{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.517 visninger | Oprettet:

Erfaringer Pioneer AVIC Nav {{forumTopicSubject}}

jeg er SÅ træt af mit stock anlæg i min 207, stock og stock den billige upgrade der var med RD4... (billig og billig).

Prøver på at få smidt lidt i 207´eren så jeg ikke ender med at bytte den med en større bil.

Så har kigget på Pioneer AVIC.. nærmere bestemt 920BT og F20BT (måske F10BT) de skulle alle passe, og der skulle være kabler til Ratbetjening og 207 strømnettet, skal dog nok finde en 2din holder også.

ER der nogle der har erfaringer med disse, kan ikke finde nogle direkte beskrivelser på nettet.

Nogle småting som.

hvordan reagere touch overfladen.

F20BT som har en mekanisk overflade, er det noget ustabilt noget, har set visse af disse, hvor de altid sidder lidt løst pga slør, også derfor F920BT er med i betragtning.

Hvad med lyden? jeg har aldrig været forstærker typen, og højtalerne i 207´eren er da heller ikke de mest fantastiske.

Det her først, så må vi se om jeg kan finde nogle gode højtalere der kan byttes ud med de eksisterende uden det kan ses.. skal se så stock ud som muligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer Pioneer AVIC Nav
  • #1   30. maj 2010 jeg har efterhånden monteret nogle stykker af AVIC-F10BT og kan kun sige at det er en virkelig fed enhed, skærmen er en berøringsfølsom skærm, altså ligesom en iPhone, du skal altså kun røre på skærmen, og ikke trykke på den. den er dejlig hurtig, og det parrot bluetooth virker bare rigtig godt. man har en masse funktioner i den, og de virker alle rigtig godt.

den eneste forskel der er på AVIC-F10BT og AVIC-F20BT (efter hvad jeg har læst mig til) er at AVIC-F20BT har en 3D menu....

forstærkerdelen i dem er ok, men man får altså ikke voldsomme forstærkere som er indbygget, skal du op i noget seriøst, så skal du have eksterne forstærkere på.

jeg har bl.a. monteret en AVIC-F10BT i en Peugeot 307CC og der bliver den indbyggede forstærker brugt, og det spiller faktisk helt ok. men som sagt er det ikke det store lydtryk bilen kan præstere, og stadig helt ok.

• #2   30. maj 2010 Kan også kun sige thumbs up for de pioneer modeller der.
    Kanon dejlige at arbejde med, lyden er også rigtig fin, dog som nick siger med begrænset forstærkerkraft som i alle andre hu.
    Touch screen virker også rigtig godt på dem.
    Til gengæld sys jeg ikke navigationen er vildt god i dem.
    Vil du ha en 2-din HU med rigtig god navigation, så prøv at kig på kenwood dnx 7240BT.
    Det er som alle andre af kenwoods 2-din navier med Garmin navigation, som er langt federe og mere brugervenlig end pioneers.
    Oveni så kan man få en lifetime opdatering for kun 700kr ved garmin.

• #3   30. maj 2010 har selv haft en 5-6 stykker af dem, har dog haft lidt problemer med et par af dem, men det spiller godt når det virker .. bare sørg for at det blir opdateret osv...

• #4   30. maj 2010 men der har dog været Mange problemer med anlæg i forbindelse med canbus system, .. så går de i sort, genstarter m.m. ..desuden er de langsomme til at starte op, men touch fungere perfekt.

• #5   30. maj 2010 B4NDIT: hvilke af dem har du haft? for som sagt har jeg selv monteret en del AVIC-F10BT, og der er ingen af dem der har været i stykker, eller har været langsomme til at starte op, og de fleste biler jeg har monteret dem i har der været canbus system i.

• #6   30. maj 2010 lækkert... der er næsten ikke pris forskel på F10BT og F20BT..

Skal bare sikre mig jeg får alle de korrekte kabler.

har hørt noget om et kabel der også går på 207´erens display men kan kun finde det der går på rattet som det eneste (1000kr for at få ratbetjeningen til at virke.. de tager sig godt betalt). har fundet display kablet til deres alm enheder.

Men regner med det hele jeg mangler er.

Enhed
    Ipod / Iphone kabel
    Rat betjenings kabel
    2 DIn holder.

eller er 2 din holder ikke nødvendig. hørte noget om nogle kunne skære lidt i den gamle, så den funkede, men det er nok ikke den dyreste.

• #7   31. maj 2010 har talt med en forhandler, han skulle lige have iphone kablet hjem..

Jeg køber som sagt anlæg + ipod kabel + rat betjening + 2DIN.

koster lige knapt 10k det hele, lidt under.

Bliver 920BT da jeg ikke rigtigt bryder mig om udseendet på F20bt da jeg så den, kanten ud i bunden og flip skærmen, virker mindre stock at se på.

Med hensyn til forstærkeren så regner jeg stadig med den performer bedre end den RD4 der er i bilen lige nu, mere forventer jeg ikke. skifter ikke højtalerne ud (endnu) da jeg ikke tror jeg kan hente meget lyd hvis jeg kun kan arbejde i det minimale rum jeg har som standart i bilen, vil ikke til at lave huller.

• #8   31. maj 2010 tjae, personligt synes jeg nu det er rigtig lækkert og stilrent, at der ikke er andet end skærmen og knapperne i bunden på F20BT frem for knapperne i siden og micro SD kort læseren og eject knappen som alle sidder på fronten på 920'eren... og plus dét at skærmen er større på F20BT... men det er jo smag og behag, bare du bliver glad er jo trodsalt det eneste der betyder noget...

en opgradering af højttalerne vil give rigtig meget efter min mening, også selvom du kun bruger den indbyggede forstærker i 920'eren, så hvis det var mig ville jeg helt sikkert skifte højttalerne også.

• #9   15. jun 2010 Jeg har lige skiftet baghøjtalerne i min 207'er, det gjorde en markant forskel, så det er ikke der du skal spare.

• Victor N
    Victor N Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #10   11. dec 2010 I må unskylde jeg hiver fat i et lidt gammelt forum her, men syntes det var bedre end at starte en ny tråd om noget der står herinde...

Jeg har ligesom Rasmuc C en peugeot 207 som jeg vil have en 2 din sat i, det skal enten være en af følgende::

Pioneer AVIC-F10BT/AVIC-F20BT
    Kenwood DNX9260BT

Jeg ved at Kenwood har Gamin navigation, men er pioneers navigation virkelig så dårlig? Hvad med rat betjening og central display, or rat betjening(stock) med kenwood virker det?

• #11   12. dec 2010 Displayet vil kun komme til at virke med en alm Alpine cda radio. Ratbetjningen kan virke med stort set alt, med den rette adapter.

• #12   12. dec 2010 Du kan få interface til kenwood så den kan køre med ratbetjening.
    Jeg ved dog ikke helt med centraldisplay.
    Navidelen i kenwood er et godt stykke foran pioneer, eftersom kenwood har valgt at bruge Garmins software, så er det altså en af verdens førende producenter som udelukkende beskæftiger sig med navigation som laver softwaren til dem.

• Victor N
    Victor N Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #13   12. dec 2010 Hvor kan jeg få det interface til kenwood henne? jeg har ikke kunne finde det med google :S

Tak for hjælpen btw

Kommentér på:
Erfaringer Pioneer AVIC Nav

Annonce