{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Linda P
Linda P
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7

Hvad skal en CarPC koste? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Hvad ville en komplet CarPC være værd, incl. montering med følgende specifikationer?:

Stor Harddisk - mulighed for massere af Mp3

7-8" skærm med touchscreen (enten som in-dash med motor, eller frit stående)

DVD-drev så alle dine yndlingsfilm kan ses, ja også DivX kodede film osv.

Totalt passivt kølet computer, der ikke siger et kvæk.

GPS

Evt trådløst net, så du kan køre op ved siden af dit hus og hente de nye Mp3 fra din stationære i huset, eller bruge fx. TDC hotspot hos statoil til at tjekke din mail.

Udover dette fungerer den fuldstændig som en alm computer, du skal dog ikke regne med at spille dine yndlingsspil på den.

Der vil desuden være et interface hvorfra du nemt kan styre det hele med fingrene og du vil ingen problemer havde med at ramme småt tekst eller andet.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal en CarPC koste?
  • #1   27. jul 2005 er det noget du er igang med at fremstille eller er det noget du skal have

• #2   27. jul 2005 ja, det sidder jeg også og prøver at finde ud af

• Linda P
    Linda P Tilmeldt:
    apr 2005

#3   27. jul 2005 Det er noget jeg har tænkt mig at lave, da jeg måske har en der er interesseret. Men aner ikke hvad der skal tages for det. Det er ikke det billigste system at lave, hvis man skal have noget ordentligt lyd som der kan sendes videre til forstærker/anlæg og en ordentlig skærm. Men det kan da bygges for ca 8k. Det er en del for en carPC, men det er også kvali istedet for det alle andre smider i.

• Linda P
    Linda P Tilmeldt:
    apr 2005

#4   27. jul 2005 Det er omkostningerne for at bygge systemet.. Det er en 'udsalgspris' om du vil jeg søger. smiley

• #5   27. jul 2005 Køb en " Mulit Cube" og sæt i... koster ca. 40K .

• Linda P
    Linda P Tilmeldt:
    apr 2005

#6   27. jul 2005 Ja, jeg kan sagtens lave det - intet problem. HAr bare intet af det der skal bruges, så det er ikke lavet på en weekend. smiley Desuden skal en del helst købes fra tyskland og england. Både for at spare penge og for at få noget der virker.

• Linda P
    Linda P Tilmeldt:
    apr 2005

#7   27. jul 2005 Okay, hvad hed det firma?

Har du så en god idé om en udsalgspris der kan fungere?

• Linda P
    Linda P Tilmeldt:
    apr 2005

#8   27. jul 2005 Henrik hvor meget vil du spendere?

• #9   27. jul 2005 Jeg har selv bygget CarPC til min bil og har gang i 2-3 andre projektor..... Men hvis jeg skal bygge det i andres biler, løber det nok op i 4-6000 kr for montering, alt efter hvilke muligheder der er! Dertil kommer computer/touchskærm til 6-8000 kr..... Så samlet ville det nok koste mellem 10.000 - 14.000 kr før det var monteret....!

• #10   27. jul 2005 Henrik G

Hvis du har en ven med forstand på pc'er så få ham til at hjælpe, så kan du sagtens lave en til 5-6000.

Det er ALT for dyrt at få firmaer etc. til at lave det...

• Linda P
    Linda P Tilmeldt:
    apr 2005

#11   27. jul 2005 Okay okay - det var ikke meningen at der skulle gå så meget off-topic i det her. Der er faktisk ikke en eneste endnu der har sagt hvad sådan et system ville være værd.

• #12   27. jul 2005 hmm blæret hvis jeg have pengene til og få com i min bil ville jeg godt have det.synes klaus.g opsætning ser godt ud

• #13   27. jul 2005 Linda P

Nu er det jo også temmelig sparsomme oplysninger du kommer med. Der er jo alligevel en forskel på prisen af 7 og 8" for slet ikke at tale om in-dash som du også nævner.

En stor harddisk er også et vidt begreb. og hvordan det skal monteres har vel også indflydelse på prisen.

Så, det er jo lidt svært at sige;-)

• #14   27. jul 2005 Til Linda:

Det er meget forskelligt hvad sådan et system koster. Hvis det er uden opsætning/montering ville jeg tage 6-8000 kr for det....!

• Linda P
    Linda P Tilmeldt:
    apr 2005

#15   27. jul 2005 Ja, det har jeg da.

Mail og MSN: sskuffen@msn.com

• #16   29. jul 2005 For det første er du nødt til at oplyse hvilke dele du har tænkt dig at bruge til de CarPC'er du vil sælge....
    Alm ATX?
    Mini-ITX (VIAA EPIA/EDEN)?
    nano-ITX?

Hvis du vil bruge mini-ITX, med "total passiv kølet" som du skriver, går jeg udfra du vil benytte dig af VIA' EDEN cpu. Synes personligt ikke denne er optimal! Så hellere en M1000N der både har en højere clockfrekvens, samt en større cache, og en helt anden struktur. Blæseren på denne er foholdsvis lydsvag, og helt klart anbefalelses værdi!

Udover det...Hvor stor harddisk? Type? 7200/5400 rpm? ATA?
    Hvor meget ram?
    Lydkort? onboard/PCI?
    GFX? onboard/PCI/AGP?
    Kabinet? Speciallavet/færdigkøbt? Skærmet?
    PSU? 12V->ATX / 230V->ATX?

Udover dette....Hvad indgår i "montering? Står du også for inspartling af skærm i f.eks. midterkonsol? Evt skærmudhæng i f.eks. glasfiber/carbon?

Vil meget gerne give mit bud på en rimlig pris, men skal bruge nogle flere oplysninger!
    Prøv at "samle" et helt system, skriv priser på hver del og samlet pris, samt hvad installationen indebærer...
    Så skal jeg nok give mit feedback på det!

Kommentér på:
Hvad skal en CarPC koste?

Annonce