Generator støj {{forumTopicSubject}}
Question here.
Har det sidste ½-1 år kørt rundt med en forstærker jeg før har brugt i andre biler med en ny subwoofer.
Indtil igår var det eneste koblet til denne forstærker, en subwoofer - primært fordi at bilen er "ny" og har et indbygget anlæg, derfor vil jeg ikke skifte højtalerne ud - endnu.
Anyway, igår lavede jeg en hattehylde og fik sat 2 højtalere i, som jeg også havde brugt i den gamle bil.
På vej hjem fra skole idag lå jeg mærke til Generator støj i højtalerne - men IKKE i subwooferen
Opsætning:
Line-converter koblet til de bagerste højtalere i bilen, Plus kabel i højre side, Remote i venstre side, Stel kabel på under ½ m ca., Delefilter mellem linje-converter og forstærker (phono)
(Har søgt rundt i topics, men har indtil videre ikke fundet noget jeg kan bruge.)
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 278
Grundet til du ikke har støj i din sub er fordi det støj er høj frekvent og der ved ikke kommer ud til din sub(pga. lowpass filter)
Håber det var til at forstå.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 191
Kim - Ok, så hvis jeg prøver at finde nyt stel til forstærkeren, så burde der være en chance for at det kunne forsvinde hvis jeg har forstået det korrekt?
Nu har jeg styr på hvorfor jeg ikke kan høre det i subben.
jun 2007
Husk at spænde bolten til stel godt og går self. udfra at du bruger kabel sko og at de er presset ordenligt.
mar 2007
Stel forbindelsen skulle være helt i orden, tyk er den og spændt godt fast med kabel sko.
jun 2007
Hvad med fra dit batteri til stel ?? har du lavet en ny der?.
mar 2007
Ja, selv lavet.. har løsnet en skrue og spændt den fast om kabelskoen da der var en god stelforbindelse
mar 2007
mar 2007
Selvfølgelig skal det laves, men kan det også være grund til generator støjen?
jun 2007
Men prøv at presse en ny kabel sko på evt. køb en der skal skrues på og ikke presses. (ved at audison laver dem, sikkert også andre)
Mvh Kim
feb 2010
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 2 Svar: 474
Ved at Carsound.dk sælger de kabel ring sko med skrue som Kim L snakker om, og de er højst sandsynligt billiger end dem fra Audison - Hvis du ikke vil bruge så mange penge på dem
(Bruger selv Audison dele så intet ondt ment om dem
mar 2007
Alt burde være i orden, hmm... Måske et delefilter på højtalerne er hvad der mangler?
feb 2010
For hvis du stadigvæk har generator støj med fuldkommen i orden og tyk stel og forstærket diverse punkter så burde det gå væk helt uden brug af støj filter.
Og hvis støj filteret så heller ikke tager det er den jo helt galt.
Er det virkelig meget generator støj eller bare svagt?
mar 2007
Skruer jeg ned for volumen er den væk, men så er der jo til gengæld heller ingen effekt i højtalerne
mar 2007
mar 2007
feb 2010
Gjorde følgende :
1. Lavet en stel fra batteri til karosse.
2. Lavet en ekstra stel til Radio.
3. Lavet en ekstra plus til Radio.
4. Lavet en ekstra stel til forstærkerne. (Har mine stel samlet i en stel fordeler)
5. Satte en kondensator til. (Ved ikke om den har haft noget med det hele og gøre, men den blev sat på i samme omgang, den burde ikke kunne hjælpe på det)
Også var det væk
mar 2007
Kondensator er også monteret.
Kan dog prøve med ekstra stel til forstærkeren i første omgang, tak Buhl
feb 2010
kan godt se det ikke ser nemt ud
mar 2007
Simpelt som det er, lodder du Left og Right sammen med kablerne til baghøjtalerne i henholdsvis venstre og højre side, og derved får du så din linjeudgang til phonokablerne (linjeconverteren ligger i bagagerummet, så der burde ikke være støj fra nogle sider der).
feb 2010
Skal være ærlig og sige at jeg aldrig har hørt sådan noget spille, eller ved ret meget om det.
Men tror virkelig ikke på det er nogen god løsning, men igen skal ikke kunne sige det.
mar 2007
Men vil prøve det med ekstra stel til forstærkeren imorgen
Generator støj