{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdatering til mit diskant projekt..
  • #1   25. aug 2010 Ser da fint ud.........

    Men det er da mærkeligt, at du har to diskanter i hver side.........


  • #2   25. aug 2010 hvorfor er det mærkeligt?

  • #3   25. aug 2010 Fordi der normalt kun er 1 pr side, i et sæt højttalere

  • #4   25. aug 2010 2 disser og 2 mellem toner i hver side er der da ikke noget underligt i

  • #5   25. aug 2010 Ronni H

    Nu står der jo ingen steder hvor mange sæt højtalere han har i hver side? smiley

    Skal da nok blive godt det der smiley

    Har du lyttet til dem i den vinkel eller er de bare random placeret dem?


  • #6   25. aug 2010 Er du ikke bange for, at diskanten bliver for kraftig og "forvirrende" at lytte til..???

    To mellemtoner i hver side, er fint smiley


  • #7   25. aug 2010 Buhl: der er placeret så de pejer over mod ham der sidder i føre sædet for og få den mest optimale lyd. så man ikke føler man er halvt døv på det ene høre fordi man kan høre den ene side mere end den anden.

    Ronni: de bliver ikke "forvirrende" og lytte til.. flere højtalere skader ikke


  • #8   25. aug 2010 michael N

    Hehee okay, en egoist opsætning smiley Men det lover da godt så! Husk og smide billeder op af det færdige resultat.

    Check evt. Altombilstereo.dk forummet hvis du går op i bil anlæg smiley


  • #9   25. aug 2010 det er da sådan det skal være hvis det skal blive rigtigt godt.. eller kan man kun høre det halve af det der sker i højre side..

  • #10   25. aug 2010 jeg har hørt mange snakke dårligt om sinuslive diskanter..??
    hvordan er lyden i dem? og hvordan er de sammenlignet med Neo25s diskanterne??
    har nemlig selv overvejet nogle sinuslive diskanter, men har snakket med mange der har frarådet mig at købe dem..

    hvad har du som mellemtone??


  • #11   25. aug 2010 har ikke spillet ordenligt med dem endnu.. så kan ikke sige hvordan de spiller... kører med 4stk 6" dali mellem toner og 2stk 15" dali basser

  • #12   25. aug 2010
    Din "scene" skal jo helst have udgangs punkt midt i bilen, (altså midt på forrunden) Så på den måde duer det ikke og flytte alt lyden over til venstre i bilen smiley

    Dog er der mange der gør som dig, hvilket også fungere rigtig godt! Især fordi der er dig der køre og dig der høre musikken. Men har du en med er det jo ikke den bedste lyd for vedkommende.

    Har lyttet til et par biler hvor det var sat op ordenligt op til begge sider, og det lyder utrolig godt! smiley




  • #13   25. aug 2010 lyden bliver langt bedre for mig som fører da jeg ikke får det der døde punkt i den ene side...

  • #14   25. aug 2010 michael N

    Også det jeg skriver, og kan godt følge dig. Men det bliver bare kaldet "egoist" fordi du dine med passagere får dårlig lyd!! smiley

    Men som jeg også skriver kan det godt lade sig gøre og få lyden ordenlig ud til begge sider, det kræver bare gode enheder og en seriøs omgang lytning af diverse vinkler.

    Der er jo også dommer i hver side af bilen til en EMMA SQ. Konkurrence.

    (Er langt fra ekspert eller noget på punktet, dog er det noget der
    interesserer mig meget)



  • #15   25. aug 2010 tror heller ikke det bliver noget problem med lyden i passager siden for de her disser har en rimeligt stor spredning

  • #16   26. aug 2010 Så bliver der jo nok ingen problem smiley

  • #17   26. aug 2010 Som flere er inde på, er det korrekt at 2 diskanter er lydmæssigt forkert.
    Jo højere tone-området er, des mere retnings-bestemt bliver lyden.
    Derfor vil 2 diskanter forstyrre hinanden, og der vil opstå det der kaldes en faseudligning.
    Frekvensområdet afsat i de to diskanter er ens, og set ifht til diskanten vil de være identiske...Men da 2 diskanter aldrig vil have samme afstand til lytteren, vil der undervejs opstå frekvens-mæssige modsætninger, da der flere gange i et forløb vil være svingninger fra den ene diskant, der vil ligge eks 180 grader efter den anden, og derfor "spille det modsatte"... altså danne en faseudligning. Og i tilfælde af at den ene diskant eks er 90 grader i modfase, vil det virke som en dæmpning i det pågældende område.
    Samtidig vil det at de er placeret forskelligt også gøre at de, uanset afstand, aldrig vil kunne afsætte samme et 100% identisk lydbillede, da alt omkring enheden vil påvirke lyden.

    Så 2 diskanter er meget sjovt, men det er IKKE noget man gør for lydens skyld...

    Udover det, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor der skal oprettes en tråd om at der er blevet sat et stykke tape på en a-stolpe siden i går.
    Der er en million ikke-færdige foto-albums, så hvis du kunne vente til at du reelt VAR færdig, ville det være lidt mere seriøst...


  • #18   26. aug 2010 Er helt enig med Essal hvad det er angår.
    Det at du bruger 2 diskanter vil gi en helveds masse forstyrrelser, hvor de på nogen punkter vil udfase hinanden, og andre områder vil forstærke hinanden.
    Kan man klare sig med én diskant er det bedst. Har man brug for mere, så køb en kraftigere enhed.



  • #19   26. aug 2010 Jesper: Hehe, nej er blevet rask.
    Der er sgu INTET "Cody" over min måde at skrive på, synes bare at det er ærgerligt med alle de halv-færdige fotoalbums, hvor der ligger en masse billeder af noget halv-begyndt, som aldrig kommer længere. Så det var mere ment som et generelt opråb...


  • #20   26. aug 2010 så kom der lidt flere nye billeder..

Kommentér på:
opdatering til mit diskant projekt..

Annonce