ALPINE sub + mono block =kondensator ? {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har fået mig en lille sub samt monoblock fra Alpine.
Subben :
ALPINE SBE-1243BP
link :
http://www.alpine-europe.com/denmark/products/details/boxed-subwoofer/sbe-1243bp.html
Fostærkeren :
ALPINE MRP-M500
link :
http://www.alpine-usa.com/US-en/products/product.php?model=MRP-M500
Så er det forcromet spørgsmål.... har jeg brug for en kondensator ?
Jeg tænker på at på bilen har jeg dog en generator der er under 1år gammel samt batteri der er 1 år gammelt....kan skut huske hvor mange amp batteriet er på...men finder lige ud af det....men tror skut det er over 50amp..... mon jeg stille og roligt malker mit batteri ? :-S
dec 2002
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 141 Svar: 505
DETA så det er ok kvalitet.
dec 2002
For jeg ved at generatoren "skal" levere omkring de der 13-14.4V når den lader korrekt....
Men så burde jeg os hurtig ku se om volt´ne falder....mon ikk ?
Da det jo ikke er det største batteri jeg har...generatoren er jeg sikker på fungere da den ikke er ældre... men jeg vil sku bare ikke ha jeg tager liver af batteriet
aug 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 1.952
dec 2002
Så skal min generator sku arbejde noget hehe
i andre :
Men det ku godt være jeg skulle finde en 1 Farad Kondensator
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Hvis der er spændingfald i kablerne, dårlig stel, eller andet, vil det ikk kunne måles over batteriet.
Så mål over din forstærker, hvis du endelig vil have et billede af det.
Udiver det er en kondensator ALTID en god idé. Jo mere stabil spændingstilførselen er, des bedre.
dec 2002
oki...jeg prøver at måle...
om til at tænke på...
Jeg havde før sådan en lille 8" Aktiv MDS subwoofer hvor der sat et "multi" stik med + - remote osv. hvor man bare kunne koble subben fra hvis man skulle bruge bagagerummet...
Kan man få nogle store "kraft stik" hvor man kan koble strøm og stel fra..... kan man det ?
For jeg gider ikke at ha at den er "integreret" i bagagerummet....hvis jeg skal bruge pladsen en dag...
ALPINE sub + mono block =kondensator ?