeg fylder 18 smiley Men jeg får den da heldigvis foræret ...

• #3   28. jun 2005 Måske... Det er sårn min den gør i hvertfald... Men ku godt lyde t a det var strøm den ku mangle lidt a... heh

• #4   28. jun 2005 Du skal ikke bruge nogen kondensator.

Du skal bare sørge for at den ledning til dit anlæg som giver 12v er kraftig/tyk nok. Og at din stel forbindelse er mindst lige så tyk. Gerne tykkere.

Gør dig selv den tjeneste at lave en ordentligt stelforbindelse til dit batteri.

• #5   28. jun 2005 Okay, det vil jeg da prøve at kigge lidt på så .. Hvis den gamle giver mig lov smiley
    Er det ligemeget om det er kobber eller anden tråd i ledningen ? Altså angående modstand osv...

• #6   28. jun 2005 kobber er bedst med mindre du ligger inde med guld eller sølv selvfølgelig

• #7   28. jun 2005 grunden til at anlægget typisk kan spille lidt højere når bilen er tændt, er pga at generatoren levere ca 14 volt, hvor imod at batteriet kun levere ca 12 volt når bilen er slukket..!

den hakkende lyd er formentligt det der hedder at anlægget klipper..!
    det betyder du ikke har spænding nok, tykkere strømkabler kan godt hjælpe, men ville nok satse på at du skal bruge en forstærker som switcher dine 12-14 volt op til 40-50 volt f.eks, på den måde skal du skrue langt højere op, inden den når begrænseren, og den klipper.!

en anden HU kan også hjælpe, nye HU'ts bygger på Fet's, hvor at spændingen over fet'en er lavere, en hvis det var en transistor, dvs mindre tab, mere spænding til højttaleren før den klipper..!
    men alt i alt, kan det bedre svare sig med en forstærker.!

• #8   28. jun 2005 Tak Sean, det var godt at få bekræftet det jeg selv havde regnet med ! Og du lyder også til at have forstand på hvad du snakker om.
    Næste spørgsmål, hvis ikke jeg vil montere Sub i min bil (da jeg har et 3 vejs komponentsæt med woofer - midrange - tweeter) som giver fin bas, hvilken forstærker skal jeg så købe til sådan et komponentsæt ? Og hvilke stik bruges til at montere en forstærker til HU ? Gerne et link med billede.. Så jeg kan se om det kan monteres på min gamle Blaupunkt HU ...

Kommentér på:
Hjælp mht. højttalere !

Annonce