646 visninger
|
Oprettet:
Forstærker slukker? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har et lille problem.
Jeg har købt mig en Kia Picanto, og har fået sat en forstærker til, som trækker min subwoofer..
Problemet er, at hver gang jeg begynder at køre, slukker forstærkeren, og hver gang jeg holder stille i et lyskryds, tænder den. Det er altså ikke når jeg tænder og slukker bilen, men når jeg kører og holder stille det sker.
Har tjekket med stelforbindelsen, og ved batteriet. Det sidder som det skal.
Håber der er nogen der har forstand på hvad det er.
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 158
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 119
Prøv at sætte en lille kabel direkt fra + på forstærkeren til remote indgangen og se om problemet stadig er der når du kører.
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 59 Svar: 1.789
dvs når du holder stille så virker det?? og køre så virker det ikke??? omvendte verden :)... hvis det var omvendt havde jeg flere bud.. men ja det der lyder sygt
hvordan er din pludsledning sat??? og du skruer ikke op eller noget???
sep 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
Jeg har også skiftet remote-kablet og det hjalp ikke.
@Marcus F:
Tak for rådet, det vil jeg prøve..
@Johan B:
Ja, det er HVER eneste gang.. Ja, det var også lidt min tanke..
Men er lige kommet i tanke om.. De nye Kia'er kører jo med det der Idle Stop&Go system... Tror du det kan være det? Hvis ja, nogen forslag til hvordan det kan klares?
Ledningerne sidder som de skal.. Nej, rører ingenting.. Den gør det selv.
aug 2005
Idle Stop&Go slår de elektriske ting i motoren når den står stille.
MEN:... din radio bliver jo ikke slukket???.. og det er din radio som giver dit remote signal???.. dvs det burde stadig være tændt....
prøv at sætte remoten på radioens +... og se om den er tændt hele tiden så...... hvis JA... så er det remote udgangen på radio.. hvis nej.
så er det Idle Stop&Go der på en eller anden måde stopper strømmen i hovedkablet....
er dit hovedkabel sat DIREKTE på batteriet ude foran...
sep 2007
Men det underlige er jo at den KUN spiller når den slukker for alt så :S
Kan det være fordi batteriet prioriterer strøm til motoren frem for andet når det er jeg kører?
Hvis det var Idle Stop&Go, burde det vel være omvendt, så det slukkede når jeg holdt stille? Eller er det når den ikke bruger strøm til at mulig andet, at forstærkeren får strøm?
Ja, hovedkablet sidder direkte på batteriet..
aug 2005
hmmm.... meeeget mærkeligt.
hvis + sidder direkte på batteriet... så er det ikke det.... da et batteri jo ikke kan fravælge ledninger og lign... det er metal mod metal... og der er strøm...
og hvis din minus også sidder som den skal.. så er det 10000% din remote der er noget galt med....
prøv at sætte den direkte på plus.. så burde den være tændt hele tiden..
hvis det virker.. så er det din remote...
sep 2007
Jeg prøver det
Forstærker slukker?