{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er RDS ?
  • #1   24. sep 2009 RDS betyder Radio Data System. RDS systemet gør at man kan køre fra København og til Skagen mens man hører P3 uden at man selv skal til at stille på radioen. RDS funktionen gør at radioen søger efter det bedste signal og når den har fundet det kraftigste signal skifter den selv over til den frekvens. RDS tillader også informations signaler, det kan bl.a. være information om radiokanalen. Ofte skriver radioen i displayet, hvilken radiokanal man lytter til. Det er også muligt at sende trafikinformation bl.a. om trafik køer, trafikulykker, vejspærringer osv.

• #2   24. sep 2009 Det var faktisk utroligt nemt at finde på den nye side der hedder Google..
    -Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 2.350.000 for Radio RDS. (0,05 sekunder)

• #3   24. sep 2009 Morten H:
    den sidste del du skriver med trafikinfo har ikke noget og gøre med RDS, men det er tilgengæld TMC (traffic message channel)... dog har de fleste radioer som har RDS, vidst også TMC

• #4   24. sep 2009 Bjarne M - Jeg har ikke skrevet noget af det, jeg har kopieret direkte fra nettet.. Men i skal være velkommen til at læse det selv:
    http://www.hi-speed.dk/RDS.html

• #5   24. sep 2009 Okay har mit anlæg Pioneer DEH-P6900IB
    RDS fordi kan ikke finde det nogen steder

Men den har ihvertfald TMC Trafikmeldninger
    men det pga jeg ville købe en Fmtransmitter til cigaretstikket
    sådan så jeg kan høre musik fra usbstik

men det behøves jo ikke hvis man kan sætte ipod til ..
    men ved bare ikke ligehvordan man gør det på mit anlæg

• #6   24. sep 2009 iPod tilslutnin kræver et iPod kabel endten det her
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=6070&pk=

eller det her http://carsound.dk/produkt.asp?id=5880&pk=

• #7   24. sep 2009 Bjarne: Til info så ER TMC baseret på RDS, i og med at det er data udlæst fra et FM signal!

RDS står for Radio Data System. Det er et system der gør det muligt, at udlæse data information udfra et normalt analogt FM signal. RDS informationerne er integreret i FM-signalet, og kan "pilles ud" vha en dekoder! Vejrudsigten og andre informationer, kan derfor modtages on-the-road, med den rigtig software/dekoder!
    TMC står for Traffic Message Channel. Det er del af RDS sytemet, og kræver en RDS-TMC dekoder.! Man kan bruge TMC til at modtage trafikinformationer om ulykker og andre relevante informationer!

Radio med RDS har IKKE TMC. Derimod har enhver navigation med TMC også RDS, da det netop er via dette, at informationer modtages...

Kommentér på:
Hvad er RDS ?

Annonce