{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

martin k
martin k
Følger: 1 Emner: 85 Svar: 46

montering af sub?? {{forumTopicSubject}}

hej BG

jeg har været ude at investere i 2 nye 12" subs.
da jeg så skulle til at monter dem viser det sig at der er to hold terminaler på hver.
Hvordan monterer jeg dem bedst? skal man bare sløjfe imellem terminalerne eller sætte dem i serie, eller...?

Det skal siges at jeg har en mds1200 monoblok til at trække dem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  montering af sub??
  • #1   9. sep 2005 Du kan serieforbinde - som regel fra plus til minus på den ene svingspole til den anden, og så de andre to kanaler til forstærkeren - så vil du køre i 4 Ohm.

• martin k
    martin k Tilmeldt:
    aug 2005

#2   9. sep 2005 tak for svaret
    er det det bedste at køre i 4 ohm?

• #3   9. sep 2005 Jeg kører personligt i 2 ohm - du vil altid leve mere power i 2 ohm end i 4.

• martin k
    martin k Tilmeldt:
    aug 2005

#4   9. sep 2005 ved to ohm, skal spolerne så monteres parallelt eller en kanal til hver spole.?

• #5   9. sep 2005 En kanal til hver spole.

• martin k
    martin k Tilmeldt:
    aug 2005

#6   9. sep 2005 ok tak for svarene, jeg må lege lidt med det

• #7   9. sep 2005 velbekomme

• #8   9. sep 2005 Hej Mars.
    Der er flere måder at koble den på, det kan være en god ide at prøve sig lidt frem og se hvad der lyder bedst i bilen.
    Kører selv med en MDS1200 og et par 12" med dobbelt svingspole så jeg kender lidt til det.

Som JEW siger serieforbind for 4ohm, din 1200 har to udgange smid en til hver spole for to ohm.
    Med 1200'eren har du også mulighed for at koble ned i 1ohm, du kan evt. også få et godt resultat ved at montere i modfase på forstærkeren + til - og omvendt
    prøv evt at montere + fra forstærkeren til + på den ene svingspole og - til - på den anden og så forbind de to andre terminaler sammen, så kører du dem i serie-parallel. ja der er mange løsninger, håber du kan bruge det nu har du da lidt at lege med i weekenden

Manny

• #9   9. sep 2005 nå, ja det skal så lige understreges at det er vigtigt at du kobler begge subwoofere ens det du ellers i værste fald kan risikere at skade dem

Kommentér på:
montering af sub??

Annonce