{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger parameter til Xzound ZXR 12
  • #1   19. maj 2010 U W D

Ok hvem er det lige der sælger Xzound? Det gør thansen... hvor ligger deres butikker? OVERALT... Kør da ned til dem og hør ad om ikke de stadig har info på den enhed... Hvis ikke... ja... Tja så kan du også vælge at gætte dig frem elelr købe en rigtig subwoofer...

• #2   20. maj 2010 Cody hvis du ikke selv har øjne i hovdet så vil jeg godt fortælle dig at den enhed sælger de ikke og de har ikke de informasioner liggende. ellers havde jeg nok ikke spurgt her inde..

og hvis du har problemer med Xzound burde du nu lige tjekke deres systemer nærmere da de faktisk har gevet andre respektable systemer RØVFULD i dB drag.

andre der vil lege SmartASS?

• #3   20. maj 2010 U W D 1 - 0 Cody .

• #4   21. maj 2010 U W D

Hvem har vundet i db-drag med Xzound? Ser du jeg deltager nemlig i Db-drag, og har gjort det i 5 år nu... Jeg er desuden også db-drag dommer... Jeg har endnu ikke set en Xzound opsætninger der gav nogen som helst røvfuld... (PS: Alt under 140 db kan opnås med Hvilken som helst subwoofer... )

Eneste der er noget værd fra Xzound er faktisk deres Madness subwoofere... Og deres madness forstærkere... Forstærkerne bliver produceret af SoundMagus og er i realiteten en oppumpet Sinus Live SLA 1500... og subwooferne bliver produceret af de samme fabrikanter der også laver GTX for dansk Autohifi...

Og hvis du faktisk havde spurgt Thansen kunne de nok have fundet oplysningerne til dig... det er trods alt Dem selv der står bag "mærket" Eller rettere har fået sat mærket på nogle kina enheder... Det iundrer mig dog ikke at Thansen ikke kan finde info til dig da det trods alt ikke er et firma der har nogen interesse i kundepleje...

Kom Igen når du har noget at have dine udtalelser i... Vil du selv prøve at lege smartass igen?

• #5   21. maj 2010 Cody..

det er stadig xzound. men jeg ville jo bare i bund og grund have fat i nogen specs hvis det kunne lade sig gøre og længre var den sådanset ikke...

• #6   21. maj 2010 U W D

Så skulle du måske undgå at lege smartass overfor en der ved mere om tingene end dig... Intet fra Madness serien har været brugt i en Vinderbil... Endnu... Det sker måske en dag men ikke endnu... Så din udtalelse omkring: "da de faktisk har gevet andre respektable systemer RØVFULD i dB drag." Er direkte løgn og har intet med virkeligheden at gøre... Det er utroligt dumt at påstå den slags pladder ud fra sin egen fri fantasi...

Med hensyn til specs: Så få dog thansen til at give dig alle specs på denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2372738744&n=1200267971&pn=-1393596557 Det er nøjagtigt samme enhed bare i kasse... (Utroligt hvad lidt søgning på GOOGLE kan finde frem til... )

• #7   5. jul 2011 Hej tillader mig lige at spørge ! jeg købte en af samme slags for en 5-6 år siden som dig U W D tror jeg nok... Den hedder X-Sound Dual 4 Ohm Impedance 450W RMS 900W Max 12" Subwoofer ZXR12 ! har nogle spørgsmål... hvad betyder Dual 4 Ohm Impedance ? hvorfor er der 2 indgange til højttaler kabel (en på hver side) er min kasse mund stor nok (kan ses i mit fotoalbum) hvor stor skal forstærkeren være for at få det optimale ud af den ?

• #8   5. jul 2011 Dual 4 ohm impedance betyder meget simpelt at den har 2 svingspoler... på hver 4 ohm... dvs. din subwoofer kan tilsluttes din forstærker i 2 eller 8 ohm... Dette er sjovt nok også grunden til at den har 2 sæt indgange til kabler... et sæt pr spole...

Din Kasse MUND??? Eftersom man ikke kan få noget optimalt ud af den subwoofer, må spørgsmålet reelt set være: Hvor stor forstærker skal bruges for ikke at brænde noget af... Tja... Din enhed er rated til 450 watt rms... dvs den kan tåle 450 watt RMS continuerligt.. her kan du så selv lige prøve at regne ud hvor meget du så tror en forstærker der skal trække enheden så gerne må kunne levere... hvis du gættede på 450 watt RMS så har du ret... mindre kan også gøre det og mere kan også gøre det... det findes ikke en bestemt formel for forstærker/subwoofer watt forhold...

• #9   6. jul 2011 Hej Cody og tak for info smiley ville jeg få noget ud af at kører 8 ohm istedfor 4 ohm alså sån ren bass ? ville det være bedre at finde en anden sub ?

• #10   6. jul 2011 Når du vælger at sætte den til i 8 ohm så vil du ikke få mere ud af det... jo bedre kontrol da forstærkeren ikke presses ret hårdt... (jo lavere ohm jo større belastning på forstærkeren... ) Men du får ikke ret meget effekt ud af det... jeg ville køre 2 ohm..

I xzound's sortiment er det kun madness enheden der faktisk er noget værd... resten er efter min mening ikke noget der er egnet til at spille musik...
    Jeg ville skifte den... men det kommer jo også an på hvad du selv synes og om du selv har lyst til at skulle give penge ud til en ny sub...

• #11   6. jul 2011 okay så en 4ohm sub kan godt siddes til at kører 2ohm ? hvordan får man forstærkeren til at kører hhv 2/4/8ohm ? ja jeg vil godt have ny sub + måske en mono subforstærker hvis jeg kan finde en okay kvalitet til en ordenlig pris... ja du må undskylde jeg spørger så meget men det er jo den eneste måde at få en god viden på med andres efaringer smiley

• #12   6. jul 2011 Nej du kan ikke få en enkelt spolet 4 ohm sub til at køre i 2 ohm... det er umuligt... dobbelt svingspolet enheder kan godt... altså 4 ohm + 4 ohm...

Du får ikke forstærkeren til at køre i noget som helst... Ohm er din subwoofers impedans... en konstant... Dvs. et tal der aldrig ændrer sig... hvis du har en enhed med 2 svingspoler og begge er 4 ohm... Så kan du serie koble dem til forstærkeren så den ser en samlet impedans på 8 ohm... eller du kan parallelkoble dem så din forstærker ser en impedans på 2 ohm... Det kan ikke anbefales at tilslutte en subwoofer med 2 stk 4 ohms svingspoler i 4 ohm... da det vil betyde du kun bruger 1 spole... = Din subwoofer kan nu kun håndtere den halve effekt... og når en spole varmes op og køles ned mange gange som den jo gør når man hører musik vil den med tiden ændre impedansen en smule... (Ikke noget der er vildt stor betydning)

Hvilket prisleje kigger vi på? 8000 for en subwoofer eller 800 kr? der er jo stor forskel på hvad man skal kigge på afhængigt af hvor mange penge man vil ofre på det...

• #13   6. jul 2011 hvad med den her forstærker ? http://www.thansen.dk/product.asp?c=5519635486&n=1200266496&pn=-1349738556 hvis nej nej fy hvorfor ? kigger nok på en sub til ca 1000kr

• #14   6. jul 2011 He he du har lige fundet den eneste Xzound forstærker jeg tør anbefale... den er nemlig den samme som Sinus Live SLA 1500 der blev solgt for 3000 kr...

men inden du lige køber den, så overvej lige om du rent faktisk har brug for så meget effekt... De færreste subs til 1000 kr kan håndtere 2000 watt rms...

• #15   6. jul 2011 jeg har ikke brug for så meget effekt... 500w rms er rimelig til mig kører med et 8" eller 10" 350w bass rør som der er brokoblet 240w til nu (se mit fotoalbum) og det spiller sån set ok bare ikke højt nok ! men det var jo mere prisen jeg tænkte på 1500kr er jo en god start tror ikke jeg kan finde en sub forstærker til omkring de 500w rms til de penge !!!!

• #16   6. jul 2011 min plan var at købe en god mono sub forstærker nu og så sætte min x-sound sub til den end til jeg får råd til at købe en ordenlig sub på ca 500w rms som du sikkert kan anbefale mig !! og det kan jo godt være man køber en der er lidt stører og så har man jo power nok eller er den alt for stor ?

• #17   6. jul 2011 Jamen lad mig da komme med et forslag så:
    http://www.ice-shop.dk/ground-zero-radioactive-gzrw-12xdal-p-1193.html

Sammen med denne forstærker:
    http://www.ice-shop.dk/ground-zero-titanium-gzta-1800dx-p-1169.html

Eller med den Xzound du selv fandt...

• #18   6. jul 2011 tak ser godt ud.. ville den Xzound forstærker kunne arbejde sammen med den subwoofer du linkede til uden at ødelægge noget ? er ikke et sek i tvivl om den forstærker du linket er 100xbedre men prisen er jo også noget højre ! jeg høre mest prograsive trance men også lidt poprock.... kan mit batteri endenlig godt trække sån en stor forstærker ?

• #19   6. jul 2011 vild nok tjek lige den her video !!! http://www.youtube.com/watch?v=WD8dvjmwThY

• #20   6. jul 2011 Ja det ville den.. Xzound forstærkeren ville kun give ca 500 watt rms som passer perfekt til enheden... Og ved 4 ohm vil forstærkeren også have mest kontrol...

Ja det ville det godt kunne... Måske en smule blinken i lygterne men det kan afhjælpes ved at sørge for at kabler er tykke nok at der er opgraderet stel i motorrum og sørge for at alt er optimalt monteret...

• #21   18. jul 2011 Hej ja nu blev det til en forstærker for at undgå alt det med nye tykkere kabler kondensatore osv så købte sån en Boss RIP-995 Ripper Series •4-Channel MOSFET Power Amplifier •Power Max (2 Ohm) 500 watts x 4 •Power RMS (4 Ohm) 260 watts x 4 •Power Bridged: 1000 watts x 2 •Tri-Mode •VU meters (power level) •Cooling fans •Remote subwoofer level control •Line and speaker level inputs •MOSFET power supply •Line outputs •Variable high & low pass crossovers •Fain control •Power and Protection LEDs •0~180 degree variable phase shift control •Bass Boost 0 - +18 dB •S/N Ratio: > 105 dB •T.H.D. 0.01% •Dimensions 12 3/16" (W) x 2 5/8" (H) x 20 3/8"(L) og har så sat min X-Zound ZXR12 Dual 4 Ohm Impedance 450Watt RMS 900Watt Max til brokoblet og så mine 6x9`er (kan ses her http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=81831) men jeg syntes selvom der er meget mere power at min bass er mega dårlig i forhold til mit gamle sætop her http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=81189 hmm hvorfor ? er den 12" sub bare skod eller hvad ?

• #22   18. jul 2011 sorry det første link duede ikke http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=81831

• #23   18. jul 2011 Tja subwooferen er noget juks... Sorry men sandt... og hvorfor har du dog købt en forstærker fra BOSS??? Det er jo næsten mere kinalort end Xzound er... det fatter jeg simpelthen ikke...

Kommentér på:
søger parameter til Xzound ZXR 12

Annonce