{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Hjælp til Mono blok/forstærker. {{forumTopicSubject}}

Hey. har købt en 12'' cervin wega sub. 500 wat rms 1000 watt peak. har en earthquake 900w står der på den. men inde på Dansk auto hi-fi står der 1800 under oplysninger. det en 5 kanals. hvor 1 af kanalerne kun er til suub. 3x400 watt. er forstærkeren på. dvs den sender 400 watt ud pr udgang? dvs det da ikke nok til og få min sub bare til og spille normalt på 500 ? :s . for det som om når jeg skruer op til hvad anlæget kan klare. så trykker den ikke særligt meget luft ud af røret. som om den ikke bruger særlig mange kræfter. vil det ikke sige den ikke får nok power? altså for lille forstærker der på ? havde tænkt på en mono blok TNT bla. på 1000 rms watt pr udgang ? :). håber i vil hjælpe lidt.

Ps min sub kan spille på 4 ohm!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Mono blok/forstærker.
  • #1   15. jul 2009 http://www.autohifi.dk/shop/Details.asp?ProductID=50 det den forstærker jeg har sat til min sub. udfra det jeg kan læse er den slet ikke stærk nok til og spille min sub op ? eller det bare mig der stiv :s ?

• #2   15. jul 2009 Fortalte du dem, at du skulle bruge en monoblok? For lige umiddelbart vil jeg mene, at de har solgt dig en ubrugelig forstærker, hvis du ikke skal bruge forstærkeren til alm. højtalere.

• #3   15. jul 2009 Arh, nok ik ubrugelig, men klart et forkert valg, da du ikke udnytter subbens fulde potentiale

• #4   15. jul 2009 læse nu alle info før i svar folkens..

1 den bass er med 2 svingspoler . det kunne tænkes at den var blevt serial koblet og ikke parllekoblet.

og den forstærker kan godt træk den CW endhed. uden problemmer den yder 400-500 rms watt på mono ch .

omhan skal bruge de ander ch hved vi ikke noget om men det må man tro

OG nej TNT er noget skramle iforhold til den her. du har nu

• #5   15. jul 2009 John N : den har 2 sving poler faktisk 4 ialt. den kan spille med 4 ohm på 2 poler og 8 ohm med alle 4 poler sat til. mener bare man burde kunne sparke mere ud af den sub smiley ?

• #6   15. jul 2009 patrick H

er nu ret sikker på den kun har 2 svingspoler alså 2 plus og 2 minus tilslutninger

og ja parlleforbinder du suben vil du få mere power ud af den forstærker

• #7   16. jul 2009 ja os det jeg mente hehe. sorry. hvad mener du med paralel forbinde ? :O. har kun sat 1 sving pole til altså 1 minus og en plus. over i sub udgangen på forstærkeren

• #8   16. jul 2009 Peak: 1000 watts
    RMS: 500 watts

det har min sub. hvor stor en forstærker kan den så klare? . vil ha så meget ud af den som muligt :). og det får jeg jo ikke hvis den er sat til en forstærker der spiller med 400 watt pr udgang ved 4 Ohm enige?

Kommentér på:
Hjælp til Mono blok/forstærker.

Annonce