{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.643 visninger | Oprettet:

Klaus T
Klaus T
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27

Strømforbrug på radio i standby? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde min bil med et 45A batteri til at holde stille i 3 uger, det plejer normalt ikke at være et problem, men sidste gang var batteriet fladt og jeg kunne ikke starte vogntøjet.

Dagen efter målte jeg så på stelforbindelsen hvor meget strømforbrug der er når bilen er slukket og dørerne lukket, det lød på 0,3A for hhv. radio (med fronten af) samt min GPS tracker.

Radioen alene (uden front) ser ud til at bruge 0.17A - er det meget eller lidt? Det er en ganske almindelig Sony radio købt for en 6-700 kr sidste sommer.

Problemet er jo at hvis jeg monterer sådan en strømvagt på GPS trackeren så den selv slår fra når batteriets spænding kommer ned på 11,2V, vil radioen stadig suge løs med sine 0.17A.

Hvis mit regnestykke er korrekt, vil batteriet være nogenlunde fladt i løbet af en uges tid: 45 / 0.3 = 150 timer.

Spørgsmålet er så, er der noget galt med min radio ellers må der være noget galt med mit regnestykke smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strømforbrug på radio i standby?
  • #2   23. sep 2009 3 uger er nu også længe for en bil at stå stille .. der er jo flere ting der tapper så som ur og ligne små ting også radio

• Klaus T
    Klaus T Tilmeldt:
    jul 2003

#3   23. sep 2009 Bilen har holdt stille i 3 uger op til flere gange før, både med radio (uden front monteret) samt GPS trackeren - der har aldrig været problemer før nu.

Jeg tænkte også batteriet nok var ved at være fladt så jeg har købt et nyt som også bedre passer i det originale montering, det er godt nok kun et 31A men af typen AMG. Der er desværre ikke plads til store batterier bag i en Mazda MX-5 og jeg ville gerne tilbage til original monteringen så jeg også får lidt mere bagageplads.

Men uanset om det andet batteri har været gammel og slidt eller ej, så ændrer det jo ikke på at min måling af radioens strømforbrug er 0.17A. Jeg prøvede at tage alt ekstra udstyr fra som jeg har monteret, der var forbruget på 0.01A. Satte jeg radioen til, steg det til 0.17A. Og med GPS tracker var vi oppe på 0.3A ialt.

Hvordan beviser man lige at en radio er gået i stykker og bruger for meget strøm? Harald Nyborg vil nok bare se dumt på mig når jeg indleverer den og siger at den bruger for meget strøm når den er slukket smiley

• #4   23. sep 2009 kan også være din radio da noget gaslt med for hvis det en ældre radio kan da jo sagtens være en defekt transistor da tapper lidt ekstra strøm og er ikke ensbetydende med radioen ikke virker

• Klaus T
    Klaus T Tilmeldt:
    jul 2003

#5   23. sep 2009 TYSKEREN - det kan du have ret i, jeg ved ikke så meget om det, men det kan da nemt være tilfældet. Jeg kan nok ikke få det endeligt bekræftet før jeg finder ud af hvad der er normalt at en radio bruger af strøm når den er slukket.

• Klaus T
    Klaus T Tilmeldt:
    jul 2003

#6   23. sep 2009 Nu har jeg købt og monteret en ny Alpine radio istedet, så har jeg også iPhone kabel dertil - må lige prøve at måle engang ved lejlighed hvor meget strøm den trækker når den er slukket.

• Klaus T
    Klaus T Tilmeldt:
    jul 2003

#7   24. sep 2009 Den nye Alpine radio trækker ingen strøm i slukket tilstand overhovedet. Så de 170mAh som Sony'en trak, må næsten være en fejl.

Kommentér på:
Strømforbrug på radio i standby?

Annonce