{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Problem med sub {{forumTopicSubject}}

Hey..

Først vil jeg lige tjekke om mit kabinet ikke er ca. de 18 L, det skal bruge.

Det er en trekantet kasse, og de indvendige mål er 38x16x59. Efter mine beregninger burde det blive ca. 17.9 L

Efter at have læst lige på nettet, har jeg fundet ud af, at når man laver kabinetter, så plejer man og ligger enhedes masse oveni. Men eftersom jeg har monteret min sub med magneten udaf, har jeg bare lavet det på 18L som den skal bruge..

Er det korrekt ?
For jeg syns ikke rigtig jeg kan få den til at spille kanon..

Desuden har den 2 tilslutninger.. Hvis jeg nu brugte begge, ville den så spille bedre ?

Syns nemlig ikke at der er helt kontrol over bassen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med sub
  • #1   30. okt 2005 Ja det er rigtigt, ikke at lægge subbens fylde til når du vender den med magneten ud af.
    Du har en sub med dobbelt svingspole så det giver flere monteringsmuligheder.
    Du kan evt. køre spolerne parallelt eller i serie og ændre modstanden på denne måde. Hvilken forstærker har du til at trække den?
    i øvrigt kan du med fordel fasevende din sub, når du har vendt den "omvendt" -hermed menes bytte + og -

Manny
    Team Phanatic

• #2   30. okt 2005 Mht til forstærker, har jeg en 4-kanals RTO. Der står 700watt på, men det er jo næppe rigtige watt smiley

Jeg har brokoblet kanal 3 og 4, og tilsluttet den på den ene svingspole..

Er det forresten ligemeget hvilken en af dem man tager ?

Havde regnet med at prøve at tilslutte kanal 3 til den ene svingspole og kanal 4 til den anden svingspole i morgen..

Tror nok jeg fik fasevendt den da jeg monterede den smiley

Skal sådan en kasse forresten være HELT tæt.. Der er vist nogle små huller omkring der hvor den er monteret.. ?

• #3   30. okt 2005 hvad er fasevende?

• #4   30. okt 2005 jeg er lige nød til at spørge hvilken sub det drejer sig om også?

Manny
    Team Phanatic

• #5   30. okt 2005 Det er desværre følgende sub smiley

http://www.thansen.dk/product.asp?c=616447406&n=1200266498&pn=1220693490

men SÅ dårlig kan den da ikke være.. eller hva ?

• #6   31. okt 2005 Din forstærker er garanteret stabil i 2ohm det vil sige 4ohm når du brokobler den(ret mig lige hvis det ikke passer).
    din sub har 2 svingspoler på 4ohm.
    Ved serie forbindelse adderes modstanden.
    Ved parallel gælder følgende formel: Rtot = 1/(1/R1 + 1/R2 + 1/R3 osv....) Rtot er hvad den endelige modstand bliver på. R1 R2 osv. er de enheder, spoler du vil bruge.
    Eks, 2 dobbelt svingspole 4 ohms enheder.
    Serie: 4+4+4+4 = 16 ohm.
    Parallel:
    1/(1/4 + 1/4 + 1/4 + 1/4) = Rtot.
    men lad os komme til sagen. i dit tilfælde vil det bedste være at serieforbinde subbens to spoler; -altså + fra forstærkeren til den ene spole og - til den anden tilbage har du en + og en - som du kobler sammen.
    og så brokobler du selvfølgelig to kanaler på forstærkeren som du allered har gjort. du må ikke koble spolerne parralelt eller give den en kanal hver da det kan gå ind og skade din forstærker.
    m.h.t. dit spørgsmål om kabinettet skal være tæt; -ja det skal det, brug evt. silikone i alle samlinger.

Manny
    Team Phanatic

Kommentér på:
Problem med sub

Annonce