{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

anlæg i 406 {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har store problemer med at finde et hull til at trække strøm fra motorommet. Har kigget og kigget for at finde en plads, men ser ingenting. Fandt ud af oppe under pedalerne så sidder der en slags gummi membran, prøvede at lave et hull i den men fandt ud af det var et dumt sted da det gik op til bremsekraftforstærkeren.

Er der nogen der ved en let måde for at trække strøm kabler fra motorrommet?
Evt en step-by-step til hvordan jeg skal gå fram og hvad og hvor jeg skal lave nogen ændringer for at få kabelet igennem.
Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anlæg i 406
  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #1   24. maj 2010 der sidder en prop 10 cm nede under bremsepedalen.. den kan du lav et hul i midten af(tæppet skal løftes fri for at du kan se den.. det er nemmere at skubbe den ind ude fra men sp skal du ind under bilen

• #2   24. maj 2010 Når du kigger på motor så på din venstr side der er der 2 sorte propper der kan du trække dem igenem så kommer det ud bag ved handskerum.

• #3   25. maj 2010 tak for svar.
    Skal prøve at kigge efter de 2 sorte proppe du snakker om. Tror det er den nemmeste måde at gøre det på. Kan man bare trække proppene ud, eller skal man bore? Går der noget igennom proppene, eller er det bare et slags dæksel?

• #4   25. maj 2010 hvis du står og kigger ned i motorrummet... Så ca 20 cm under bremseforstærkeren er der et hul ind til kabinen. Der sidder en gummiprop i.

Har lige trukket strømkabel i min her for et par uger siden. Hvis du fjerner gulvtæppet i bilen ved førersædet, så kan du se proppen tydeligt. Som andre nævner, sidder den ca 10 cm "under" bremsepedalen. Altså bare under bilens originale "gulvtæppe".

Pil plastik fodhvileren af, samt de andre små plastik ting, og så løft "gulvtæppet" under pedalerne, så kan du nemt se den.

• #5   25. maj 2010 Okei.
    Kiggede lige ind i motorrummet lige før, men der kiggede jeg til venstre, altså mod handskerummet, der var der ingen propper smiley

Men skal prøve at kigge igen i morgen. Men skal jeg så kigge under bremsekraftforstærkeren for at få øje på den?
    Kan den bare pilles ud, eller skal der bores og alt mulig?
    Må jeg ligge under bilen, eller kan jeg komme til for oven?
    Kommer der ikke vand ind hvis hullet er i bunden?

• #6   25. maj 2010 Altså jeg kunne ikke se den fra motorrummet af, før jeg vidste hvor den var. Jeg fandt den ved at vippe gulvtæppet op, under pedalerne. Da jeg opdagede gummiproppen, stak jeg kablet ud gennem den og kiggede ned i motorrummet. Derefter kunne jeg se hvor den sad smiley

Men du skal ikke bore nej. Bare før kablet igennem proppen og sæt proppen på plads bagefter...

• #7   25. maj 2010 Okei smiley
    Så jeg skal tage proppen ud, føre kabelet igennom og så prøve at sætte proppen i igen. Skal se om jeg kan finde proppen når jeg tar gulvtæppet af. Men jeg skal skrue alt plastik af først, altså fodhvileren osv.
    Så den sidder på bagsiden af pedalerne i gulvet?
    Skal ha det skåret helt ud i pap smiley fatter klejne når jeg selv skal prøve at finde ud af det hehe...

• #8   25. maj 2010 Du skal gøre som du selv lige skrev smiley

• #9   25. maj 2010 Oki nice smiley
    Takker.
    Prøver i morgen og ser om jeg kan finde ud af det. Laver reply på topic om jeg får det til.
    Tak for hjælpen så længe.

• #10   27. maj 2010 Så blev kablerne installeret i går smiley
    Jeg brugte ca 2 timer på alt sammen. Fandt den lille gummipropp under måtten og fik trukket kabler fra motorum til bagagerummet. Lagde dem under plastik dekselet som går langs dørene. Strøm på den ene side og phono kabler på den anden. Da jeg fik koblet forstærkeren til, begyndte den at ryge smiley
    Kom masser af røg op af den, så jeg pillede den fra. Nu må jeg bare kigge efter en ny forstærker smiley Men nu er alt lagt op.
    Tak for hjælpen.

Kommentér på:
anlæg i 406

Annonce