{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
291 visninger | Oprettet:

problemer med anlæg {{forumTopicSubject}}

har en del problem med mit anlæg
det er sat rigtigt til og kan spille med nøglen kun på tænding og når bilen går i tomgang

men hvis jeg begynder og køre går det ud
og vi har tjekket forskellige anlæg på det samt kørt mine phono kabler over i en kammerats forstærker og der virker det fint

hvad kan jeg have af fejl


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med anlæg
  • #1   26. aug 2009 har en del problem med mit anlæg
    det er sat rigtigt til

    Det giver ingen mening...


  • #2   26. aug 2009 hvis du læser resten så spiller det som det skal så længe jeg ik har bilen i gear og kører og cody som er db drakster har sat det til
    så han ved vel hvad han har lavet


  • #3   26. aug 2009 chek at din Remote sidder på 12 Volt og en der tænder med radioen ikke bilen.

    der er evt power antenna plejer at være blå den er fin til forstærker.


  • #4   26. aug 2009 mål om der 12 volt når bilen er startet også

  • #6   26. aug 2009 Hvis Cody har stået for montetingen, var det så ikke en idé at få ham til at fejlsøge på det? Han må vel vide hvor han skal tjekke efter, med disse symptomer?!

    Går forstærkeren i protect? Har du prøvet at måle over den, samtidig med at du kører?
    Hvordan er stellen fra generator og batteri, til karos?

    Umiddelbart lyder det som en defekt i forstærkeren, hvilket kan skyldes rigtig mange ting.


  • #7   26. aug 2009 nej forstærkerne forbliver tændt men lyden stopper
    det kan spille hele tiden hvis jeg bare ik kører i bilen

    men der er ik en direkte remote på det her anlæg der sidder i nu så er kørt sammen med den der starter strømmen til anlægget når bilen får tænding


  • #8   26. aug 2009 Hvis den ikke er koblet til en reel remote, så prøv lige at give den én manuelt.
    Altså ved at luse forstærkerens strøm-indgang, fra batt+ til rem.

    Hvilket ænlæg er der tale om?
    Hvor har I koblet rem til?


  • #9   26. aug 2009 2 stk alpine tweeter

    2 stk alpine sps-571a højtaler i døren 6"x8"

    2 stk alpine spr-694a højtaler i hattehylden 6"x9"

    2 stk alpine swr-1042d basser 10"

    2 stk alpine v12 mrv-f540 forstærkere
    dette anlæg billeder i mit fotoalbum

    tror det er den der bliver kaldt power antenna


  • #10   26. aug 2009 men kan remoten da godt på det til og lukke ned
    den er målt oppe på kondensatoren til 7v


  • #11   26. aug 2009 ?? Måler du 7 volt over kondensatoren? Så er der sgu ikke noget at sige til at det ikke spiller?
    !Power antenna" er normalt helt fin at trække et rem signal fra, så det burde ikke være her problemet ligger.

    Hvad trækker du fra "power antenna"? Du skriver at du måler de 7V over kondensatoren? Er det én med seperat rem?


  • #12   26. aug 2009 remoten går fra power antenna ned til kondensatoren hvor den bliver delt i 2 en til hver forstærker
    er 7 for lidt til og trække eller holde forstærkerne tændt


  • #13   26. aug 2009 og burde ik trække andet over power antenna


  • #14   26. aug 2009 7V er ALT FOR LIDT.
    Men jeg er slet ikke med...Er det fordi kondensatoren har en rem-indgang til at tænde div lys?

    Det er begrænset hvor meget man kan trække fra P/A, så gør dig lige den tjeneste at frakobl ledningen til kondensatoren, så du KUN driver rem på de to forstærkere, via den.

    Men forklaring ønskes, ang opkobling til kondensatoren


  • #15   26. aug 2009 nej jeg sætter jo remoten på kondensatoren for og tænde forstærkerne
    eller skal jeg prøve og køre den direkte på forstærkerne så den ik er på kondensatoren

    men hvis den skal smide flere V af sig skal jeg vel skifte anlæg


  • #16   26. aug 2009 Altså jeg er faldet helt fra...
    Du har en kondensator som har 2 poler, en stel og en plus? Og plussen kører du til remoten?
    Eller har du en kondensator der har 3 poler, en stel, en plus og en rem?

    Nej, du skal ikke skifte anlæg. Der er en opkoblingsfejl et sted...


  • #17   26. aug 2009 en med 3 poler en sep til remoten
    og der kører jeg den også fra og der bliver den målt til 7V


  • #18   26. aug 2009 men har et alpine anlæg hvor der er en sep remote på jeg kunne prøve


  • #19   26. aug 2009 Prøv lige at kobl rem fra kondensatoren, og direkte til en forstærker.
    For hvis den er faldet til 7V er der enten et brud på kablet, eller P/A er blevet kraftigt overbelastet.
    Sør kør lige udenom kondensatoren....


  • #20   26. aug 2009 Ha ha, det er da helt hen i vejret det her. Prøv lige og mål på "power antenna" bagpå radioen om du overhovedet har 12V der. For hvis kke, ja så skal du have fundet en anden remote.

  • #21   26. aug 2009 har lige skiftet anlæg
    så nu er jeg mere forvirret

    med stellet på min kondensator kunne jeg næsten ik høre anlægget
    så pillede jeg stellen af så forstærkerne fik direkte stel så spillede det fint og meget højere på samme volume niveo


  • #22   26. aug 2009 Nu bliver det altså mere og mere mystisk?!

    Hvordan har du koblet din kondensator op? Du har vel IKKE sat den i serie med forbruget?
    Eller i serie med forstærkerens stel?

    For det lyder som om at der er noget helt galt med din opsætning.
    Og hvis der er sådan en stort spændingsfald, art der kun ligger 7V over kondensatoren lyder det næsten som om at den er indskudt i serie med.

    Kan du tage et billede af det?


  • #23   26. aug 2009 ja jeg skal nok tage et billede af det senere og lægge det ind til dig

    og hvad mener du med i serie med forbruget


  • #24   26. aug 2009 Ja det lyder godtnok crazy det her. Jeg vil dælme også gerne se nogle billeder da!

  • #25   26. aug 2009 Hvis du siger at forstærkerne spiller meget højere, når de får "direkte stel", lyder det for mig som om at kondensatoren sidder i serie med din forstærker, og ikke parallelt.

    Altså din GND på forstærkeren går hen til kondensatorens GND, og videre derfra til stel?

    Altså du har trukket et pluskabel fra batteriet, som går hen til "plus" på din kondensator. Herfra linker du ud til de 2 forstærkeres "plus".
    Deres GND går til GND på kondensatoren, og herfra videre til bilens karos?
    Er det koblet op sådan?

    Eller har du kørt PLUS fra batteriet hen til PLUS-polen på kondensatoren og VIDERE ud af kondensatorens anden pol, hen til forstærkerne?


  • #26   26. aug 2009 Martin H

    Lige inden du giver mig skylden for monteringen af dit anlæg... så har jeg ikke trukket kabler osv... Jeg har kun fejlrettet en smule på det... Hele monteringen har jeg ikke stået for og vil jeg absolut ikke lægge navn til...

    Jeg vil godt montere det for dig så jeg kan garantere der ikke er nogen fejl... men så skal ALT ud af den bil og så skal der startes helt forfra... Der er blevet lavet noget rigtig lort med monteringen af dit anlæg og værre kabelrod skal man lede længe efter... Normalt vil jeg ikke kommentere dette men da du selv trækker mig og mit rygte ind i det her så bliver jeg nødt til det... Hele monteringen og opbygningen er sjusket, og rædselsfuldt lavet, og jeg vil aldrig i mit liv lægge navn til den slags... Kablerne er underdimensioneret, og som jeg kan forstå på din forklaring her er kablerne også trukket forkert...

    Hvis du vil have det lavet ordentligt vil jeg gerne hjælpe dig, men så skal du være parat til at flå det hele ud og lave det om...

    jeg har kun haft hjulpet dig med en tidligere fejl du havde... jeg har ikke monteret anlægget... Og træk aldrig mit navn ind i noget jeg IKKE har lavet...


Kommentér på:
problemer med anlæg

Annonce