Delefilter eller Ej... help.. {{forumTopicSubject}}
Hej
som mange ved.. jeg har 2 stk audison Lrx 2.9.,... og 3 sæt rainbow germanium..
min HU er en pioneer.. hd3bt
jeg har som forsøg brugt mine forstærkere som "aktiv" delfilter...
dvs- den ene 2 kanals.. tager de 6 diskanter.. og den anden 2 kanals tager de 6 mellemtoner... også har jeg en 1 kanal der tager 2 basser...
MEN.... jeg fik af vide af en.... at han syns at jeg skulle bruge de dele filtre der var med til højtalerne... også køre en front/back istedet.
han brugte som agument at han mente ikke min HU var god nok til at køre dette setup??
hvad siger i??
proff hjælp??
nov 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 509
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 59 Svar: 1.789
er en laaaang beskrivelse om det i manualerne..
han sagde at der ikke var ( i må ikke hænge mig op på det) men PRS i min HU,.. og derfor kunne man ikke rigtig indstille noget på den...
så man kunne få en skæv fordeling af lyd??
personligt er det meget nemmere for mig at kunne justere diskanter på en.. mellemtoner på en anden.. og bas på en tredje.. med uendelig power og lign..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
Så det vil ikke ændre det store om hvordan du sætter det op, MEN, at køre aktiv deling er et stort arbejde med indkørsel, justering osv osv af delefiltrene i forstærkerne.
Den bedste måde du kan gøre det på er at montere et elektronisk delefilter før forstærkerne, det er meget nemmere at justere via sådan et end igennem forstærkerne...
Men nu vil jeg dog lige sige at Rainbows egne delefiltre er ganske gode, faktisk mere end bare gode, så de ville absolut ikke være en dårlig ting at bruge.
aug 2005
nov 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 509
aug 2005
hvis jeg sætter delfilter på igen.. så køre den jo egenlig igennem 2 delfiltre??
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.156
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Lad være med at ændre på noget... De passive filtre vil stjæle lidt af effekten... De passive filtre er IKKE bedre end dem der er i dine forstærkere... og din HU har ikke en betydning for hvordan du lige nu har din opsætning... ham du har talt med <må have haft hovedet oppe i røven på sig selv når han kan påstå den slags pladder...
aug 2005
nicklas... mener du så helst jeg skulle køre det som jeg gør nu??
eller at jeg skal sætte rainbow delfiltre på igen?? har lidt svær at forstå hvad du mener
mar 2005
mar 2005
aug 2005
mar 2005
jun 2009
Jeg går ud fra du faktisk har prøvet Audisons LRX forstærkere... Bare lige for at vi ikke begynder at udtale os om ting vi ikke ved noget om... Mener at du kan indstille frekvenserne en del mere nøjagtigt på de LRX forstærkere end på mange andre der kun har op til 250 hz og ned til 250 hz...
mar 2005
http://media.photobucket.com/image/Audioson%20LRx%202,9/Seth1784/Audio%20Emporium/audison5channel031.jpg
mar 2005
aug 2005
men da jeg så hentede delene i carsound kbh.. sagde han at han nok ikke ville køre aktiv deling.. fordi jeg havde den HU... det kan godt være han sagde DSP :).. og bare mig der husker forkert.... blander sku det hele sammen..
men han sagde at fordi jeg ikke havde det.. syns han ikke det var godt nok.... også prøvede han så at sælge mig en alpine samtidig ;)...
men hvis jeg tænker logisk.. så jo mindre "delinger" et signal skal igennem.. jo bedre bliver det vel???? så hvis jeg både skal ha det igennem forstærker og delefilter... så føler jeg lidt man "halvere" lyden..
ud over det.. så forstår jeg ikke de delfiltre sku være så gode uden nogen form for instillingsmuligheder eller lign?????
hvorimod på mine Lrx.. er der en massse at stille på?? så meget at jeg ikke aner hvad man skal gøre :)..haha..
jun 2009
Nu ved jeg godt jeg får på puklen for det her men den gut hos Carsound lyder da til bare at ville sælge dig noget og egentlig ikke ville hjælpe dig... (Altså ham i KBH... ) Godt du ikke bare stolede blindt på ham som mange desværre gør når Sælgeren siger noget... man skal huske at være opmærksom på at det ofte bare er en sælger og ikke en bilstereoentusiast man faktisk snakker med i en butik...
mar 2005
aug 2005
jeg hade et stort projekt kørende hos kbh. og roskilde.. som jeg desværre måtte annullere pga en masse dårlige ting..... men vil indrømme at roskilde ikke kan beskyldes da de kun har prøvet at hjælpe... og michael der ejer en del af carsound har da også været hjælpsom... han gav mig ALLE mine penge tilbage... .og tilbød mig en da de dele jeg ville ha.. til 50 procent.. som en plaster på såret..
så selv om jeg har haft en MEGET dårlig oplevelse... har de da gjort deres bedste på at rede det... kan jeg godt li......
Jesper --- Lrx 4,5 er en lille model.... kan ikke huske om der er de samme indstillingsmuligheder???...... jeg kan godt se det med at bagved i forhold til foran..... der sidder en 6½ i fordør... bagdør.. og hattehylde... og en diskant der følger samme steder.... så ja.. self vil du ikke kunne få en perfekt fordeling...
men idet de alle spiller lige højt og sådan.. så er det vel ok???
cody---- nej jeg er jo ikke dum :)... min HU kostede 25k.. jeg køber da ikke bare en ny.. slet ikk når jeg ikke har brugt den næsten...
jeg leder ikke efter at stille op til emma eller lign ;)... så behøver ikke være TOTAL perfeklt... men det skal bare ikke være så meget dårligere.. at man ligesom kan høre forskel
aug 2005
jun 2009
Væn dig til det... jeg ændrer det ikke... Og inden du pladrer om hvad jeg tager udgangspunkt i så husk lige på at jeg også har deltaget i EMMA... og kun 1 gang lå jeg uden for top 4 i min klasse.... Selv med min DB bil kan jeg tage en 4. plads...
Teori er fint min ven... erfaring er bedre...
jun 2009
Jeg deltog også i EMMA for 4 år siden... Husk mit resultat til F&F showet er bare med en db bil... For 4 år siden havde jeg en EMMA bil.,. Og jeg får det igen på et tidspunkt... hvor jeg gladeligt skal lægge mig i din klasse...
Det beste råd man kan give ham er at han bare prøver sig frem indtil han opnår det han selv synes er det bedste resultat... At vi sidder her og gør os kloge på det hjælper ikke da vi ikke kan høre det vel... tror det gælder for os begge at vi bør lade ham eksperimentere selv... det er trods alt hans bil og lyd...
aug 2005
det er den jeg leder efter
jun 2009
Nej jesper det gør jeg ikke... Husk nu på at min bil lige for tiden KUN er lavet til at spille højt... At den scorer så højt i EMMA er faktisk meget godt for en db-drag bil... Jeg ser du på at jeg ikke koncentrerer mig om at spille rent men kun at spille højt så kan du jo prøve at gætte på hvad der sker hvis jeg faktisk forsøger at lave en EMMA bil... ( Nu er Emma bare for kedeligt til at jeg gider det lige foreløbigt... )
Delefilter eller Ej... help..