{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

BMW e36 - indbygning bas i bagagerum {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gut-inder...

Jeg kører rundt med en bas-kasse i bagagerummet i min BMW e36. Er ved at være pænt træt af, at den kurrer rundt i bagagerummet selvom der er sådan en skridsikker måtte under.

Vil rigtig gerne bygge bassen ind i siden af bagagerummet. Altså lave en plade, med bassen i midten og beklæde med filt. Har bare seriøst brug for hjælp/info omkring fremgangsmåden:

- Hvordan tilpasser jeg pladen så den lige nøjagtig passer?
- Hvordan undgår jeg at hele bilen/konstruktionen "rasler"?
- findes der nogle guids til en sådan ombygning?

der må være mange herinde der har nogle fifs??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW e36 - indbygning bas i bagagerum
  • #1   15. feb 2010 Thjaaa mit bedste råd er at du ringer til en der har gjort det før og får en hånd smiley Man kan sagtens lave det selv, men hvis du er på bar bund INDEN du er startet, så er mit bedste råd at få lidt hjælp.

Men ellers, få lavet en skabelon af der hvor du vil have dit kabinet. Noget pap(karton kan også bruges) er godt at bruge. Få styr på ALT, hvor skal din forstærker sidde ? Hvor skal du have dine ledninger til at ligge ? Hvilken type kabinet skal det være ?

Der er mange ting at holde styr på, men når du så har prøvet det et par gange kommer det ganske naturligt.
    God fornøjelse smiley

• #2   15. feb 2010 Hej Michael...

Forstærker og ledninger er trukket.....Jeg skal bare have bassen indbygget.....så ledninger er intet problem....

Jeg vil forsøge mig ad med karton....

Men er det nødvendigt, at lave en kasse? Kan man ikke sætte en plade op, som slutter tæt til karossen? Eller duer det ikke?

• #3   15. feb 2010 Thjaaa umuligt er der jo ikke noget der......hvis du bærer viljen i hjertet.....! smiley he he he

Nå til sagen. JEG ville lave et kabinet som du så sætter ind i bilen eller faktisk nærmest bygger på stedet. At bruge karossen er ikke en god ide. Du skal have det ordentligt dæmpet og have det tættet i ALLE samlinger ! Det er vigtigt at dit kabinet er 100% tæt der hvor det skal være det. Ellers kan du ikke styre lyden og du vil ende med "bare" at få bas der flytter en masse luft uden egentlig lyde specielt godt.
    Byg en hel kasse ud fra nogle stramme mål og så få den sat i dit bagagerum, du vil få et 100 gange bedre resultat !

• #4   15. feb 2010 Har kasse til 12" bas der passer bag i en e36 og lavet af en prof, hvis det var noget skal jeg se om jeg kan finde billeder af det monteret.

• #5   15. feb 2010 hey kasper hvad str. bas skal du have i? og hvor i bagagerummet vil du have den?
    selv har jeg bygget kabinet der passer ude i siderne for at bevare noget plads deromme...

• #7   15. feb 2010 Carsten: det var netop noget i den stil der jeg havde tænkt på....Måske i lidt mindre udgave...

Daniel: har du billeder af dit evt???

Det er en 10" konkurrencesub fra rainbow amboss

• #8   16. feb 2010 Kasper > jeg kan tagenogen her når jeg kommer hjem... eller hvis du smider et tlf nr. i en priv kan jeg smide nogen på mms...
    mit er i stil med det i linket bare lidt mindre og med forstærker op mod ryglænet....

Kommentér på:
BMW e36 - indbygning bas i bagagerum

Annonce