{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

hjælp kan man bruge hjulbalje til subk {{forumTopicSubject}}

hejsa..

fik lige en ide.. istedet for at have sub kasse stående i bagagerum og forstærker hængende på ryggen af bagsædet, tænkte jeg på at hæve bunden 10cm (skære en mdf plade efter bagagerums måtten og derefter lave en mellem lægsplade "ring" rundet om brønden som så skal ligge imellem bund og plade og så montere sub sådan at den bruger reservehjuls brønden som kabinet ... bliver det noget lort, hvordan skal man isolere brønden for der ikk kommer resunans i det hele

råd modtages med kyshånd :o)

dalle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp kan man bruge hjulbalje til subk
  • #1   13. jul 2005 først skal du jo tjekke at den har det litermål som din sub skal bruge..! ellers er der lavet nogle subwoofere der passer i hjulbrønden, og har deres eget kabinet... det er nok den bedste løsning.. medmindre at brønden har det rigtige litermål..!

• #2   13. jul 2005 ka du godt!
    jeg ska til at bygge mit anlæg om !
    der ska 3 stk 12" i
    2 a dem ska være i reflex og være "normale" kabinetter.
    og den sidste ska være i tryk kammer , og det ska laves i reservehjuls brønden ! vor jeg laver et kabinet og hæver bunden i bagagerummet ca 15 cm smiley

• #3   13. jul 2005 du kan godt bruge hjulbaljen... men vil nu anbefale at du bygger et rigtig kabinet dernede... ellers kan det blive lidt problematisk at få den tæt...

men kan du få den tæt kan resonansplader købes hos de fleste biltilbehørsforretninger... (tykt sort asfaltgummi med lim på) og så æggebakkeskum.

lyder som et fedt projekt (det ser lidt blær ud at subben bare ligger i gulvet)

nu er brønden stor nok til at opfylde din subs minimumskrav til kabinet ikk? :o)

• #4   13. jul 2005 hmmmm .. r lidt i tvivl med liter/kab .. det r en 12" ved ikk hvor meget luft den har brug for

kan i se min ide med ringen som ligges imellem pladen og bunden??

skal den have reflex rør for at spille ordentligt ellers lukker man vel bare luften inde

jaah har en mil spørgsmål så vær lidt tålmodige :o)

• #5   13. jul 2005 tryk kammert er ganske fint!!! du ka få en mere hård bas ved den type kabinet , og er det mest idielle at lave i brønden!!

• #6   13. jul 2005 ØØØH tro jeg vil ligge hele mit anlæg der ned NOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #7   13. jul 2005 sørne hehe så ska du ha den store sav frem smiley

• #8   13. jul 2005 spørger lige for ved ikk om jeg misforstår dig :o)

mener du jeg skal lave et kabinet som sættes ned i brønden eller mener du jeg skal bruge selve brønden som kabinet??

hehe nu bliver det vildt.. please lad være med at dø af grin.. kan det lade sig gører at lade reservehjulet blive i brønden, (altså vende det så det ligger med ydersiden ned) og så lave en bygning som muliggører at skille ad så man stadig kan kører rundt med reservehjul hvis man skulle punktere når man r på langfart... eller løber min fantasi løbsk nu *GGG* :o)

takker for alle de venlige mennesker der kommer med råd osv :o)

• #9   13. jul 2005 ville lave en kasse der passer ned vil HELT klart give det bedste resultet.

Gert N
    åååh hold op du ved da ikke hvor stor min brønd er vel *G*

• #10   13. jul 2005 jesper D
    kan godt lade hjulet blive der meeeen SÅ har du sku nok ikke plads til mere end en 8" MAX!!!

Iøvrigt fatter jeg ikke folk der smider deres sud i brønden
    "jooo for så kan vi jo altid fylde en masse lort i bagerummet" Ja klart

1. fylder du en masse lort i så kommer der bare sand (skidt) ned til basse DUUUUM ide
    2. Dækker du subben til har den svært ved at komme af med trykket og der opstår en risiko for at brænde den af.... så ville heller bygge den inde i den ene side (og evt. forstærker i den anden) sig til hvis du har brug for ider har bygget RIGTIG mange anlæg smiley

• #11   14. jul 2005 reservehjulet skal udskiftes med en dåse skum!!! det er den eneste vej frem!!!
    bruger selv skum hvis uheldet skulle ske... og det virker..

kig lidt på hvad kenth har lavet!!! det er nok lidt af det samme du vil hen imod!!!
    http://teamdigital.dk/billed_install_kenth.shtml

mvh Daniel

• #12   15. jul 2005 Ville gøre, som jeg også har gjort på min kammerats bil...svejs nogle jernstivere på kryds og tværs for at stabilisere bunden, så den ikke vibrere helt vildt! Du skal lige huske at bunden er lavet af 0.9 plade...ikke særlig tykt! Derefter skal du lave noget isolering...det hele kræver selvfølgelig at der er plads!

Kommentér på:
hjælp kan man bruge hjulbalje til subk

Annonce