Hvilken radio? Nye højttalere? {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg er meget grøn hvad angår bilstereo, så vil høre jeres mening.
Jeg har en Polo Style fra '94 og vil gerne have noget ordentligt lyd i den - ikke noget med ice i bagklappen, bare noget der lyder godt, også ved høje lydstyrker.
Jeg spørger så: anbefalet radio? Skal jeg have både ny radio og højttalere?
Det er pt. 100% original standard der sidder i.
Min far importerer biler og falder tit over nogle fede radioer/anlæg, kunne der være en mulighed der?
Jeg får det hele lavet på et autoriseret værksted, mangler egentligt bare at kunne sige hvad jeg har behov for, watt-mæssig m.m.
Eneste krav jeg selv har er AUX-indgang til iphone.
Så:
1) Både ny radio og højttalere?
2) Nogle anbefalinger?
3) Kan man sætte fx anlæg fra en calibra/supra over i en Polo?
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.921
3: kan man sagtens så længe radioen er en din og ikke 2 (dobbelt så høj som din) men høtalerne passer nok ikke i resten skulle kunne byttes over uden problemer
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 38
- hvor mange og hvor skal de højttalere være?
Er som sagt helt grøn i det
sep 2010
Sådan noget som denne her - hvad vælger man så af bag/fronthøjttalere?
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Det at den kun har en AUX ingang så skal du sidder og rode med ipod'en i hånden hvis du skal skifte nummer eller såen. Da er det andet uden tvivl federe at kunne søge kunstner, album og lign direkte på radio'en.
Sådan et komplet som du har kig på der bør du gå langt uden om.
Det med 6x9" bag i vil kun forstyrre hele dit lydbillede mere end det gavner.
Nu ved jeg ikke lige om der er plads til det i din, men er der huller i dørene til højtalere? Det er der nemlig på nogle polo'er fra de årgange, og så kan man nemlig fint på et 6,5" komponentsæt foran.
Det vil uden tvivl være det bedste, sammen med en god radio.
Hvordan med forstærker? Er du frisk på at ha en lille en i bagagerummet eller gemt under forsædet til at trække fronthøjtaler? For så kan du også få meget mere ud af lyden der.
Det at få det lavet på autoriseret værksted er egentlig fint nok, men de tar altså jævnt mange penge for det, og det er ikke særlig svært at montere sådan noget selv. Overvej det hvis du evt kender en som har styr på at montere det. Du kan altså spare mange penge på det, som evt kan bruges på bedre højtalere/radio.
dec 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 197
dec 2009
dec 2009
sep 2010
- Der er 4 højttalere i bilen, egentligt bare en i hvert hjørne. Der er (desværre!) ikke i dørene.. De to bagerste virker ikke engang.
Kan jeg få god lyd af at sætte nogle nye i, altså bare skifte de fire eksisterende - i så fald: hvor store, hvor mange watt?
En forstærker kunne da godt komme på tale, går ikke ud fra den fylder pokkers meget? Det er en coupe, forresten.
Ift. pris er det omkring en 4-5000 - er det tilstrækkeligt?
Og det lyder bestemt fedt med usb med iphonekontrol, det vil jeg uden tvivl lede efter.
aug 2006
Der er du nød til at ud og lytte på lidt forskelligt og finde dem som spiller efter din smag.
Gå gerne uden om T-hansen hvad det angår.
Uden tvivl så er det mest diskrete jo at montere i originale huller, og det kan man nemt lavet et fedt anlæg ud af.
Kig ikke på watt. Det er bare et tal.En højtaler på 50w kan sagtens spille højere end en på 130w.
Ang HU så har jeg lige monteret den her i min caravelle, og er positivt overrasket.
Man kan bare få den meget billigere andre steder end ved carsound. Jeg gav 750kr for den ved en vw forhandler.
http://carsound.dk/produkt.asp?id=8666&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-3200UB_Autoradio
For 4-5000 kan man sagtens strikke et fornuftigt anlæg sammen så det er ik noget problem der.
sep 2010
Tror jeg vil gå efter diskrete højttalere i de originale huller - og gå ud at høre på nogle. Pt har jeg set mig lun på noget fra Pioneer..
TUSIND TAK!
aug 2006
Kommer igen meget an på hvilke modeller du har kig på.
Men heller nøjes med f.eks et frontsæt i første omgang og så bruge lidt ekstra penge der, og så senere udvide med noget bag. Der får du uden tvivl mest ud af.
Ellers spørger du da bare løs igen
sep 2010
Ender så her, og allerede nu er jeg i tvivl om hvilken kategori jeg skal bruge:
http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=1&pk=1
sep 2010
"Tuneren drives af vores berømte MOSFET 50 W x 4 forstærker - som yder optimale præstationer med minimal forvrængning - så du har garanti for perfekt lyd uanset kilde. Den direkte, digitale signaltransmission fra hver enkelt kilde sikrer, at signalflowet ikke forringes."
Hvordan skal det med MOSFET og 50Wx4 forståes?
aug 2006
Komponentsæt er hvor du har en bas/mellemtone enhed og diskant hver for sig.
Så kan du f.eks montere bas/mellemtone i døren, og så sætte diskanten oppe ved forruden for at få et bedre lydbillede.
Komponentsæt er helt klart at foretrække da man så ikke har en diskant som spiller ind i benet på en, hvis man f.eks monterer i døren.
Det med at radioen har 4x50w MOSFET, er en variant af de transistorer som sidder i forstærkerdelen på radioen.
Hvilken radio? Nye højttalere?