Problem med Forstærker {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har et lille problem med min sub og forstærker.
Problemet er at bassen går op og ned i power.. altså den spiller ikke på max i særlig lang tid og så går den nærmest et trin ned og nogle gange går den endnu længere ned..
Det lyder næsten som om at den ikke får nok strøm, for når den holder i tomgang, går den meget ned i power, men når jeg så kører stiger den igen nærmest som om at der kommer mere strøm på batt.
Men den justerer sig også nogle gange op og ned i power når jeg acc, og bremser, nærmest som om at der er en dårlig forbindelse.
Det skal lige siges at mit lys ikke blinker ved max power, men den spiller jo så heller ikke alt hvad den kan
Ved i hvad det kan være?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
Hvor tykt er dit kabel til forstærkeren fra batteriet.?
Hvilken forstærker er der tale om.?
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 68
jun 2008
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 658
for hvis du siger den spiller højt når du kører så det jo fordi din generator lader mere når du kører end når den står i tom gang.. så du skal bruge mere strøm..
dec 2002
Følgere: 75 Biler: 15 Emner: 216 Svar: 441
Forstærkeren er Earthquake og subben er Pioneer.
Jeg har tænkt på at det er strømmen da den går så meget op og ned i power, men den gør det jo også når jeg acc og bremser, nærmest som om at der er dårlig forbindelse på et kabel
jan 2007
Og lidt mere info om de ting du har monteret vil ikke gøre noget. Evt. modelnummer...
aug 2007
Følger: 125 Følgere: 118 Biler: 5 Emner: 105 Svar: 309
prøv og finde en hos en hugger og se om det er det
så har du i hvertfald udelukket den mulighed
jun 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 647
Thansen standart vil jeg tro er 1,5 - 2,5mm2, ud over det er jeg ikke sikker på kvaliteten af kobberet i et Thansen kabel, de er jo ikke ligefrem kendt for kvalitet vel..
Køb 5 m af dette, så skulle du være på rette vej.
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=3069&pk=720&produkt=Str%F8mkabel_25mm%B2_R%F8d,_Lbm.
Evt. gå op i 35mm2 hvis du har planer om flere forstærkere.
Og husk en ordenlig sikring, den skal sidde helt tæt på batteriet, meget vigtigt...
Sørg også for at dit stelkabel er minimum 25mm2 og så kort som muligt, slib omkring der hvor du forbinder kablet mod stel, ellers risikere du dårlig forbindelse.
Husk at strøm er alfa og omega hvis du vil have ordenlig buller i bilen, så lad være at spare her, især med en Earthquake forstærker...
jan 2007
Men hvis has plus kabel fra batt -> forstærker er for lille så kan han slet ikke trække nok strøm derom til.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 211 Svar: 1.407
Problem med Forstærker