{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godt anlæg?
  • #2   26. feb 2010 Rasmus L

    Ok nu har du oprettet et nyt emne 12 gange snart... og du nægter at lytte til fornuft i nogle af dem... Så glem det... Der kan umuligt være nogle der gider hjælpe dig mere når du nægter at tage imod alm sund fornuft... Køb dog det du har fundet der... og lyt så til det skæve lydbillede... og mærkelig lyddu får ud af det for er træt af at se dine emner konstant... som du kun skriver fordi du ikke lige kunne lide svarene du får... Svarene ændrer sig ikke... så derfor må du lære at ændre din tåbelige måde at tænke på...


  • #3   26. feb 2010 okay men forstår ikk hvad i mener det er der ikk duer ved det?

  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #4   26. feb 2010 måske er det at du har haft en god dele fine produkter hver for sig, men når du blander dem sammen så er det mindre godt.

    Lidt som martini blandet med gulerod.

    Først skal du jo finde ud af hvad dine ønsker er?
    Vil du bare proppe bilen med masser af højttalere, så er det fint.
    Vil du have god lyd, så skal du have noget andet end dine sidste forslag.

    Om du nu skal have en 15" som du havde tænkt på tidligere, så find ud af hvor stor kasse den skal have, hvad slags forstærker den kunne bruge osv.

    Og drop tanken om alle det forskellige højttalere, det bliver bare ikke godt, men jo sjovt at se på.

    Hvis du endelig vil have flere højttalere, så prøv med med en god mellemtone som du kan have i dit instrumentbord, dertil kan du så bruge 6,5 til dine døre, disse skal så bruges til kick basser og til sidst en diskant du kan få monteret et eller andet sted, ikke noget med x antal diskanter. I hvertfald ikke hvis du ikke har styr på hvad du laver.

    Men så kommer næste problem, du skal jo så have en forstærker til det også, samt en radio. Helst skal denne radio kunne have muligheder for at indstille lidt på lyden. Måske sådan at du kan justere diskanter, kick basser og mellemtoner for sig. Skal dit setup se sådan ud (aktivt) så skal du bruge 6 kanaler eller 3 stk 2 kanals forstærere osv.

    Så har du lidt at tænke på.....


  • #5   26. feb 2010 Forstærker er fin... Subwoofere og kasse er fint... Hvis man kan lide Rockford Fosgate

    Men hvad har du dog tænkt dig med dine højtalere? Jeg kan forstå 6x9" enheder i bag... Det plejer de fleste jo at knuse deres lydbillede med...

    Men jeg fatter ikke hvad der får dig til at tro at et komponentsæt i dørene og et coax sæt i instrumentbordet har en chance for at lyde godt sammen... for det først har du pludselig alt for mange diskanter...

    I stedet for at spilde 1700 kr på den løsning... var det så ikke en idé at finde et godt 3 vejs komponentsæt der faktisk er designet til at spille sammen??? f.eks. : http://knot.dk/shop/item.asp?id=7850&info=Hertz-ESK-163s&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-3-Vejs-6_5-165mm
    Det vil lyde bedre end det der Alpine fnidder du har fundet... og det er endda 400 kr billigere lige nu...

    Resten af hvad du har fundet er såmænd ok... Ikke videre fantastisk, men det vil nok lyde ganske fint...

    Jeg har flere gange skrevet til dig at du skulle skrive til mig engang... Ikke så meget fordi du havde valgt dårlige komponenter for det har du ikke... men du havde valgt en utroligt tåbelig sammensætning....

    Svar mig lige på noget dog: Hvorfor vil du have 6x9" enheder i din bil? Er det det du synes lyder bedst eller er det fordi du tror at fordi de fleste laver den tåbelige fejl så er det godt?


  • #6   26. feb 2010 bamse V

    Næsten 100% enig med dig...

    Er man nybegynder som rasmus tydeligvis er... Så er det måske ikke lige aktivt system man skal prøve at sætte sammen med forskellige komponenter... Men måske skulle man holde sig til den lidt mere færdige løsning... nemlig et 3 vejs komponentsæt...


  • #8   26. feb 2010 cody så det her er os forkert sat sammen eller hvad?

  • #9   26. feb 2010 ja det en endligt smart nok det der hertz sæt men sådan et sæt kan jeg ikk finde mds har lavet så bliver nødt til at sætte noget sammen?

  • #10   26. feb 2010 Rasmus L

    Ja det er helt i skoven det du har gang i... Kig nu efter noget 3vejs komponentsæt og ikke det der coax pladder... Det vil aldrig lyde godt...


  • #11   26. feb 2010 Rasmus L

    Hvorfor vil du have MDS? Det lyder jo rædselsfuldt... Lad nu være med bare at kigge efter det billigste lort du kan finde... MDS er da nærmest laveste fællesnævner... det er jo ligefør folk med Xzound i bilen griner ad folk med MDS...


  • #12   26. feb 2010 nå ok nogen siger bare det er godt nok men hvilket mærke skal man så kigge efter hvis man vil have godt med bas og ok lyd?

  • #13   26. feb 2010 Rasmus L

    Har jeg ikke lige linket til noget? er der store sorte streger hen over mine links?

    Hertz, Ground Zero, Rainbow, Eton, B2, Pioneer, magnat, Morel, Og der er andre...


  • #14   26. feb 2010 ok jamen har os kigget lidt på b2 og hertz mener bare jeg har hørt at hertz mere er god lyd end bas?
    men de rockford fosgate basser jeg har linket til er de ikke også fine nok? men syntes bare rockford fosgate er bare lidt dyrt.


  • #15   26. feb 2010 Rasmus L

    Jamen du har jo planer om at have subwoofer i... så er bassen i dit komponentsæt mindre vigtigt...

    RF basserne er skam fine nok... Og ja RF er lige lovlig dyrt...


  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #16   27. feb 2010 Rasmus L,

    Der er faktisk tilbud på Pioneer PR88SII om nu er den bedste radio til prisen.
    Den kan godt køre aktivt...



Kommentér på:
godt anlæg?

Annonce