{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

ny radio=bedre lyd? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har en gammel Skoda Favorit og lyden er ikke specielt god i den.

Vil lyden blive bedre, hvis jeg f.eks. købte denne radio?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1772&n=60100

Jeg ved selvfølgelig godt, at hvis jeg køber nye højtalere, så bliver lyden bedre, men det har jeg ikke penge til lige nu.
Så hvis jeg nu køber en ny radio, vil det så hjælpe på lydkvaliteten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny radio=bedre lyd?
  • #1   9. maj 2009 tja.. ved ikke hvor meget du kan høre forskel nu når det er en billig radio, og hvis det kun skal køre via de originale højtalere..

men hvis vi snakker komplet anlæg med sub, forstærker, så kan cdafspilleren have en stor del at sige med hensyn til lyden... det er min erfaring

• #2   9. maj 2009 En ting er sikkert - hvis du vil have god lyd, vil jeg ikke anbefale dig at handle i Skrald-Nyborg!

• #3   9. maj 2009 Smølfen ! .. haha... plejer man ikke at sige harald-skrald

• #4   9. maj 2009 Hvis dine højtalere ikke er af ret god kvalitet, så ka du tilslutte lige så mange afspillere du har lyst til. Det hjælper ikke. Hvis du har højtalere af god kvalitet, så kan det godt forbedre lyden, at skifte HU.
    Spar dog lidt mere sammen, og lev med det du har nu!? Når pengene er til det, så køb et ordentligt anlæg, og gerne med HU og højtalere af samme mærke.

• #5   9. maj 2009 Okay tak for svarene smiley

Så må jeg jo bare spare sammen til et ordentligt anlæg

• #6   9. maj 2009 Mht. at handle i Harald Nyborg:
    Er det ikke lige meget? Sony er vel Sony, så er det vel lige meget om den er købt i Harald Nyborg eller Bilxperten?

• #7   9. maj 2009 nemlig sony er sony ligemeget hvor man købe det henne

• #8   9. maj 2009 Køb en radio med Mosfet forstærker. det forbedre lyden rigtig meget !

• #9   9. maj 2009 Ja det skal bestemt nok gøre en forskel med en fornuftig headunit... Og til den pris er den klart fornuftig nok !

• #10   9. maj 2009 Nielsen >> bare giv 200 mere så køb den til 795 den er bedre

• #11   9. maj 2009 Okay, så køber jeg den til 795, der er også mosfet forstærker i, som jeg også kan læse bliver anbefalet.

Men hvad betyder det, at der er mosfet forstærker i?

• #12   9. maj 2009 Mosfet har INTET at sige for lyden, INTET.
    MosFET er bare en bestemt gruppe transistorer som benyttes typisk i udgangstrin (den del af en forstærker der klare "de store effekter".

Man har brugt mosfet transistorer de sidste 700 år, så det er ren standard, men stadig noget som åbenbart får mange folk til at tro at det er noget specielt.
    Dengang man startede med at bruge mosfet transistorer, kunne man afsætte større effekter på mindre plads, end "normale" transistorer, og det var derfor nævneværdigt i salgs-embede.
    Nu er det bare det jeg vil kalde et "salgs-trick", for der er intet specielt i det, og lyden er heller ikke påvirket af hvorvidt man benytter mosfet eller ej.

Ang dit spørgsmål om skift af HU, så vil det ALTID have noget lydmæssigt at sige, hvis HU bliver opgraderet til en bedre.
    Så hvis det er helt standard, det der sidder i din bil, vil selv den billige Sony give dig en mærkbar forbedring...

Kommentér på:
ny radio=bedre lyd?

Annonce