{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  højtaler i hattehylde
  • #1   20. apr 2010 et par 6x9 gør aldrig skade smiley

• #2   20. apr 2010 prøv højtalere i hjulene, meget bedre

• #3   20. apr 2010 Miklas P - det skader da dit lydbillede.

Morten C - hvorfor vil du have højtalere i din hattehylde ?

• #4   20. apr 2010 Min holdning er slet og ret, NEJ.. Du står heller ikke med ryggen til en koncert, eller gør du ??

• #7   20. apr 2010 Jeg har pillet mine ud, synes de forvrænger lyden, så jeg siger ud fra min erfaring, nej

• #8   20. apr 2010 Brian - jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige -.- måske du skulle prøve at lytte lidt mere til musik smiley

• #9   20. apr 2010 Morten.. Hvis de forvrænger lyden ligefrem, så har du enten et par dårlige højttalere i, ellers kan du bare ikke finde ud af at indstille dit anlæg...

Højttalere bagi, er med til at give en del mere fylde i bilen og jeg ville være ked af at undvære det..
    6x9 højttalere ville jeg udelukkende bruge, hvis der ingen subwoofer skulle være i bilen og selv der ville jeg nok hellere vælge en 6 ½"... MEN ikke derimod sagt, at jeg syntes alle andre skulle følge.. Der findes mange velspillende 6x9 højttalere og der er lige så mange folk, der er tilfredse med 6x9...

Problemet med at smide 6x9 i, er at de som regel ender med at være de dominerende, hvilket netop giver det forkerte lydbillede..

• #10   20. apr 2010 Brian
    Jeg undskylder min uvidenhed, det var vitterlig mangel på rationel tankegang der gjorde, at jeg skrev ovenstående, jeg beklager dybt (ironi <b>kan</b> forekomme)

Du er vitterlig noget af den største klaphat der forefindes på denne forårsjord, mangel på intellekt svar skal man vitterlig lede LÆNGE efter, men såfremt man leder efter dette, så er du den der står under lighedstegnet af dette.

Snotskovl!!!

• #11   20. apr 2010 Jeg har kun højtalere i for, hvilket jeg syntes giver den bedste lyd, men det er jo helt klart en smagssag, ligesom alt andet, når det handler om autostereo.

• #12   20. apr 2010 **BDOG** _ - ligemeget hvor lavt dine 6X9 spiller er de stadig med til at trække lydbilledet MEGET tættere på dig og personligt fortrækker jeg at stå foran scenen og ikke oppe på scenen eller endnu være bagved scenen.

• #13   20. apr 2010 Lars. Står du til en koncert, vil du erfare, at der rent faktsik sjældent kun er høkttalere foran ved scenen.. Men den diskussion behøver vi slet ikke komme ind på...

Personligt er jeg heller ikke til 6x9 højttalere, men der kommer en HELT anden fyldighed, ved også at have højttalere bagi.. Hvad andre så syntes om det, det må jo så stå for deres egen regning.

Og til jer der sidder og sviner hinanden, over så simpelt et spørgsmål, som det her.. TAG JEG SAMMEN!!!!

• #14   20. apr 2010 **BDOG**
    ...Eller bland dig udenom.

• #15   20. apr 2010 **BDOG** _ - koncert ? jeg snakker om lydscenen her. Det er muligt de ødelægger lyden til de koncerter du kommer til men de koncerter jeg går til bliver ikke ødelagt ved højtalere der er stillet i halvcirkel som forsøger at spille stereo smiley

• #16   20. apr 2010 **BDOG**

lyden er nu justeret så godt som jeg kan, men de 6X9 en nok bare for dominernede, men anyway, jeg har fjernet mine, og det synes jeg giver mig bedre lyd, så kan det godt være at der er 1.000.000.000 meninger om det er godt eller skidt, jo i sidste ende mine øre der bestemmer smiley

• #17   20. apr 2010 Bluez.. WOW, hvor er du virkelig moden...

Lars.. Som sagt, vil der altid være forskellige meninger omkring dette emne.. Men så længe den dominerende lyd kommer forfra, så syntes jeg ikke det skader, med noget mere fylde, fra et ordentligt sæt baghøjttalere..

Men NU skal jeg sku på arbejde, så har ikke tid til denne yderst hæftige og interessante debat, der fylder mere i nogens liv, end i andres, kan jeg mærke :0)

• #18   20. apr 2010 **BDOG** _ - god arbejdslyst smiley

• #19   20. apr 2010 i sku sjove og høre på. self skal der være lyd hele vejen rund det giver da klart en bedre lyd og at man føler at man sidder midt i lyden er da den fedeste oplevelse. jeg har personlig altid 2 sæt højtalere der er af samme serie og model foran og bagi og på den måde giver det den bedste lyd for mig. at kun have højtalere foran er også en mulighed, men for mig mangler der noget fylde i lyden hvis der ikke er noget helevejen. jeg vil sidde i midten af lyden ikke bagved eller foran. og der findes mange velspillende 6x9 spå kan i sige hvad i vil..

Morten hvis de bliver ved med og være dominerende så du bare ikke for god til og indstille. for det kan sagtens lade sig gøre..

er helt enig med BDOG og Brian her der skal være lyd bagved for den bedste lyd..

• #20   20. apr 2010 Daniel (HIFI Man) - der skal vel også være overdrevet med bass så ? smiley det er ihvertfald typisk dem der er til "surround" også kan lide "V" frekvensgangen smiley

• #21   20. apr 2010 nej skal der ikke. det skal indstilles så det passer sammen hele vejen igennem. men igen vi er alle forskellige.

• #22   20. apr 2010 Det er da noget forbandet ævl at sige at det forvrænger lydbilledet med højtalere bag ved én.. Der er da en grund til der er noget der hedder front og rear udgange på en hu.. Hvis jeg tager fejl, er der satme mange der har brugt penge på surround-sound til stuen der er blevet bollot godt og grundigt i røven..

Selvfølgelig skal baghøjtalere ikke dominerer.. Jeg plejer at fade baghøjtalere lidt, så det stadig er dem foran der dominerer..

come on..

• #23   20. apr 2010 Stavefejl er gratis smiley

• #24   20. apr 2010 Mathias K - man har lavet rear på HU fordi kunden har bedt om det, ikke for at forbedre lyden og hvor mange HU findes der lige der kan køre ægte surround ?

der er stor forskel på ægte surround og dobbelt stereo -.-

• #25   20. apr 2010 Hvis du tænker på de 2/3 udgange sæt forresten bruges det ofte til aktiv deling

• #26   20. apr 2010 For mig at se, udfra det skrevne, så er der et par stykker der ikke fatter begrebet, oghele idéen bag surround sound.

Surround sound er til en god film, hvor man får alle lydeffekterne med, OGSÅ dem bagfra, de små detaljer der gør, at filmoplevelsen bliver den tand bedre, men surround sound er ikke (og jeg gentager, ikke) til at bruge til lyd cd, ergo musik, da musik bliver indspillet med det i sinde, at man skal have bandet stående FORAN sig, og desto bedre setup, desto bedre lydBILLED opnår man, dermed sagt, at du nærmest kan sidde og udpege hvor de forskellige sidder/står i bandet, se DÉT er fedt.

Jovist giver det fylde at smide lidt højttalere bagi, men at påstå lydbilledet bliver bedre, er sq´ for langt ude, set med mine øjne, da det ikke er meningen, at lydbilledet skal fytte sig fra det der foregik i forhold til indspilningen af originalen.

Jovist har vi hvér vores smag, men den bedste lyd er den lyd der er tættest på originalen, og hvad angår lyd, så er det YDERST sjældent, at de står og indspiller det i surround, de holder sig stadig til stereo, og mig bekendt, så foregår stereo med 2 højttalere, eller er jeg galt på den ??

Grunden til, at der er en Rear udgang også, nu der bliver spurgt, er for dem der gider at smide et par baghøjttalere i, længere er den ikke, men ikke ensbetyden med, at alle bruger den til Rear, der er også dem der bruger den ekstra udgang, til et ekstra sæt højttalere up front.

• #27   20. apr 2010 Udtrykte mig ikke helt klart ang. det med surround osv. men lad det nu ligge smiley

Ud fra personlige erfaringer, syns jeg det lyder bedst med et sæt baghøjtalere, thats it smiley hehe.

• #29   20. apr 2010 Brian - som jeg sagde er det de færreste der har det og jeg kan så se du har valgt ikke at gøre brug af det smiley du må om nogen kende til problemer med fasen smiley

• #30   20. apr 2010 der burde ikke være tvivl at det mest korrekte er ren og skær front... Andet vil flytte lydbilledet... Og surround sound er nu heller ikke det mest perfekte kontra ting som er kodet i stereo... Synes det er nogle sjove udtalelser der kommer... Nogle folk har ikke helt så meget styr på det som andre kan ses... Jeg må give Lars og bluecatz ret deres forskrivende... Synes Faktisk vise folk her burde komme ud og lytte til nogle seriøse stereo setups... Skål og hygge...

• #31   20. apr 2010 "at have styr på det" har så intet at gøre med, at man syntes det lyder bedre, med mere fylde.. Hvad folk foretrækker, er hvad folk foretrækker.. At folk så ikke er enige, er så bare som det er, lige såvel, som folk foretrækker forskellige produkter.. Måske nogen bare skulle lade være med at være så snæversynede og åbne øjnene lidt for, at der findes andre meninger end deres egne...

• #32   20. apr 2010 at vise folk synes baghøjttalere er et must, er jo hva de fortrækker... Fuldt forståelse for at hvis de synes det lyder godt, jamen så skal de have det... Men ændre stadigt ikke på hva der er mest korrekt...

• #33   20. apr 2010 Der er ikke noget der er mere korrekt, end andet..

Den korrekte opsætning, er den opsætning som den enkelte syntes er bedst..

• #34   20. apr 2010 **BDOG** _ - der er jeg så ikke enig... det mest korrekte vil altid være så tæt på den indspildning kunsteren har lavet som muligt. At nogle så har andre ønsker er helt ok med mig men det er bestemt mindre korrekt smiley

• #35   20. apr 2010 **BDOG**
    'Den korrekte opsætning, er den opsætning som den enkelte syntes er bedst.. '

Pudsigt nok, så nej, det er det ikke, det er den opsætning de føler er bedst for dem, men dermed ikke sagt, at det er den korrekte.

Enten kører man ren stereo, og viser respekt for den originale indspilning, eller bruger man det til at vise video, så kører man surround og derved gør brug af de muligheder. Der er kun de muligheder i forhold til at gøre det korrekt.

Det at gøre det på anden vis, ergo f.eks, at køre med et sæt højttalere bagi, er kun hvis det passer ens interesse i, at man synes det lyder "fedt", men korrekt ??.. Så er du ude på et sidespor, hvis du mener det.

• #36   20. apr 2010 ars.. Hvem bestemmer hvad det korrekte er? Det gør den der skal lytte til det og ikke dig eller mig.. Der er ingen der bestemmer om enkelte personer vil have stereo, mono, 1 sæt eller 2 sæt højttalere og hvor de skal sidde.. Vejledning er noget helt andet, men det vil stadig være op til den enkelte..

Bluez.. Der findes ingen regelsæt, for hvad man SKAL gøre med sin bilstereo opsætning, for at det er "korrekt".. Hvis folk vil køre med 8 højttalere bagi og ingen i fronten, så er det det korrekte for den person.. Hvis folk smider samtlige højttalere på en venstre kanal, istedet for at spille i stereo, men gør det fordi de syntes det lyder bedst, så er det korrekt for dem. Længere er den ikke.. At du så ikke syntes det er korrekt, det må folk jo så respektere, lige såvel som du skal respektere at andre vil noget andet..

Jeg prøver desperat at forstå, hvorfor det er så kæmpe et problem for nogle brugere herinde at respektere, at der findes andre meninger end deres egne.. Og hvordan nogle folk pludselig er eksperter, når de for bare 1-2 år siden sad herinde og spurgte andre ti råds, fordi de intet vidste..

• #37   20. apr 2010 Ps. Gider ikke bruge mere tid på diskussionen, for det er irrelevant for mig, hvorvidt folk vil det ene eller det andet....

• #38   20. apr 2010 **BDOG** _ - ham der har indspillet det bestemmer hvad det korrekte er.

• #39   20. apr 2010 **BDOG**
    Vi bliver aldrig enige på det punkt, da du vedholder dit standpunkt, som jeg et sted forstår dig, men du formår ikke at formulere det korrekt.

Det korrekte er efter min overbevisning, den lydgengivelse der er så tæt på originalindspilningen som overhovedet muligt, <b>INTET</b> andet.

At hver så har sine præferencer hvad angår den slags lydgengivelse de kan li´, det respekterer jeg, men det retfærdiggør ikke, at det ikke er korrekt.

Jeg er selv til blues, jazz og fed rock, og er der noget jeg kan li´ ved lyden, er når den er meget luftig og detaljerig uden at være mudret, men det er ikke ensbetydende med, at det er det korrekte i forhold til orginalen, men det er min smag, dog er jeg så tro mod originalen, at jeg holder mig til at holde scenen dér hvor den nu engang var, da den blev indspillet, foran.

• #40   20. apr 2010 Lars k hvis du er så meget i mod højtaler i hattehylden hvorfor har du det så selv

• #41   20. apr 2010 thomasoghenriette E - det har jeg skam heller ikke smiley

• #42   20. apr 2010 hehe den her diskussion har taget lidt af en drejning... Må stå ved det jeg har sagt, for korrekt er korrekt... Altså du sidder da heller ikke hjemme i stuen med dit dyrt indkøbte stereo system og har baghøjttalere på...

• #43   20. apr 2010 lars K det er altså det der er vist på dine billeder

• #44   20. apr 2010 thomasoghenriette E - er det på min saxo jeg solgte for snart 3 år siden du snakker om hvilket der også står på dens profil overskrift ? Jeg ved godt billeder siger mere end 1000 ord men man bliver altså nød til at læse bare engang imellem smiley

• #45   20. apr 2010 så må du jo smide nogle billeder af din bil

• #46   21. apr 2010 thomasoghenriette E - hvad har billeder af mine nuværende køretøjer med emnet "højtalere i hattehylde" at gøre ?

• #47   21. apr 2010 Ja kan læse der er mange meninger om emnet og ja jeg kan sagtens forholde mig til af kunstneren har indspilet det i stereo altså 2 højtalere og ja sådan høre jeg også musik i hjemmet kun med 2 højtalere. men man kan altså sagtens høre stereo på 4 højtalere og det giver den fede oplevelse at og sidde midt i lyden. som der bliver beskrevet er det fedt og kunne høre alle lyde og hvor de kommer fra. men der mener jeg at hvis man har 4 højt er det indnu federe og føle man sidder i midten af det hele og få endnu mere med. self skal baghøjtalere ikke dominere men sys bestemt ikke det skader lydbilledet..

Det skal samtid også lige siges at ikke alle folk går så meget op i det som visse folk her i forum. problemet er at alle vil ha det bedste også selvom de ikke aner en fis om hva der er godt. de lytter bare til den de nu tror der har forstand på det og følger bare trop. jeg har set mange kloge hoveder sidde og spille smart om anlæg og kommer det til stykket sidder de bare op kopiere deres viden fra andre. (dem er der nogle stykker af efterhånden)

jeg har flere gang duskuteret med folk her på siden, men det hjælper intet, da folk er snæversynede og ikke vil høre. jeg er holdt op med dette da nogle folk ikke er til og tale til fornuft.

Der skal være plads til alles meninger her og vi har alle forskellig smag både hva der er godt og mindre godt og om hvad der lyder godt eller ej.

• #48   21. apr 2010 Daniel (HIFI Man) - du har ret i at vi har forskellige meninger men der er desværre mange der påstår det de kører med er verdens bedste fordi de ikke har hørt andet.

• #49   21. apr 2010 VIl ikek påstå, at mit anlæg er verdens bedste, jeg har endnu ikke hørt det spille i forbindelse med hinanden, men om jeg glæder mig til snart at bygge det op ??.. Åh ja!!.. Og al den viden jeg har fået til"fusket" mig fra garvede i faget, skal komem til sin ret, og så må jeg se, hvad resultatet bliver.

AD MM2 (comp-sæt)
    PT: Phase Liniear Aliante LTD (finder jeg endnu en JBL800GTI skal de 2 prøves istedet)
    Alpine CDA 7998 R
    Audison HR100L
    Audison Trenta Tomahawk

Jeg håber kombinationen af disse, yder sin retfærdighed til musikken :o)

• #50   22. apr 2010 det nemlig helt rigtig. men jeg vil påstå at der ikke er noget der hedder verdens bedste.

held og lykke med dig projekt det kommer da helt sikkert til og spille godt.

Kommentér på:
højtaler i hattehylde

Annonce