{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.066 visninger | Oprettet:

Generator støj {{forumTopicSubject}}

Question here.

Har det sidste ½-1 år kørt rundt med en forstærker jeg før har brugt i andre biler med en ny subwoofer.
Indtil igår var det eneste koblet til denne forstærker, en subwoofer - primært fordi at bilen er "ny" og har et indbygget anlæg, derfor vil jeg ikke skifte højtalerne ud - endnu.

Anyway, igår lavede jeg en hattehylde og fik sat 2 højtalere i, som jeg også havde brugt i den gamle bil.

På vej hjem fra skole idag lå jeg mærke til Generator støj i højtalerne - men IKKE i subwooferen smiley

Opsætning:
Line-converter koblet til de bagerste højtalere i bilen, Plus kabel i højre side, Remote i venstre side, Stel kabel på under ½ m ca., Delefilter mellem linje-converter og forstærker (phono)

(Har søgt rundt i topics, men har indtil videre ikke fundet noget jeg kan bruge.)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generator støj
  • #1   12. apr 2010 Typisk er det fordi der er dårlig stel, evt. i motorrumet altså fra batteri til stel, eller den stel du har fra forstærker til stel.
    Grundet til du ikke har støj i din sub er fordi det støj er høj frekvent og der ved ikke kommer ud til din sub(pga. lowpass filter)

Håber det var til at forstå.

• #2   12. apr 2010 Mikkel - Plus i højre side ja, Højtaler ledningerne fra baghøjtalerne er converted til phono.

Kim - Ok, så hvis jeg prøver at finde nyt stel til forstærkeren, så burde der være en chance for at det kunne forsvinde hvis jeg har forstået det korrekt?
    Nu har jeg styr på hvorfor jeg ikke kan høre det i subben.

• #3   12. apr 2010 Hvor tyk er din stel og hvor mange watt er din forstærker på? (evt. model nr. og navn).
    Husk at spænde bolten til stel godt og går self. udfra at du bruger kabel sko og at de er presset ordenligt.

• #4   12. apr 2010 Forstærkeren: http://www.madprice.de/_py-Auto-Hifi-Verstaerker-Verstaerker-5-Kanal-Car-Amplifier-MegaKick-SilverSonic-3200-Watt-5-Kanal-Endstufe/a-799.html
    Stel forbindelsen skulle være helt i orden, tyk er den og spændt godt fast med kabel sko.

• #5   12. apr 2010 Oki, har du selv lavet bolt forbindelsen eller har du brugt en fra f.eks. sikkerhedsselen ?
    Hvad med fra dit batteri til stel ?? har du lavet en ny der?.

• #6   12. apr 2010 Har selv lavet bolt forbindelsen, faktisk lige under gulvtæppet i bagagerummet.
    Ja, selv lavet.. har løsnet en skrue og spændt den fast om kabelskoen da der var en god stelforbindelse

• #7   13. apr 2010 Prøver lige at finde en ny stel her i løbet af i dag.

• #8   13. apr 2010 Ok nu ville jeg lige finde et nyt sted til stel og fandt så ud af til min store overraskelse at stel kablet var hoppet af kabelskoen (sikkert pga bagsæderne har været lagt ned).
    Selvfølgelig skal det laves, men kan det også være grund til generator støjen?

• #9   13. apr 2010 Ja det kan det meget vel og hvis der stadigvæk er støj efter kan det godt være at din stelbane i dit HU er gået.
    Men prøv at presse en ny kabel sko på evt. køb en der skal skrues på og ikke presses. (ved at audison laver dem, sikkert også andre)

Mvh Kim

• #10   13. apr 2010 Du kan evt. også lave ekstra stel fra batteri til karosse, ekstra stel til din radio, også noget seriøst stel omme i dit bagage rum.

Ved at Carsound.dk sælger de kabel ring sko med skrue som Kim L snakker om, og de er højst sandsynligt billiger end dem fra Audison - Hvis du ikke vil bruge så mange penge på dem smiley

(Bruger selv Audison dele så intet ondt ment om dem smiley )

• #11   13. apr 2010 Ok nu er stellen i orden, men stadig generator støj - selvom der er et delefilter imellem phono og forstærker (fra bilxperten i aalborg).
    Alt burde være i orden, hmm... Måske et delefilter på højtalerne er hvad der mangler? smiley

• #12   13. apr 2010 Som Kim L siger kan det også være stel banen i HU der er gået.

For hvis du stadigvæk har generator støj med fuldkommen i orden og tyk stel og forstærket diverse punkter så burde det gå væk helt uden brug af støj filter.

Og hvis støj filteret så heller ikke tager det er den jo helt galt.

Er det virkelig meget generator støj eller bare svagt?

• #13   13. apr 2010 Det kommer jo an på hvor højt volumen er sat til at være (level) på højtalerne.
    Skruer jeg ned for volumen er den væk, men så er der jo til gengæld heller ingen effekt i højtalerne smiley

• #14   13. apr 2010 Det kommer jo an på hvor højt volumen er sat til at være (level) på forstærkeren. **

• #15   13. apr 2010 Men generelt er det ikke så galt, men det er til at høre

• #16   13. apr 2010 Okay, havde nemlig samme problem i min bil første gang jeg lavet anlæg i dem.

Gjorde følgende :

1. Lavet en stel fra batteri til karosse.
    2. Lavet en ekstra stel til Radio.
    3. Lavet en ekstra plus til Radio.
    4. Lavet en ekstra stel til forstærkerne. (Har mine stel samlet i en stel fordeler)
    5. Satte en kondensator til. (Ved ikke om den har haft noget med det hele og gøre, men den blev sat på i samme omgang, den burde ikke kunne hjælpe på det)

Også var det væk smiley

• #17   13. apr 2010 Det med ekstra stel til Radio og ekstra plus er desværre udelukket da det er et indbygget anlæg fra mazda (tro mig, har skam prøvet at rode rundt derinde bag ved, det går ikke) --> http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1095266.jpg?28-12-2009%2023:42:10

Kondensator er også monteret.
    Kan dog prøve med ekstra stel til forstærkeren i første omgang, tak Buhl smiley

• #18   13. apr 2010 Hvordan har du så fået Phonokablerne på?

kan godt se det ikke ser nemt ud smiley Men ellers må du jo ned til Mazda og høre hvordan man får lortet ud! smiley

• #19   13. apr 2010 Phonokablerne er lavet vha. en Hi-Lo level Linje converter.
    Simpelt som det er, lodder du Left og Right sammen med kablerne til baghøjtalerne i henholdsvis venstre og højre side, og derved får du så din linjeudgang til phonokablerne (linjeconverteren ligger i bagagerummet, så der burde ikke være støj fra nogle sider der).

• #20   13. apr 2010 Ah på den måde.

Skal være ærlig og sige at jeg aldrig har hørt sådan noget spille, eller ved ret meget om det.

Men tror virkelig ikke på det er nogen god løsning, men igen skal ikke kunne sige det.

• #21   13. apr 2010 Vil sige at jeg personligt ikke kan høre forskel på kvaliteten overhovedet, men nu er det heller ikke den helt billige løsning kan man sige he he.

Men vil prøve det med ekstra stel til forstærkeren imorgen

Kommentér på:
Generator støj

Annonce