{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bass-kasser?
  • #1   12. okt 2009 Det er altid en god idee at lyddæmpe din bass kass. evt med bass filt eller lign.

    Nu spørg du om der skal Bass rør i din kasse.. Jeg går ud fra du bygger din kasse efter de mål din bass skal spille i ????

    Ud fra de liter som din bass skal spille i kommer det an på om det er med eller uden bass reflex rør..

    Så ja har du lavet din bass kasse liter messigt efter der skal reflex rør i. Så ja skal de i.

    Har du lavet din kasse liter mål messigt uden reflex rør. så nej så skal de ikke i..

    Men du får mest bass med flex rør..


  • #2   12. okt 2009 okay. Men ved godt nok ikk lige hvor mange liter mine bass'er skal have? :s

  • #3   12. okt 2009 Dennis S

    Vrøvl...

    Dæmpning i kabinettet er ikke en absolut nødvendighed... Skal du spille højt er det en skidt idé med dæmpning i kabinettet... (Det ligger ligsom i ordet)

    Portede kabinetter der er lavet til at spille pænt, og som er lavet for at spille lydkvalitet. Ja der skal skam også dæmpemateriale i... Lukkede kabinetter der skal spille Højt og hvor man ikke koncentrerer sig om at det skal lyde godt, Ja der skal ikke noget i...

    Så det kommer meget an på hvad man skal bruge sin subwoofer til... Og også hvilken enhed der er tale om...


  • #4   12. okt 2009 Okay smiley Jeg prøver mig lidt frem så smiley For ved eller ikk hvor mange liter de skal have smiley Og er næsten færdig med det smiley

  • #5   12. okt 2009 Cody:

    Tror ikke du ser jeg skriver nogle stedder det er en "absolut nødvendghed" i min tekst. ??

    Skriver det er en god idee.

    Men uden at gøre en historie alt for lang. Så er der jo 1000 emner der spiller ind på hvordan en bass kasse laves. og om den skal dæmpes m.m

    Om det skal bruges til bass race, alm bil stereo, extreme bil stereo m.m

    Som du nok os selv ved som bilstereo "nørd" så er folks bass smag forskellig, og ligeledes er en musik..

    Så du vil aldrig kunne bruge din argument for det at dæmpe kassen går man ikke kan spille højt ? Bass højt ??? Bass er tryk. Her er det nok andre parameter der spiller ind. Det burte du os vide..

    Sorry men vrøvl selv cody smiley


  • #6   12. okt 2009 Bas er da ikk tryk ?... Det er da stadigt toner ?... smiley

  • #7   12. okt 2009 Dennis S

    Forkert igen...
    Du kan tage en subwoofer og lave en kasse til den... fyld kassen med dæmpemateriale og lav en måling... Fjern dæmpingen og lav en måling... Guess what... Den vil i 99% af alle tilfælde spille højest uden dæmpemateriale i kassen... (Argumentet bygger på eksperimenter foretaget af undertegnede, samt alle de resultater jeg har set ved konkurrencerne... )


  • #8   12. okt 2009 Cody Get real..

    Jeg tvivler på manden skal bruge den til Bass race og se om han kan klemme 0.5 DB mere ud af kassen. Når han ikke ved hvordan kassen laves..

    Ikke nogle grund til at gøre det mere indviklet for manden end det er i forvejen.


  • Lasse P
    Lasse P Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 158
    #9   12. okt 2009 Cody, du siger der er bedst lydkvalitet ved portet kasse, plejer det ikke at være omvendt?

  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #10   12. okt 2009 lydkvali kan ikke afgøres på portet eller lukket. Mere om hvad elementet spiller bedst i.

  • #11   13. okt 2009 Lasse P

    Det skriver jeg intet sted... jeg skriver at portede kabinetter som man nhar valgt at lave for lydkvalitetens skyld og ikke lydtrykkets der skal dæmpemateriale i...

    lukkede kabinetter giver ikke automatisk en bedre lydkvalitet end portede,... Folk der tror dette er folk der bør holder sig væk fra noget som helst med anlæg...

    F.eks. Ground Zero GZNW12... dette er en subwoofer enhed der lyder bedst i portet kabinet... Phaze linear Aliante 12 er til gengæld en enhed der lyder bedst i lukket kabinet...

    Så hvad kabinet der lyder bedst kommer helt an på hvad enhed man har kommet i kabinettet og hvilken forstærker man trækker det med... Og om kabinettet er lavet korrekt...

    Kan da fortælle dig at selv med mine 4 stk 12" enheder i kæmpe portet kasse kan jeg få præcis samme hårde kontante lyd som med et lukket kabinet... det hele handler om at lave tingene rigtigt...


Kommentér på:
bass-kasser?

Annonce