Generator støj ? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er også blevet udsat for at døje med generator støj i højtalerene.
Mine 2 forstærker flød i bagagerummet, og her igår tænkte jeg, det skal jeg lige har rydte op i, og placere dem på ryglænet af bagsæderne.
De spillede fantastisk både når bilen er tændt osv. de har ligget bag i , i nogle måneder indtil igår jeg valgte at placere dem lidt pænere. Efter jeg havede monteret det hele og ville til at køre en tur kom generatorstøjen sku pludselig. Alt er placeret som før alle kabler osv, og det spillede, indtil jeg skrugede dem fast bag på.
Ved godt det med kabler højre og venstre side osv.
Altså +, remotor og højtaler ligger i højre hvor mine phono ligger i venstre. Derefter har jeg også forstærket stellet i motorrummet.
Men der er stadig støj.. Hvorfor kom det ligepludsligt.
Min hu er under 2 måneder gammel..
Har læst i forumet og har forsøget nogle af de forslag men intet hjælper.
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.122
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
feb 2007
Følger: 74 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 236
aug 2008
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 97
I dit tilfælde har det dog virket, så var det mig der skulle igange, (du har sikkert testet det meste af hvad jeg skriver) ville jeg starte med at sikre mig alle kabler sidder ordenlig fast i begge ender. Vær især opmærksom på stel. Jeg vil altid tag stel på karossen af bilen (evt. under en sæde skruve) og fjerne lak der med sandpapir, så stel'en får kontakt med bar metal. og altid træk så kort en stel som muligt.
Virker dette ikke vil jeg prøve og piller forskærkerne ned igen og ligge løst i bilen (da dette har virket før). Virker det stadig ikke vil jeg pille headuniten ud og sikre mig alt sidder ordenlig bag på den.
Så vil jeg lave en test hvor jeg sidder med headuniten i hånden mens den spiller (Det var på den måde jeg fandt ud af jeg selv havde "dårlig" kabelføring i min bil) .
Du siker du har givet den extra stel i motorrummet så det er jo fint.
Evt. prøv dette først, og så på at skriv. Du kan også smide mig en besked her inde hvis det er.
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 640
aug 2008
Generator støj ?