{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Kan min forstærker trække basserne? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har nu købt 2x jbl p1222 basser og 1x jbl 7001 forstærker.
men er kommet lidt i tvivl om forstærkeren overhovedet kan trække basserne eller om jeg skal sælge den ene bas`?
basserne er på 400 watt rms 1600 peak og forstærkeren er på 425 rms og 700 peak. Jeg er lidt nervøs for at installere det, da jeg er bange for det ikke ville kunne trække helt sammen. hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan min forstærker trække basserne?
  • #1   18. nov 2009 MikkL kan jeg finde en tegning et sted for dette? men der er 2 plus og 2 minus signaludgange fra hver bass, så er i tvivl om jeg skal bruge allesammen?

• #2   18. nov 2009 nå på den måde!
    men er stadigvæk lidt i tvivl, for nej ved ikke hvordan jeg kobler dem i serie..
    du kan vel ikke lave en hurtig tegning i paint for mig hvordan du mener jeg skal sætte det sammen? ville være stor hjælp.

• #3   18. nov 2009 har kigget lidt på det nu
    så dvs. at parallel forbindelse = 2 plusser kobles sammen fra hver bas og forbindes ved 1 lang så som tilsidst går ud i 1 plus udgang på forstærkeren... og samme med minus self... ikke? de runde afmærkninger du har lavet er hvor det hele går sammen.?

• #4   18. nov 2009 MikkL [ MW ]
    Tjek lige den der igennem igen. Han ender altså på ½ ohm ved den tegning i dit album.

• #5   18. nov 2009 option 2 med duel voice voil. har lige kigget på den, og den er jo lidt anderledes for den tegning du har lavet Mikkl? der står at jeg kun skal bruge 1 af hver plus og minus fra hver bas istedet for 2? og er det en bro der bliver lavet på de andre plus og minus? så vil jeg da få mindre effekt ud af basserne? eller er jeg helt galt på den?

Kommentér på:
Kan min forstærker trække basserne?

Annonce