526 visninger
|
Oprettet:
anlæg i 406 {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har store problemer med at finde et hull til at trække strøm fra motorommet. Har kigget og kigget for at finde en plads, men ser ingenting. Fandt ud af oppe under pedalerne så sidder der en slags gummi membran, prøvede at lave et hull i den men fandt ud af det var et dumt sted da det gik op til bremsekraftforstærkeren.
Er der nogen der ved en let måde for at trække strøm kabler fra motorrommet?
Evt en step-by-step til hvordan jeg skal gå fram og hvad og hvor jeg skal lave nogen ændringer for at få kabelet igennem.
Tak på forhånd
aug 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
nov 2005
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 344
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
Skal prøve at kigge efter de 2 sorte proppe du snakker om. Tror det er den nemmeste måde at gøre det på. Kan man bare trække proppene ud, eller skal man bore? Går der noget igennom proppene, eller er det bare et slags dæksel?
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 50
Har lige trukket strømkabel i min her for et par uger siden. Hvis du fjerner gulvtæppet i bilen ved førersædet, så kan du se proppen tydeligt. Som andre nævner, sidder den ca 10 cm "under" bremsepedalen. Altså bare under bilens originale "gulvtæppe".
Pil plastik fodhvileren af, samt de andre små plastik ting, og så løft "gulvtæppet" under pedalerne, så kan du nemt se den.
nov 2007
Kiggede lige ind i motorrummet lige før, men der kiggede jeg til venstre, altså mod handskerummet, der var der ingen propper
Men skal prøve at kigge igen i morgen. Men skal jeg så kigge under bremsekraftforstærkeren for at få øje på den?
Kan den bare pilles ud, eller skal der bores og alt mulig?
Må jeg ligge under bilen, eller kan jeg komme til for oven?
Kommer der ikke vand ind hvis hullet er i bunden?
mar 2007
Men du skal ikke bore nej. Bare før kablet igennem proppen og sæt proppen på plads bagefter...
nov 2007
Så jeg skal tage proppen ud, føre kabelet igennom og så prøve at sætte proppen i igen. Skal se om jeg kan finde proppen når jeg tar gulvtæppet af. Men jeg skal skrue alt plastik af først, altså fodhvileren osv.
Så den sidder på bagsiden af pedalerne i gulvet?
Skal ha det skåret helt ud i pap
mar 2007
nov 2007
Takker.
Prøver i morgen og ser om jeg kan finde ud af det. Laver reply på topic om jeg får det til.
Tak for hjælpen så længe.
nov 2007
Jeg brugte ca 2 timer på alt sammen. Fandt den lille gummipropp under måtten og fik trukket kabler fra motorum til bagagerummet. Lagde dem under plastik dekselet som går langs dørene. Strøm på den ene side og phono kabler på den anden. Da jeg fik koblet forstærkeren til, begyndte den at ryge
Kom masser af røg op af den, så jeg pillede den fra. Nu må jeg bare kigge efter en ny forstærker
Tak for hjælpen.
anlæg i 406