{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Nichlas C
Nichlas C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24

Råd ang. bil stereo {{forumTopicSubject}}

Står og skal til at have lavet lidt anlæg i en Corsa B 1.4 swing og mangler lidt råd. har lige PT:

Alpine 5.25" Type-E komponent sæt

JBL P1520E 15" i luket kasse
http://www.passat-zone.dk/shop/jbl-p1520-e-5141p.html

Audison LRx 1.1k mono forstærker
http://audison.eu/index_main.php?Section=LRX11k

Audison 1.3 farad kondensator

Audison fordeler blok

2x 5 meter phono kabler i fornuftig kvalitet

Pioneer P88RS II headunit (ikke bestilt endnu)

nu til mit spørgsmål... Er det muligt at finde en professionel auto stereo forretning der vil opbygge et anlæg af mine egne varer, når det ikke er købt i deres butik, og hvad ville i skyde en evt pris til at være?
Intet fancy udseendemæssigt, bare det lyder godt.

Ville gerne selv gå og hygge mig med at lave det, men har ganske enkelt ikke tiden eller ekspertisen og jeg vil gerne have et godt resultat.

Og mht mit komponent valg, noget i ville ændre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd ang. bil stereo
  • #1   4. okt 2010 Ja du kan sagtens finde en forhandler der vil lave det for dig... det vil de fleste selv om det ikke er købt hos dem... Synes det ligner et fint begynder setup... Dog ville jeg måske overveje en forstærker til det komponentsæt...

Jeg vil ikke ændre noget du allerede har købt... så eneste jeg ville var at tilføje en forstærker til komponentsættet... PS: Vanvittigt fed HU du har valgt...

• Nichlas C
    Nichlas C Tilmeldt:
    jul 2010

#2   4. okt 2010 ja, den ehadunit ser rigtig lækker ud.. har dog ikke prøvet eller hørt den, men efter folks anmeldelser ser den ud til at være lækker og fandt den til en rigtig fornuftig pris.

Har købt det hele undtagen headunit brugt som en pakke, så har ikke givet så forfærdelig meget for det. havde overvejet et andet komponent sæt, gerne 6.5". Hvad vil du foreslå af forstærker til sådan et sæt?

• #3   4. okt 2010 Altså personligt ville jeg nok også have valgt et andet komponentsæt... især hvis du har plads til det i dine fordøre... Men det er nemmere at udvide fra 5,25" til 6.5" end omvendt... og sættet er jo alligevel en ok start...

hvis den kun skal trække komponentsættet vil en god 2 kanals være nok... vil du have mulighed for evt. udvidelser så skal du måske op i en 4 kanals...

For måske at finde noget du ikke ser i ret mange biler endnu så er dette faktisk en ret god forstærker: http://autobixen.dk/shop/hifonics-zxi4002-2-37896p.html

i 4 kanals er denne heller ikke dum til prisen: http://autobixen.dk/shop/hifonics-txi-4400-4-37872p.html

• #4   4. okt 2010 ja der er rigtigt fed den Pioneer P88RS II headunit ville osse have købt den. men men men ud over design, er den ikke særlig god synes jeg ikke. (hver sin smag) sådan en som alpines CDA-117Ri har større effekt i dens phone udgang li med bedere effekt til din forstærker.

synes den er for dyr, i forhold til hvad den kan.
    og hvad men, kan få der er bedere. så er det design du er efter vil jeg helt klart vælge Pioneer P88RS (siger ikke den, ikke spiller godt for det gør den)
    hvis det er effekt vil jeg vælge alpines CDA-117Ri

bare min mening smiley

• #5   4. okt 2010 Dion M, øhh?
    Pioneer PS88RS II har 5volt preout
    Alpines modeler har 4volt preout, gælder også cda-117i
    Max. Power Output er lige crappy på begge som har 50W x 4

er selv mest til alpine, men er jo religion.. men passer ikke alpine har mere effekt

• #6   4. okt 2010 Som de andre siger, rigtig lækker HU, med super fed lyd smiley den kan du roligt gglæde dig til smiley

Jeg ved ikke lige mht. hvilke firmaer der vil montere ting der ik er købt hos dem, vi gør det helst ikke hos LF, men det kan godt være der er nogen der gerne vil...

• #7   4. okt 2010 Dion M

Du ved da ikke en bjælde om hvad du snakker om...

P88RSII har 5 volt linie udgange.... alpine CDA-117i har 4 volt... = Pioneer har mere power i sine linieudgange end Alpine... ikke omvendt som du dog påstår...

Samtidig... Hvad fanden mener du med at den er for dyr i forhold til hvad den kan? Du ved da ikke en skid... Ja den har ikke bluetooth og kan ikke læse sd kort og usb og andre ting der fjerner fokus, fra det der er vigtigt... ne,mlig lydkvalitet... og der kan det der alpine pis du nævner ikke følge med... Desuden, har du på P88RSII mulighed for at stille den om så den kan styre et aktivt setup uden problemer... mængden af indstillingsmuligheder finder du ikke så stor noget andet sted, uden nærmest at skulle købe en ekstern DSP...

Så lad være med at udtale dig hvis du ikke ved hvad du snakker om...

• Nichlas C
    Nichlas C Tilmeldt:
    jul 2010

#8   6. okt 2010 Dion M tænker det er en smags/personligheds sag... personligt vil jeg ALDRIG bruge usb indgange, bluetooth osv, derfor mit valg endte på pioneer.
    Har altid haft et godt øje til pioneer, den har muligvis ikke et flashy display med mange farver osv, men den har tilsyneladende god lyd og mange indstillings muligheder, hvilket jeg tror jeg vil blive mest glad for i længden smiley

ang. forstærker og komponent sæt, så har jeg fundet en brugt Audison SRx 2s til 2000. hvis den er i ordentlig stand, er det så ikke et noget bedre køb end den hifonics; og hvis du skulle anbefale et godt 6.5" komponentsæt i 2-3000 kroners klassen, hvilket ville det være?

• #9   6. okt 2010 herp '

Om SRx forstærkeren er et bedre køb end Hifonics? Det er vidst en smagssag... Begge forstærkere er fra de mindste serier fra hver deres producent... Så tror det er meget ens...

Et godt komponentsæt til 2-3000? Der er satme da mange...
    Men sæt der virkelig er værd at lytte til er:
    http://knot.dk/shop/item.asp?id=8660&info=Morel-TEMPO-6_5&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-2-Vejs-6_5-165mm

http://knot.dk/shop/item.asp?id=7861&info=Hertz-HSK165&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-2-Vejs-6_5-165mm
    De nye HSK sæt er blevet mindre kliniske at lytte til hvilket er en stor forbedring i mine øjne...

http://autobixen.dk/shop/hifonics-atl-6-2c-37910p.html
    Hifonics har i lang tid haft et ry for at lave rigtigt fede forstærkere, mens de absolut ikjke kunne lave komponentsæt... Det har ændret sig efter at man i tyskland nu udvikler højtalerne... Og Atlas enhederne er faktisk blevet ret vellykkede...

http://www.astina.dk/product_info.php?cPath=68_461_893&products_id=109733&osCsid=ee8vsjeohq8eju7o1tl0loak94
    Audison er nærmest5 "the Godfather" når det kommer til lækker lyd i bilen... Det har så også resulteret i at de har fået ry for at være primært til ældre EMMA deltagere... Dette er dog ikke sandheden... Audison har med deres VOCE trukket high-end lyd ned til et prisleje alle kan være med i...

http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=24_28_31&products_id=1502
    Lige nu er dette geniale sæt fra Pioneer på tilbud... og det er ikke uden grund at Pioneers biler i EMMA næsten altid vinder i deres klasser... PRS sættet er super lækkert... og til prisen nok det bedste køb lige nu...

• Nichlas C
    Nichlas C Tilmeldt:
    jul 2010

#10   8. okt 2010 Hm.. lige umiddelbart ville jeg vælge mellem Audison og Pioneer sættet.
    Når jeg sammenligner RMS værdier på de to, så yder Audison enheden jo mere end dobbelt så meget.. Har godt læst at watt ikke er alt og at følsomhed også spiller ind, men er der ikke nogen betydelige forskelle i lyden? (tænker hovedsageligt på lydniveau)

• #11   8. okt 2010 herp '

Nej der vil ikke være nogen betydelig forskel i lydniveau... Og watt tallene er lettere ubrugelige efter min mening... har haft højtalere der tålte 150 watt rms... der bare ikke spillede så højt mens andre der tålte 60 watt rms nærmest fik ørene til at bløde...

Audison Sættet har djeg desværre ikke personligt hørt... Men Audison har så vidt jeg ved endnu ikke lavet noget dårligt... Jeg er dog meget glad for Pioneer PRS sættet... Lækker lyd... og det kan spille højt... Det kræver dog der er plads til det... Stor indbygningsdybde... og meget stor magnet...

• Nichlas C
    Nichlas C Tilmeldt:
    jul 2010

#12   8. okt 2010 "Despite the large magnetic circuit used in the woofers, installation depth and diameter are the same as conventional speakers, while the tweeters come with a choice of fitting options, including flush mount, surface mount or invisible mount – a selection of spacers is included for this purpose." fra deres hjemmeside. Har fundet målene på enhederne, skal lige have målt efter i bilen smiley

Synes faktisk også at der er ved at se rigtig fornuftigt ud..

Audison LRx 1.1k, JBL P1520E, Pioneer P88RS II, Audison SRx 2s og så det Pioneer komponent sæt du linkede til. Tror bestemt jeg bliver glad for det smiley

• #13   8. okt 2010 Det kommer til at lyde lækkert...

Kommentér på:
Råd ang. bil stereo

Annonce