577 visninger
|
Oprettet:
hjælp kan man bruge hjulbalje til subk {{forumTopicSubject}}
hejsa..
fik lige en ide.. istedet for at have sub kasse stående i bagagerum og forstærker hængende på ryggen af bagsædet, tænkte jeg på at hæve bunden 10cm (skære en mdf plade efter bagagerums måtten og derefter lave en mellem lægsplade "ring" rundet om brønden som så skal ligge imellem bund og plade og så montere sub sådan at den bruger reservehjuls brønden som kabinet ... bliver det noget lort, hvordan skal man isolere brønden for der ikk kommer resunans i det hele
råd modtages med kyshånd :o)
dalle
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.485
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 111 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 3.740
jeg ska til at bygge mit anlæg om !
der ska 3 stk 12" i
2 a dem ska være i reflex og være "normale" kabinetter.
og den sidste ska være i tryk kammer , og det ska laves i reservehjuls brønden ! vor jeg laver et kabinet og hæver bunden i bagagerummet ca 15 cm
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 252
men kan du få den tæt kan resonansplader købes hos de fleste biltilbehørsforretninger... (tykt sort asfaltgummi med lim på) og så æggebakkeskum.
lyder som et fedt projekt (det ser lidt blær ud at subben bare ligger i gulvet)
nu er brønden stor nok til at opfylde din subs minimumskrav til kabinet ikk? :o)
dec 2002
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 30 Svar: 110
kan i se min ide med ringen som ligges imellem pladen og bunden??
skal den have reflex rør for at spille ordentligt ellers lukker man vel bare luften inde
jaah har en mil spørgsmål så vær lidt tålmodige :o)
okt 2002
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 1.334
okt 2002
dec 2002
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 30 Svar: 110
mener du jeg skal lave et kabinet som sættes ned i brønden eller mener du jeg skal bruge selve brønden som kabinet??
hehe nu bliver det vildt.. please lad være med at dø af grin.. kan det lade sig gører at lade reservehjulet blive i brønden, (altså vende det så det ligger med ydersiden ned) og så lave en bygning som muliggører at skille ad så man stadig kan kører rundt med reservehjul hvis man skulle punktere når man r på langfart... eller løber min fantasi løbsk nu *GGG* :o)
takker for alle de venlige mennesker der kommer med råd osv :o)
jan 2004
Gert N
åååh hold op du ved da ikke hvor stor min brønd er vel *G*
jan 2004
kan godt lade hjulet blive der meeeen SÅ har du sku nok ikke plads til mere end en 8" MAX!!!
Iøvrigt fatter jeg ikke folk der smider deres sud i brønden
"jooo for så kan vi jo altid fylde en masse lort i bagerummet" Ja klart
1. fylder du en masse lort i så kommer der bare sand (skidt) ned til basse DUUUUM ide
2. Dækker du subben til har den svært ved at komme af med trykket og der opstår en risiko for at brænde den af.... så ville heller bygge den inde i den ene side (og evt. forstærker i den anden) sig til hvis du har brug for ider har bygget RIGTIG mange anlæg
mar 2004
Følger: 67 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 250 Svar: 2.236
bruger selv skum hvis uheldet skulle ske... og det virker..
kig lidt på hvad kenth har lavet!!! det er nok lidt af det samme du vil hen imod!!!
http://teamdigital.dk/billed_install_kenth.shtml
mvh Daniel
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 888
hjælp kan man bruge hjulbalje til subk