{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Bil-anlæg VIL bare ikke starte! {{forumTopicSubject}}

står med et anlæg til bilen, der bare ikke vil starte. Anlægget består af 4 fronthøjttalere, 2 baghøjttalere, woofer, kondensator, forstærker og cdafspiller/head unit. Anlægget har spillet fint indtil signalkablet knækkede, og jeg nu har forsøgt at udskifte dette.

Sikringerne i forstærkere er gode.

Sikringerne i cdafspilleren er gode.

signalkablet fra cdafspilleren til forstærkeren er godt. (forstærkeren tænder en grøn power-lampe, når jeg tænder cdafspilleren. Og omvendt slukker den også når jeg slukker cdafspilleren)

kondensatoren lyser fint og viser også hvor meget den lader med. og strømmen bliver også sendt fra kondensatoren til forstærkeren, da der jo er lys i forstærkerens powerknap.

der er forbindelse til højttalerne (når jeg rykker i f.eks. en knap til at power-bass-booste subben, giver subbens membran et udslag)

cdafspilleren spiller fint (hvis jeg tilslutter højttalerne direkte til cdafspilleren, kommer der lyd)

det eneste jeg synes jeg ikke har testet, er lydkablerne mellem cdafspilleren og forstærkeren. Men der er i alt 3 kabler med left og right lyd i. et til fronthøjttalerne, et til baghøjttalerne og et til subben. det vil sige, at der i alt er 6 lyd-ledninger. og at de alle skulle være stået af på samme tid, skulle være underligt. det spillede jo fint for en uge siden.

Det med at subben giver et udslag når jeg rykker på en knap, betyder vel også at forstærkeren har power. hvor skulle membranslaget ellers komme fra!

Hvad kan der ellers være galt? det er sikkert en eller anden lille, dum ting.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil-anlæg VIL bare ikke starte!
  • #1   9. maj 2009 Din remote fra head unit til forstærker, virker den?

    Prøv evt. at tage plus direkte på remoten, så kan du se om det spiller..


  • #2   9. maj 2009 det lyder til at din line udgang er gået i radio efter dit line kabel knæked. prøv en anden radio med line udgang

  • #3   9. maj 2009 Mic B, hvad er min remote?

    allan H, ja god ide ser lige om jeg har en radio der kan bruges!..


  • #4   9. maj 2009 Det er den der tænder din forstærker.. den går fra Hu til forstærker. Men den skulle gerne være iorden, da du skriver din forstærker lyser grønt.

  • #5   9. maj 2009 Din remote er en lille ledning der går fra den blå eller blå/hvide ledning bag på din radio og om til dine forstærkeres remote terminal.
    Hvis ikke denne er koblet til korrekt, så tænder dine forstærkere ikke.
    Men hvis du har haft det til at fungere før, så skulle det også virke nu, medmindre man har brugt den lille tynde ledning der sidder på nogen liniekabler i midten og den så er forsvundet sammen med udskiftningen af dit liniekabel.


  • #6   9. maj 2009 Anden Hu ville også være mit næste træk.

  • #7   9. maj 2009 ved ikke om jeg har fået formuleret mig forkert..

    det eneste kabel jeg har udskiftet, er det fra min HU og til remote-indgangen.

    men som Kim M skriver, brugte jeg før det kabel som løb i midten ad mit liniekabel. men det betyder vel ikke noget om signalet bliver sendt igennem det, eller et nyt? forstærkerens grønne lampe bliver jo også tændt sammed med HU.

    jeg har desværre ikke nogen HU jeg kan teste med smiley


  • #8   9. maj 2009 hvis nu vi antager at det er min HU, ville der så stadig ikke komme den dødsyge generatorstøj, som der normalt kommer, når man tænder de fleste bilanlæg? Det er jo ikke HUen der sender generatorstøj. der kommer nemlig slet ikke noget. ikke engang et lille "BUFF" i højttalerne, eller noget.

  • #9   9. maj 2009 Så er det sikkert stelbanerne i din HU der er gået en tur.
    Hvis det er en meget dyr HU, så kan det betale sig at lave det, ellers ikke. Medmindre du da har garanti på den.


  • #10   9. maj 2009 jeg har ingen ide om hvad en stelbane er. Kan jeg teste om det er det der er galt.

    men jeg er stadig ikke helt med på hvordan en fejl i HUen passer med mine observationer. Hvis det var en fejl i HUen, ville der så ikke stadig være generatorstøj?


Kommentér på:
Bil-anlæg VIL bare ikke starte!

Annonce