{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Flytte batteriet til bagagerummet? {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om dette indlæg er korrekt placeret!

Men står og vil montere mit batteri i bagagerummet. Både for cleane look i motorrummet, men så ligger det også tæt ved forstærkeren.

Men at flytte det til bagagerummet skal jeg have trukekt ny plus kabel. Kan jeg bruge alm. strøm kabel til anlæg? Og skal minus polen i motorrummet bare til stel, og så fra minus pol på batteri til stel?

Håber på nogle gode svar smiley

På forhånd mange tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte batteriet til bagagerummet?
  • #2   2. feb 2010 bmw har det da bagi

• #3   2. feb 2010 Flere biler er født med det så mener da godt man må det. fik da synet bimmeren med sådan en flytning med et ALM batteri.

• #4   2. feb 2010 Medmindre bilen er født med syrebatteri bagi, så må du kun montere gele- eller tørbatteri i bagagerummet. Batteriet skal være monteret således, at det står fast, og det skal vist også stå på sin egen platform.

Turde heller ikke montere et syrebatteri bagi, da det afgiver letantændelige dampe... og med en masse strøm til forstærker osv, så skulle jeg ikke nyde noget. Har selv monteret ekstra tørbatteri i bagagerummet smiley

• #5   2. feb 2010 er der ikke noget men der skal være en udluftning på

• #6   2. feb 2010 link til tørbatteri?

• #7   2. feb 2010 Tørbatt er f.eks redtops og yellowtops....tror ik der skal være udluftning deroppe...er der ihvertfald ik på mit og har fået det synet

• #8   2. feb 2010 * Den blå bisse (TEAM BORCH) *: Jo til et syrebatteri...

• #9   2. feb 2010 Ikke rigtig nogen som har svaret på mine spørgsmål. Har ikke spurgt om det er lovligt eller ej. Eller svaret på om det er et syre batteri.

• #10   2. feb 2010 Vis du har rimlig anlæg i køb en 50kvadrats og træk til batt deromme

og minus er bare til stel som normal i motorrum

• #11   2. feb 2010 Har Trukket et 25mm2 kabel tilbage til motorrummet. og så bare svejset stelpolen fast til karossen.

• #12   2. feb 2010 Du kan bruge almindelig strømkabel til anlæg; alt efter generator størrelse. Jeg kører med et 35 kvadrat, der cirka kan håndtere 100a over de 4 meter der er derom.

Stel smider du på et sted i bagagerummet, hvor der er god kontakt.

• #13   2. feb 2010 Du kan IKKE bruge alm. kabel til forstærker, da der skal trækkes mange flere ampere til starteren. Har selv flyttet mit, og da den skulle på felt, sagde autoelektrikeren, at jeg skulle trække det i et ordentligt kabel. Gjorde nemlig som dig, og trak det i noget meget tykt strømkabel, som var beregnet til forstærkere. Fik fat i et kabel, som svarer til de tykkekabler til stel, på et svejseværk. Kan ikke huske dimensionerne, men bare det er sådan noget, så er der ingen problemer. Hvis du er rigtig sej, så trækker du en stel på samme måde smiley
    Blev jeg nødt til, da der muligvis kunne være problemer i den anden stel.

- Undersøg lige hvordan og hvorledes mht. at trække de kabler. Er der plads, og hvordan laver du hul i topedopladen, hvis der ikke allerede er hul.

- Mit er lavet, og godkendt af en aut. autoelektriker smiley
    - Jer der bruger alm. strømkabel til forstærkere. Fint nok. Jeg blev bare frarådt det.

• #14   2. feb 2010 Kører fint med forstærker kabel i min. og har selv bestemt at det fint kan bruges smiley Brænder pisset springer sikringen eller os dækker forsikringen jo nok

• #15   2. feb 2010 Kim B - Trækker stel på samme måde? Dvs du vil trække et kabel fra batteri bagi og frem? For det er da en klar misforståelse. Stel skal være så kort så muligt.

• #16   2. feb 2010 Carsten - Ja, bare smid den originale stel i motorrummet til stel. Og lav stel fra batteri bagi til et stel punkt bagi, selespænderen er som regel et godt sted da det sidder med en 12mm bolt. Husk at slibe maling væk først så der er god forbindelse.

50kvadrat + kabel er nok en fornuftig ting.

• #17   2. feb 2010 Vil mene at 50 kvadrat er overkill... men ved ikke hvor mange ampere generatoren laver...

• #18   2. feb 2010 Mit sten går helevejen om til motoren.
    Mht. afstand må du selv om det. Fik bare at vide jeg skulle gøre sådan, så det ikke var dét, som var i vejen. Var i gang med en udelukkelsesmetode, for at finde ud af hvorfor bilen opførte sig som den gjorde. Svaret var en færdig turbo smiley

Men om du bruger bilen til at trække stel, hele vejen til motoren el. du laver et kabel, som går fra motor til batteri. Ja. Det er da fuldkommen ligegyldigt.

• #19   2. feb 2010 Mit stelkabel.

• #20   2. feb 2010 Det er så ikke fuldkommen ligegyldigt, håber ikke det er din autoelektriker som har anbefalet dig at trække stel hele vejen igennem bilen. Det bedste er helt klart at bruge bilens karosse som stel.

• #21   2. feb 2010 Joo, det er dét. Igen for at udelukke, at der skulle være noget i galt med stellen. Kan stadig ikke se noget forkert i det, så du må gerne fortælle mig det, for du ved åbenbart noget jeg ikke ved.

• #22   2. feb 2010 Pga det samme som jeg hele tiden har sagt, stel skal være så kort så mulig, samt med så meget lede materiale så muligt, dvs karossen.

• #23   2. feb 2010 Tjaa.. Ser stadig ikke problemet i det, og jeg ved man aldrig får problemer med det kvadrat jeg har trukket det i. Btw. Er der både stel i bilen, og så en lang til motoren, så motoren ikke kan lave problemer.

• #24   2. feb 2010 Så længe du er glad smiley

Stel kan man ikke få for meget af.

• #25   2. feb 2010 Hehe. Så længe det virker, så er jeg smiley

Nej. Det har du ret i. Godt nok nogle sære oplevelser man kan få, når der er stelproblemer.

- Alt el virker forskelligt, og motorgang er helt hen i vejret.

• #26   2. feb 2010 Ja dårligt stel kan lave mange sjove ting ved ens bil, også ting som koster kassen smiley

Kommentér på:
Flytte batteriet til bagagerummet?

Annonce