338 visninger
|
Oprettet:
søger reperatør af radio {{forumTopicSubject}}
jeg står og mangler en der kan lave i radio for mig:) det er en pioneer hvor der er gået et stykke flex kabel eller hvad det hedder istykker:)
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 180
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Kan du tage et billede?
Jeg sidder med reparationer af elektronik til dagligt, så ikke noget magic for mig at lave.
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 103 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 160
maj 2005
jun 2004
Det er klart som du siger der ikke er plads til ledninger, men det var nu også meningen at udskifte kablet med et magen til.
Jeg sidder selv med special fremstillede IPCere med sådan nogle bånd til dagligt som også bruges i brd udstrækning til displays osv.
Tjek hans album der kan du se hvad det er for et kabel han mener :o)
Og det er ikke nogen hovedpine at få skiftet.
Det er ofte sådan et hvor det blot presses ind i soklen og så sidder der en klips man presser ned over som holder det fikseret i soklen.
Så det er bare at bestille kablet, det er der ikke noget specielt i og så skifte det ud.
Det der kan være mest svært er at få adskildt tingene ind til hvor du skal til.
Men jeg er vandt til at skilde sådan nogle ting ad i 1000 dele uden at ødelægge noget osv.
Jeg harsnart skildt så meget ad, at jeg har en hvis flair for at se hvordan tingene hænger sammen og er bygget op.
Men tjek hans fotoalbum der kan du se det bånd der ofte går fordi det skal bevæge sig frem og tilbage og bliver træt med tiden og knækker i corene inde i kablet.
maj 2005
jun 2004
Så oplyser man blot om sit CVR nummer og firma navn, samt hvilken radio model det drejer sig om og så siger man at man skal bruge det indstiks flad kabel der går melem display og controler og så oplyser de prisen og man bliver overrakset, de tager faktisk ikke ret meget for sådan nogle ting.
Jeg vil gætte på maks 100 Kr.
jeg bestilte engang en switch knap til min ret dyre Kameleon JVC radio.
Den ahvde en fejl at plus knappen satte sig nogle gange med det resultat at når du skruet lidt op for radioens lyd, så var det ikke altid den mente at du havde sluppet knappen endnu, så den fortsatte himmelflugten til MAKS og så gik panikken jo igang fordi højttalerene var ved at springe og skrige sig ihjæl.
Men jeg afmonterede så bare den ydre kappe/knap og kikkede på printet og så at denne lille switch havde betegnelsen S2 på printet.
Dette forklarede jeg så til JVC og de sendte mig straks 2 nye små SMD switchs så havde jeg en til at kvæje mig med også :o) de kostede blot 25 Kr. stk. og så lidt fragt.
Så havde jeg redet mig Radio hvor garantien klart lige var udløbet på og den havde altså kostet godt 5899 Kr fra ny af :o( så det var jo en god redning :o) og billig og den virker stadig.
Han fortalte mig enda at den switch havde de haft mange der meldte fejl på med at den skruede højt op af sig selv.
Og der er INTET man kan gøre når processoren ser at en knap trykkes ned og holdes nede, så kan man ikke gøre noget som helst før den knao er sluppet igen, så ikke engang slukke for radioen kunne jeg når helved brød løs og volumen gik på himmelflugt :o)
Heldighvis røg der ingen højttalere på den konto :o)
Men jeg har også reppet mange panel radioer hvor displayet køre ud og vipper op.
Som regel bare det mekaniske der bliver slidt.
Men RS-Components burde have dem er jeg ret sikker på.
søger reperatør af radio