{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Højtaler hattehylde.. {{forumTopicSubject}}

Har en passat fra 97 og vil meget gerne have mine 6/9 højtalere ned i hattehylden..
Men nedenunder hattehylden er der stål med nogen huller på en størelse af 10 cm i diameter..

Overvejer lidt at skære de huller større så jeg kan få mine højtaler ned i..
Vil det være rigtig dumt eller hvad..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtaler hattehylde..
  • #1   12. feb 2010 Efter min mening vil det være dumt. Hvad skal du sætte dine 6x9ere sammen med? skal du have sub i?

• #2   12. feb 2010 ja har sub og det i..
    og har 6,5 tommer i dørene foran, og der er også plads til det i bagdørene men det lyder bare bedre når de sidder i hattehylden...
    Og så har jeg kun de 6/9 højtalere lidt nu.. smiley

• #3   12. feb 2010 Det er også meget fint med højtalere i hattehylden, men når du har en sub i er det ikke meget ved at montere 6x9højtalere. Så er det bedre at få dem byttet til et godt komponent sæt. Her får du en større mellemtone og en separat diskant der kan klare at får lidt gas.
    6x9erene har kun den lille mellem tone og diskant der sidder i midten, selve bas enheden har monteret en spole så den kun spiller op til ca 120hz. dvs den spiller kun ca 40hz mere en din sub normalt ville gøre.
    Jeg har lavet mange løsninger med komp sæt i de org. højt. huller. og det giver bare langt bedre lydbillede.

• #4   12. feb 2010 Så jeg skal tage at købe nogen små komponent sæt til det små huller der er i den stålplade..??

• #5   12. feb 2010 Ja. Har du en ide om hvad størrelse der er plads til. Umiddelbart mener jeg der er plads til en 5,25" i en passat, men kan ikke helt huske det
    Hvor meget vil du ofre på et komp sæt, så skal jeg se om jeg kan give dig et par anbefalinger. Hvad har du til at trække dem?

• #6   12. feb 2010 Okay.. Nej har sku ikke nogen ide om hvad der er plads til..
    Ved bare der kan sidde 6,5 tommer i dørene..
    Men hvad der er af huller i hattehylden ved jeg sku ikke lige..

Har du evt nogen komponentsæt..??
    Men lige nu sidder de 6/9 i en kasse på hattehylden..
    Vil bassen i bilen ikke forsvinde lidt når jeg bytter dem ud med et komponentsæt..??

• #7   12. feb 2010 Jeg har desværre ikke nogen komponentsæt liggende jeg ikke bruger.
    Du kommer ikke til at miste bas, jeg vil nok nærmere sige at du kan effektivere din nuværende sub og måske får lidt mere ud af den, idet at dine 6x9ere også har spillet sub før. disse har sandlyneligvis forvrænget før subben og lyden ville måske ikke være så god som den kunne være. Nå du får et komp sæt i vil du opleve en stor forskel i lyden.
    Et rigtig godt komp sæt til fornuftige penge kunne være Alpine SPR serie. Den spiller rigtig godt og rent. koster ca 2000kr. du kan også gå ned i det have og vælge sxs serien fra alpine. Den gør også et rigtig godt stykke arbejde til pengene.
    Skal det være rigtig sjovt og Sindsygt højt.. så vælg JBLs GTI serie eller den dyre serie fra Rockford fosgate.
    Det afhænger også lidt af hvad du har forstærker til at trække dine sager.

Kører selv pt med 508 gti som front 408 gti som center 608gti som baghøjt. og 4x12" hifonics som sub.

Startede også selv med 6x9ere, men fandt hurtigt ud af at det ikke duer i en high-end installation.

• #8   12. feb 2010 Super.. Jamen jeg siger mange tak for hjælpen..
    Jeg vil prøve og kigge på det..

God weekend..

• #9   12. feb 2010 Selv tak. og iligemåde.

Har du spørgsmål er du velkommen.. ;o) Har efterhånden 13års erfaring med bilstereo.

• #10   12. feb 2010 Langt de fleste 6x9" lyder altså ikke særlig godt. Dem bør du holde dig langt fra. Der findes kun nogle få som lyder godt.
    En anden ting er, at når du monterer i hattehylden, vil det hele spille direkte op i bagruden = du får kun en masse reflektioner fra glas smidt rundt i hele kabinen.
    Nu er der jo fin mulighed i sådan en passat for at montere et 6,5" komponentsæt i bagdøren, og det er også den bedste løsning. Det skal jo kun lige give lyden et lille løft bag ved, og det virker faktisk rigtig godt med at montere dem der. Plus du stadig har det hele skjult = det jo også ser pænt ud så

Kommentér på:
Højtaler hattehylde..

Annonce