{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.828 visninger | Oprettet:

erfaring med xzound madness monoblock. {{forumTopicSubject}}

hey, jeg er igang med at købe nyt anlæg som bliver rimelig vildt..

ville høre om der er nogle som har erfaringer med denne forstærker? umidlbart ser den rigtig fin ud på de fakta, og har været nede og kigge på den, og den er faktisk super lækkert lavet, flot design, gode terminaler osv.

OG LAD NU VÆRE MED AT SKRIVE AT DET ER NOGET LORT, BARE FORDI AT DET ER THANSEN!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaring med xzound madness monoblock.
  • #2   23. aug 2009 Ser nu meget fin ud..
    Det eneste man ikke skal købe er deres discount lort.. Prøvede for sjovt nogle billige X-sound højtalere som overhovedet ikke levede op til det de sagde.. sprang efter en uges tid..

• #3   23. aug 2009 ja, har os prøvet deres 4" 16v højtalere, men man må sige at de heller ikke koster så meget, så var da næsten tilfredse med dem smiley

• -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

Følgere: 57 Svar: 902
    #4   23. aug 2009 Jeg vil sige at når det bare er til woofer kan den godt bruges, nok ikke mit første valg, men den er billig og har en del power at byde på..

• #5   23. aug 2009 har aldrig hørt og vil nok aldrig købe en selv men må sku nok sige den er flot at se på...meget focal lignende så i design der er det en vinder =D

• #6   23. aug 2009
    - The artist formerly known as - Sørensen -

Hvad havde du så valgt, til mellem 2-3000 kr? jeg får en pioneer wooffer på 1000W RMS og 3000 W peak i, så der sku gerne være en forstærker som har en del kræfter jo smiley

• -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

#7   23. aug 2009 Til 2-3000kr er der satme mange muligheder.. prøv evt marked der er en del til salg..

• #8   23. aug 2009 Daniel ! : jeg ved ikke med dig, men jeg køber ikke anlæg for at få respect, det anlæg jeg køber er jeg røv ligeglad om der står zsound eller alpine på. hvis det spiller kanon så er det jo ligemeget?

The artist formerly known as - Sørensen - : har været rundt på andre hjemmesider og kigge lidt, syndes ikke jeg kan finde nogle ordenlig vilde forstærker i den pris klasse, og jeg nægter og købe brugt anlæg.

• #9   23. aug 2009 Jeg har det på samme måde som dig Jesper T..
    Om der står alpine eller om det er kønt eller ej er jeg sku lidt ligeglad med.. Det er ydelsen der gælder for mig :p..
    Og mener heller ikke du kan få en SÅ god forstærker til 2-3000..

• #10   23. aug 2009 fandt lige en http://www.astina.dk/product_info.php?cPath=68_437_886&products_id=5395 værd at kigge på..

• -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

#11   23. aug 2009 Prøv at se lidt her.. http://avantix.dk/catalog/index.php?cPath=24_23_81
    der er måske en du kan bruge..

• #12   23. aug 2009 en monoblok fra www.autohifi.dk har selv en, fuck de sparker røv

• #13   23. aug 2009 http://www.autohifi.dk/shop/Details.asp?ProductID=453

Fylder ik en skid

• #14   23. aug 2009 Du ska også regne med at din woofer ska køre de samme OHM som forstærkeren for maximal effekt. den forstærker jeg linker til gir 1000 rms ved 2 ohm, så der ska du forbinde indgangene på din sub til at køre 2 ohm, hvis det fx er 2 + og 2 - ska begge - og begge + sættes sammen og sættes på forstærkerens + og - (: ved at gøre det halvere du ohmne, så er suben på 4 ohm er den nu 2 ohm, men alt det står i instruktionspapirne

• #15   23. aug 2009 Har endnu ikke fundet ud af hvorfor i går så meget op i hvor mange watt forstærkeren smider ud. Det er sgu mere vigtigt om forstærkeren er strømstærk, end hvor mange watt den smider ud.

Jeg har selv en Audison Lrx 4.1k der leverer 2x140 Watt 4 Ohm + 1x800 Watt 2 Ohm. Og det er RMS watt det hele.
    Den trækker så derimod så meget strøm at den med nemhed kan få mine to boston pro 10.5 basser til at spille temmelig dybt, og temmelig højt.

Dette klarer den meget nemt ved at kunne trække mange ampere...

Hvis i vil have god kvalitet, så køb noget ordentligt, og ikke alle de der kine knock off's som aldrig nogensinde holder hvad de lover efter de specifikationer de beskriver dem med.

• #16   23. aug 2009 Kim M - Endelig en herinde som har fattet det... Og den boston sub du har i tager vel heller ik meget mere end 4-500w rms, er jeg helt forkert på den?
    En anden ting er at dem sub du har kig på jo kan æde på til 3000w. Det holder jo slet ikke nogen steder.
    Skal du kunne smide bare 1000w rms i såen en sub skal den forstærker du har foran trække omkring 80 ampere, og ja ved peak på 3000w så skal der altså lige 240amp igennen strømkabel.
    Watt er altså bare et eller andet skod tal som kan gi en masse forvirring.

• #17   23. aug 2009 min pg forstærker siger 4x40 wat, spiller med 2 gtiér af den gamle slags, den gør det super.

• #18   23. aug 2009 meget fin men havde klart valgt andet mærke har selv hifonics mono i og de sparker røv se evt på www.hifispeed.dk

her er link til en mono blok til 1499

http://www.hifispeed.dk/shop/sinuslive-sl-a1500-v2-114142p.html

• #19   23. aug 2009 Jeg ville til hver en tid hellere købe noget brugt Phoenix Gold.
    Søg efter noget i ZX-serien, det bliver nok ikke bedre til pengene.

HansPassatTDIHald

• #20   23. aug 2009 Har selv en Forstærker Xzound Viper X1 1-kanal 2000W på mine 2x 12" - og det klare den uden problemer (desuden har de fået hjem udefra på de viper forstærkere) .. Men til højtalere - har jeg MDS http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4001&pk= (det virker - skal siges !!) ..

• #21   23. aug 2009 har os en pg og ligge i qx4150 serie den trækker os fint 2 12 "

• #22   23. aug 2009 Lars M

Nu er jeg heldigvis en af de få der sikkert har gået op i bilstereo i temmelig mange år nu, så jeg fattede det allerede ved mit andet bilanlæg i bilen.
    Men idag er alle unge sgu forblændet af store tal, latterlige opstillinger, og billige varer der kun skal holde et kort stykke tid hvorefter man så smider det ud og køber en ny til samme pris.
    Men man kan jo sige sig selv at hvis man køber en forstærker med 2x30 ampere sikringer i, og der står at den kan trække 3000 watt rms, så er der jo noget galt. Det er jo basal regning.
    3000/12 = 250 Ampere. Så det kan man jo aldrig komme til at trække igennem 60 Ampere.
    Min forstærker leverer ca. 1100 Watt samlet RMS watt, og den bruger en 100 Ampere sikring. Så der ved man sgu at det passer sammen...

Men nej, ungdommen nu til dags, leder efter store tal, såsom 25000 watt for 2000 kroner... Det vil aldrig kunne lade sig gøre at få en så kaftig forstærker til den slags penge uden der er FIFLET med de tekniske specifikationer.

• #23   23. aug 2009 Jeg ville personligt kigge efter brugt bilstereo i den sammenhæng der... Ellers ville Sinuslive SLA-1500 gøre arbejdet godt i den billige ende...

Dog er der evt tilbud på eton EC1200.1 til små 3000 kr...

http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1653

Ville være klart et topvalg...

Hvilket enheder skal du drive ?

• #25   23. aug 2009 Her er evt os en bud ?... Audison LRx 1.400

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=784370

for 1800 kr evt måske kan man snakke med manden jo og få det billigere...

• #26   23. aug 2009 Kim M:

Nemlig. Jo større tal, jo større tissemand.
    Jeg fortryder den dag idag jeg solgte min PG Outlaw. Den ku det hele.

HansPassatTDIHald

• #27   23. aug 2009 Hans H

Sådan en må du sgutte sælge...
    Det er jo en klassiker over dem alle...

Har selv ledt efter sådan en længe, men de er blevet meget svære at finde, selv uden for Danmark...

• #28   23. aug 2009 Kim... prøv evt at finde en PG MS1000 til mig ? :D... Har været på jagt længe efter den smiley

• #29   23. aug 2009

"Strømstærk" er altså et meget vildledende begreb, der ikke rigtig definerer noget som helst. Det giver ikke den store mening at sige at en forstærker er strømstærk. Så hellere sige at den har en høj virkningsgrad, eller god effektivitet, hvis det er det der hentydes til.

Kim: Det giver altså ikke helt mening, det du skriver. "Den trækker derimod så meget strøm at den med nemhed osv...."
    Strømmen en forstærker "trækker" ifht til en given afsat effekt, fortæller hvor stor strøm der trækkes på indgangen, ifht til den afsætte effekt. Og der er på ingen måde ønskeligt at den trækker en "stor" strøm, da det blot betyder unødvendig varme-udvikling, og nedsat virkningsgrad.

Og man kan altså ikke "trække det ved så mange ampere....". Sammenligner vi en super forstærker, og en skod-forstærker der begge er tilkoblet en 2 ohms enhed, og begge afsætter 100W ved samme sinus-tone, vil de strømmen være nøjagtig den samme. Den ene "gør der ikke ved flere ampere, end den anden, blot fordi den gør det bedre".
    Strømmen er bestemt af belastningen og effekten afsæt i denne, og ikke af "hvor strømstærk forstærkeren er".

Den absolut store forskel på "gode" og "dårlige" forstærkere, er kontrollen over enheden.
    Derfor vil man også opleve at 100W afsat med en kvalitets-forstærker vil fylde MEGET mere, end 100W afsat med en skod-forstærker. Og især når vi snakker bas-området vil kontrollen over enheden have ekstremt meget at sige, for hvor dybt dybt enheden kan gå mens det samtdig er rent.
    Men for at fastslå det, så er strømmen stadig den samme.

Sorry for O/T....

• #30   23. aug 2009 Essal...

Jo det giver nemlig mening, når du så lige tager i betragtning at min forstærker ikke er en klasse D forstærker, men en klasse A/B forstærker. De bruger nemlig meget mere strøm end en klasse D forstærker, men lydern er så også så meget bedre.

Men jo virkningsgraden har en del at sige på det punkt, da en klasse A/B forstærker skal bruge mere strøm for at producere de samme watt som en klasse D forstærker den skal, men det ændrer ikke på det faktum at en klasse A/B forstærker i næsten alle tilfælde vil lyde bedre end en klasse D forstærker. Prisen og kvaliteten er så forskellen her, da en A/B typisk vil koste noget mere end en D forstærker vil.

• #31   23. aug 2009 jeg ville prøve og finde noget brugt men ellers den her

http://carfishop.dk/product_info.php?cPath=1051_1065&products_id=324

den er sku bedere end den xzound

• #32   23. aug 2009 Kim M:

Har osse fortrydt det tusinde gange.

Søger efter en igen.

HansPassatTDIHald

• #33   23. aug 2009 Kim: Jeg er skam godt klar over at det ikke er en klasse D. Kører selv med LRX 4.500 og det er uden tvivl en super lækker forstærker.
    Men ordet "strømstærk" giver bare ingen mening! Det er ikke en definition på noget, hverken godt eller dårligt.

Har på det sidste leget lidt med JL's HD serie, til et større projekt. Ren klasse D forstærkere henholdsvis som 1, og 4 kanals. Og med en virkingsgrad der ifølge JL skulle nærme sig de 92%.
    Både dæmpningsfaktoren, S/N forholdet, og harmonisk forvrængning er bedre end LRX'eren (specs), og lydmæssigt må jeg også sige at det var ganske tilfedsstilende.
    Så strømstærk kan i ligeså stor grad bruges om eks denne forstærker, da man "får meget for pengene (strømmen).

Men hvis du mener at strømstærk er en definition på en lav virkningsgrad er det fint. Men at det så skrives som noget positivt er det der undrer mig.

• #35   24. aug 2009 Forresten den forstærke hvis du nu googler efter sound madness så kan du købe sam forstærke lige til en tus, og den er en udmærke forstærke til pengene.

eller min bud ku være den her http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=829604

• #36   26. aug 2009 tak for alle de fine svar.. har lige købt det sidste, har købt en digital monoblok, sub, alpine hu, diverse kabler osv smiley

Kommentér på:
erfaring med xzound madness monoblock.

Annonce