{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.252 visninger | Oprettet:

god lyd uden sub {{forumTopicSubject}}

Hej gutter:)

jeg vil gerne have noget godt tyd ud af jotaen;) men uden at have en sub stående som tager alt plads, så regner med noget højtaler i hat hylden også nogle ny foan i stedet for standart så mit spørgsmålå er hvilke højtaler skal jeg vægle til en fornuftigpris som laver god lyd uden sub, kom evt med erfaringer.

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  god lyd uden sub
  • #1   7. jul 2009 du kan jo nøjes med en lille 8" feks den fylder jo intet eller en lille aktiv en de fås osse meget små så de kan ligge uder dit sæde.. bare et råd

• #2   7. jul 2009 Man kan altså sagtens få et anlæg til at spille godt uden en sub.

• #3   7. jul 2009 Jeg anbefaler dig at droppe alle tanker om at sætte noget i hattehylden... Men et fornuftigt komponentsæt i fronten og en god headunit kan du komme langt med... Evt kan en isoamp og en aktiv sub under sædet gøre det til en rimeligt velspillende sæt... !

• #4   7. jul 2009 Hvis jeg ikke tager helt fejl, skal man gå efter et sæt 3-vejs højtalere. De fleste biler er lavet til, at der kan side et par højtalere bag i bilen(bagdørene eller bag for døren i en 3-dørs).

• #5   7. jul 2009 Et 3 vejs sæt giver nødvendigt hvis ikke mere bas... Det hele handler om frekvenser og lign... Plus en fornuftigt opbygning hvor enhederne skal sidde... Evt lyddæmpning af døre... !

• #6   7. jul 2009 Ved godt at de ikke giver mere sub, men snakkede med en fra hifi speed og han anbefaldede at man skulle købe 3 vejs hvis man ville have god lyd, uden sub.

Ved ikke hvorfor, men det var hvad han sagde.

En aktiv sub er ikke altid godt.. en af mine kammerater har en, og den kan slet ikke fælge med---

• #7   7. jul 2009 hehe hifispeed har ikke meget styr på det for at sige det pænt... Men altså... Et udemærket 2 vejs sæt er vejen frem.... kombineret med en mindre aktiv sub...

Du kan ikke forvente at bassen trykker og dunker som stod der en gigant kasse bag i... Det eneste den skal gøre er at levere lidt ekstra fylde til musikken... Og sålænge det handler om headuniten's forstærker, er der os grænser for hvor meget du kan få ud af det... !

• #8   7. jul 2009 Du kunne evt. bygge det op på følgende måde...
    Et godt kombo sæt foran, 2 eller 3 vejs, en 8" sub i bagdørene bygget i et glasfiberkabinet direkte i dørsiden.
    En god 3 kanals forstærker, så skal du nok få temmelig god lyd uden at bruge hele dit bagagerum til udstyr.

• #9   7. jul 2009 Hov, så lige det kun er ern 3 dørs bil du har, så kan det godt blive lidt svært med en 8" i bagdørene...:-D
    Men der kan gøres meget med det rette udstyr.
    Mine fronter spiller pænt dybt eftersom de er koblet på min Audison forstærker.

• #10   7. jul 2009 Pt driver jeg mine enheder direkte på headunit smiley Og jeg synes faktisk det spiller rimelig fornuftig bas... og på et rimelig lyd nieavu os... Dog anbefaler jeg at du klart smide en forstærker i... en Audison SRX3 ville evt kunne bruge... Dog kan en 8" faktisk godt sidde i bagbeklædningen hvis man hygger sig lidt... Lavede jeg sammen med en kammerat i en Saxo... Dog bar med 2 x 10"...

• #11   8. jul 2009 Christian K

Så fortæl venligt ham du har snakket med fra hifispeed.dk at han bør sige op og få sig et job som bager.... Mage til vrøvl har jeg aldrig hørt...

Et 3 vejs sæt er fint... hvis det hele sidder oppe foran i bilen... Men er stadig ikke en garanti for nogen bass...

• #12   8. jul 2009 Per N

Den bedste måde at lave god lyd i din bil er også den allermest simple... En god HU... Et godt komponentsæt i dine fordøre... Og så skal du sørge for at dæmpe dine døre og evt. gerne resten af bilen også... Til dæmpning kan jeg anbefale dette: http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1890 Eller dette: http://knot.dk/shop/item.asp?id=8867&info=STP-Vibroplast-M-1-Instaler-package-40-ark&InfoCat=Tilbehor-Dempnings-materiale
    Har selv brugt B2 produktet og kan fortælle at det er fremragende at arbejde med... og det dæmper rigtig godt...
    Og så skal du bare bruge en forstærker til komponentsættet og mere er egentlig ikke nødvendigt for at få en god lyd i bilen... En subwoofer vil strengt taget ikke være nødvendig hvis du husker at resonansdæmpe bilen... eller i det mindste bare dine døre...

Der kan monteres 6,5" enheder i din bil...så du vil nemt kunne få en rigtig god lyd ud af et sæt som disse: http://carsound.dk/produkt.asp?id=4628&pk=1&produkt=Rainbow_SLX265_Deluxe

Jeg har selv haft lavet anlæg i netop en corolla som din... og med et rigtig godt resultat... Og en ganske fin bass, men kun sådan et sæt... (Og jeg kører bassrace, så mine krav til bass er lidt extreme.,.. :D)

• #13   8. jul 2009 Cody - Ekstreme er vidst ikke ordet for det :D....

Kommentér på:
god lyd uden sub

Annonce