{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Well... Har lige lidt spørgsmål, håber der er nogen der bare lidt seriøst har lyst til at gøre mig klogere!

Jeg har 2 subs, så kommer spørgsmålet, er det bedst med 2 monoblokke, en 2 kanals som begge kobles på, eller måske en 4 kanals der brokobles? Har det ingen lydmessig forskel ?

Andet spørgsmål er angående kondensatorer, hvis man nu har smidt 3 forstærkere i vognen til at trække div, skal der så 1 kondensator til hver forstærker for at få den ønskede effekt, eller er det nok at smide 1 imellem på plussen lige inden man splitter den ud til forstærkerne?

Håber på nogle seriøse svar. På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål
  • #1   14. jun 2009 hva der er bedst til at drive en sub er der nok blandet svar til, men alt efter hvor meget plads du har, og hvor meget power du vil smide i dem så er der jo mange muligheder.

Men en mono blok til hver vil jo kunne give mest power til dem hver især, en 2 kanals spare jo lidt plads naturligvis og er oftest ikke lige så kraftig som en mono blok, en 4 kanals brokoblet vil umiddelbart være det samme som en 2 kanals dog muligvis med lidt mere power alt efter hva det er for noget grej, så der er desværre ikke et klart svar for hvad man "skal" gøre.

en tommelfinger regel er at der pr 1000 watt ska bruges 1 kondensator på 1 farad, denne ska sidde så tæt som muligt på de ting der ska bruge et lille strøm boost engang imellem, jeg tvivler dog på at der er en hørbar forskel på om den sidder på kablet til sub forstærkeren eller der hvor kablerne splittes ud.

• #2   14. jun 2009 Mange tak for svaret, så i realiteten er der ingen lydforskel hvad man vælger ang forstærkere, så længe man får det power ud af det man vil have !

• #3   14. jun 2009 Jamen jeg ligger inge med 2 stk HertZ Mille Air subs, som skal have noget power, men har kig på et par focal monoblocks til dem...!

• #4   14. jun 2009 lækre basser og lækre forstærkrer ! ;D

• #5   14. jun 2009 rent teknisk så ændre du dæmpnings faktoren i forstærkeren når du brokobler den og derfor også lyden i den, men det har ikke det helt store at sige når man snakker sub.

men focal har da også lavet nogle ret habile forstærkere efter min mening.

• #6   14. jun 2009 Okay, jamen jeg har kig på 2 Focal FP1.800, en til hver ! Det burde kunne lave lidt lækker lyd, nu når den bliver dæmpet !

• #7   14. jun 2009 Og med det mener du f.eks 1stk kraftik monoblock og så smide begge subs til den ?

• #8   14. jun 2009 Martin A

Det er vidst ikke helt sandt at dæmpningsfaktoren ikke har noget at sige når vi snakker sub.. men la nu den ligge til et andet forum..

du kan sagtens købe en kraftig en ( ikke at focalen ikke er kraftig men kraftigere;D) og smide på den, men du ska stadig tænke på ohm-tallet og huske at jo længere ned i om du kobler enheden jo mere falder dæmpningsfaktoren og dermed kontrol over bassen.

• #9   14. jun 2009 det heller ikk fordi jeg skriver det ikk har noget at sige, men ikk det store smiley men ja, en anden tid et andet sted smiley

• #10   14. jun 2009 Er jo nok lidt mere til at købe en enkelt kraftig forstærker til dem begge så, for pladsen er ikke så god smiley Men det er nu mest den gode lyd jeg leder efter, og ikke db smiley

Kommentér på:
Spørgsmål

Annonce