{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Ny bilradio ..næsten intet radiosignal {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har liget skiftet min "standard" blaupunktradio i min seat Cordoba(2003) ud med en af pioneers nye 2010 radioer, men efter udskiftningen kan jeg stort set ikke modtage nogen radiokanaler..

Nogen der har bud på hvad årsagen kan være?

Jeg måtte sætte en stik-omformer/adapter på for at antenne kablet kunne komme på, da Blaupunkt og Pioneer åbenbart ikke bruger samme system... kan jeg træffe at have fået en forkert adapter, som ikke skaber den nødvendige forbindelse?

Adapteren er af denne type http://bilxperten.dk/ProductView.aspx?Id=e1371808-50b8-4fff-99c2-e245f0643cd2

Håber nogen liggende inde med svaret/løsningen?

Fortsat god weekend til alle,

Mvh.
Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bilradio ..næsten intet radiosignal
  • #1   26. jun 2010 havde samme problem da jeg havde original radio i picassoen.. så skiftede jeg radio og antenne ud, og nu virker det rigtig fint...

• #2   26. jun 2010 omformerer burde være den rigtig hvis det er det "nye" antennestik der sidder på din antenne som vist på billede

• #3   29. jun 2010 Nogle biler er født med en antenne der har antenneforstærker indbygget. Dette forstærker skal have en +12V for at kunne forstærker signalet. Ellers gør den mere skade end gavn. Du er nødt til lige at checke med SEAT om din har dette. I så fald skal du bruge en anden adaptor som indeholde denne strømforsyning. Det er samme "ballade" der er i mange af de helt nye biler.

Du kan også lige checke om din adapter har ordentlig fat. Den "pind" der sidder i bilens originale stik kan godt knække uden af faktisk falde ud. Vi ser det en gang imellem her på værkstedet,

Kommentér på:
Ny bilradio ..næsten intet radiosignal

Annonce