{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Anlæg subwoofer? {{forumTopicSubject}}

Hej, skal til ar bygge min første ordenlige anlæg men jeg har lige nogle spørgsmål.

komponent sæt foran
6x9 i hattehylde
12 tommer sub bag i
mono blok til subben
4 kanals til komponent sæt og 6x9

Mine spørgsmål er:

- Bliver det for voldsomt med 2 x 12 tommer og ville en monoblok kunne trække det? ville man evt kunne sætte en 12 og en 8 ville det giver bedre lyd fordi de rammer forskellige steder?

- Vil en 10 eller 8 tommer sub give mere ren lyd

- Er det godt nok med forstærkere

Jeg vil udelukkende have rockford og rainbow.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anlæg subwoofer?
  • #1   14. mar 2010 jeg har gode erfaringer med bare 1 10"boxter shark, dem er der ryk i sys jeg

• #2   14. mar 2010 Umidlbart så ville jeg droppe 6x9" og i stedet smide nogle 6,5" komponentsæt i der til lige at give lyden et lille løft bag. Eller helt droppe noget bag og smide de ekstra penge på et godt front-sæt.

At begynde på at blande forskellige størrelser af sub på samme forstærker er ikke en god ting. Det kommer der kun mere rod ud af det hele end gavn.
    Alt afhængig af hvad du har kig på af enheder, så kan en enkelt 12" af ordentlig kvalitet sagtens spille bedre end en anden kasse med 2 billigere 12".

Hvad er grunden til du udelukkende vil have rockford og rainbow?
    Der findes jo meget andet som måske lyder bedre i dine ører end lige de to mærker.

• #3   14. mar 2010 Jeg havde tænkt på det, men så skal jeg have to komponent sæt, både et til foran og bag i, er det bedre?

Ville du bare tage en enkel sub? havde regnet med en 12 eller 10 tommer rainbow vanadium til en rockford monoblok

• #4   14. mar 2010 Komponetsæt er langt bedre end 6x9".
    Det eneste som kan afgøre hvilke sub du skal ha, er dig selv som skal ned og høre på lidt forskelligt.
    Kender ikke lige den enhed, så skal ikke kunne udtale mig om den er god eller ej.

• #5   15. mar 2010 vanadium enheden spiller skam helt fint... Men lyder som om det du søger mere skal være noget hen af b2 ac enhederne... Smid evt et budget for hva du vil bruge...

Kommentér på:
Anlæg subwoofer?

Annonce