Erfaringer Pioneer AVIC Nav {{forumTopicSubject}}
jeg er SÅ træt af mit stock anlæg i min 207, stock og stock den billige upgrade der var med RD4... (billig og billig).
Prøver på at få smidt lidt i 207´eren så jeg ikke ender med at bytte den med en større bil.
Så har kigget på Pioneer AVIC.. nærmere bestemt 920BT og F20BT (måske F10BT) de skulle alle passe, og der skulle være kabler til Ratbetjening og 207 strømnettet, skal dog nok finde en 2din holder også.
ER der nogle der har erfaringer med disse, kan ikke finde nogle direkte beskrivelser på nettet.
Nogle småting som.
hvordan reagere touch overfladen.
F20BT som har en mekanisk overflade, er det noget ustabilt noget, har set visse af disse, hvor de altid sidder lidt løst pga slør, også derfor F920BT er med i betragtning.
Hvad med lyden? jeg har aldrig været forstærker typen, og højtalerne i 207´eren er da heller ikke de mest fantastiske.
Det her først, så må vi se om jeg kan finde nogle gode højtalere der kan byttes ud med de eksisterende uden det kan ses.. skal se så stock ud som muligt.
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 786
den eneste forskel der er på AVIC-F10BT og AVIC-F20BT (efter hvad jeg har læst mig til) er at AVIC-F20BT har en 3D menu....
forstærkerdelen i dem er ok, men man får altså ikke voldsomme forstærkere som er indbygget, skal du op i noget seriøst, så skal du have eksterne forstærkere på.
jeg har bl.a. monteret en AVIC-F10BT i en Peugeot 307CC og der bliver den indbyggede forstærker brugt, og det spiller faktisk helt ok. men som sagt er det ikke det store lydtryk bilen kan præstere, og stadig helt ok.
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Kanon dejlige at arbejde med, lyden er også rigtig fin, dog som nick siger med begrænset forstærkerkraft som i alle andre hu.
Touch screen virker også rigtig godt på dem.
Til gengæld sys jeg ikke navigationen er vildt god i dem.
Vil du ha en 2-din HU med rigtig god navigation, så prøv at kig på kenwood dnx 7240BT.
Det er som alle andre af kenwoods 2-din navier med Garmin navigation, som er langt federe og mere brugervenlig end pioneers.
Oveni så kan man få en lifetime opdatering for kun 700kr ved garmin.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
maj 2005
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 10
Skal bare sikre mig jeg får alle de korrekte kabler.
har hørt noget om et kabel der også går på 207´erens display men kan kun finde det der går på rattet som det eneste (1000kr for at få ratbetjeningen til at virke.. de tager sig godt betalt). har fundet display kablet til deres alm enheder.
Men regner med det hele jeg mangler er.
Enhed
Ipod / Iphone kabel
Rat betjenings kabel
2 DIn holder.
eller er 2 din holder ikke nødvendig. hørte noget om nogle kunne skære lidt i den gamle, så den funkede, men det er nok ikke den dyreste.
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 10
Jeg køber som sagt anlæg + ipod kabel + rat betjening + 2DIN.
koster lige knapt 10k det hele, lidt under.
Bliver 920BT da jeg ikke rigtigt bryder mig om udseendet på F20bt da jeg så den, kanten ud i bunden og flip skærmen, virker mindre stock at se på.
Med hensyn til forstærkeren så regner jeg stadig med den performer bedre end den RD4 der er i bilen lige nu, mere forventer jeg ikke. skifter ikke højtalerne ud (endnu) da jeg ikke tror jeg kan hente meget lyd hvis jeg kun kan arbejde i det minimale rum jeg har som standart i bilen, vil ikke til at lave huller.
maj 2005
en opgradering af højttalerne vil give rigtig meget efter min mening, også selvom du kun bruger den indbyggede forstærker i 920'eren, så hvis det var mig ville jeg helt sikkert skifte højttalerne også.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 230
dec 2010
Følger: 1 Svar: 2
Jeg har ligesom Rasmuc C en peugeot 207 som jeg vil have en 2 din sat i, det skal enten være en af følgende::
Pioneer AVIC-F10BT/AVIC-F20BT
Kenwood DNX9260BT
Jeg ved at Kenwood har Gamin navigation, men er pioneers navigation virkelig så dårlig? Hvad med rat betjening og central display, or rat betjening(stock) med kenwood virker det?
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 230
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Jeg ved dog ikke helt med centraldisplay.
Navidelen i kenwood er et godt stykke foran pioneer, eftersom kenwood har valgt at bruge Garmins software, så er det altså en af verdens førende producenter som udelukkende beskæftiger sig med navigation som laver softwaren til dem.
dec 2010
Følger: 1 Svar: 2
Tak for hjælpen btw
Erfaringer Pioneer AVIC Nav