{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til tilslutning
  • #1   8. okt 2010 En kanal til hver enhed. front enheder på et sæt kanaler, bag enheder på det andet sæt, og subben på den sidste kanal. Den er mærket sub.

  • #2   8. okt 2010 altså jeg kører mit komponent sæt på kanal 1 og 2,, men der følger også diskanter med i sættet. Følger de bare med på den samme kanal som hver sin højtaler på henholdsvis kanal 1 og 2. Bassen kører jeg over kanal 5 da det er en bass kanal. Så er kanal 3 og 4 stadig ledige

  • #3   8. okt 2010 Komponentsæt så er der noget delefilter med. Der skal diskanterne monteres.

  • #4   8. okt 2010 Men når jeg nu har en 5 kanals, og tilslutter mit komponentsæt og bass, så har jeg 2 kanaler tilbage ikk??
    Når kompsættet så er sat på til kanal 1 og 2, hvor for det strøm fra, Forstærkeren???


  • #5   8. okt 2010 Ja komponentsættet får strøm fra forstærkeren. Du skal ikke koble 12V til, hvis du gør så vil du kunne se din enhed bevæge sig ud i en yderposition og blive der til den brænder af, eller du fjerne strømmen.

    Enhedernes strøm er jo det signal som forstærkeren sender ud til dem.
    Forstærkeren skal ha en plus en stel og en remote.

    De 2 resterende kanaler gør kun at du kan sætte et par højtalere mere til hvis du har lyst. Der sker intet ved at der ikke er koblet noget på dem.


  • #6   8. okt 2010 okay helt fint,, og hva med delfilterne og diskanterne,, de får jo os strøm via forstærken ikk ???

  • #7   8. okt 2010 Oh my lord...

    Kabel fra forstærkeren går jo i delfiltret, og så fra delfiltret går der kabler videre ud i henholdsvis bashøjttaler og diskant.

    Det lyder ikke som om du er HELT rutineret i det her, måske skulle du finde en eller anden du kan give lidt penge for at lave det her, inden du brænder din bil af...


  • #8   8. okt 2010 hammer:
    Nej jeg er ikk rutineret i det her,
    Men så fortøl mig enkeltvis hva jeg skal gøre! Er jo ikk dum?
    Jeg har komponentsæt
    HU
    5kanalsforstærker
    Bass
    Så fortæl lige hvordan det enkeltvis skal monteres, hvis du er så flink???


  • #9   8. okt 2010 Phonostik fra HU til forstærker. Bum.

    Højttalerkabel fra kanal til delfilter, og så kobler du diskant og bashøjttaler/mellemtone på delfilteret. x2 (højre og venstre)

    Så er der røget 2 kanaler.

    Og så kan du sikkert brokoble din subwoofer på 2 af de resterende kanaler... sikkert de to sidste, eller de 2 første, men det burde stå på selve forstærkeren, eller i manualen. En brokobling er hvor du tager + fra en kanal, og - fra en anden. Så får du lidt mere effekt til din bas. Men hvis det ikke giver nogen mening kan du selvfølgelig også bare koble den til på 1 kanal, og så lade de to sidste stå tomme.

    Giver det mening, hva'!?

    Mvh.


  • #10   9. okt 2010 ja det giver skam mening, så det vil sige der er en indgang til et højtaler-kabel i hver delefilter eller hvad??

  • #11   9. okt 2010 Jep. 1 indgang i den ene side, og 2 udgange på den anden side.

  • #12   9. okt 2010 og i den med den ene indgang skal højtalerkablet ind, og ved de to indgange skal diskanten og selve højtaleren ind ikk??

  • #13   9. okt 2010 Jo... Det er selvfølgelig ikke ligegyldigt hvilken enhed der bliver koblet til de 2 indgange. Du er med på hvad et komponentsæt er, ikke?

  • #15   9. okt 2010 Okay. Der står jo også lige så fint skrevet hvad der skal sættes til hvor, så der går du nok ikke helt galt i byen.

    Bare husk at man godt kan dø af strøm, og at en bil godt kan riste hvis man dummer sig.

    Pøj pøj med det!


  • #16   9. okt 2010 Vent nu lige smiley
    Der var en indgang ikk og der skulle højtalerkablet ind i?
    og i den anden enden ligner det på billedet at der er flere udgange?? what


  • #17   9. okt 2010 Jeg ved ikke rigtig hvad den sidste er til... sikkert stel, eller et eller andet, men ellers passer det fint med + og - fra forstærker, og + og - til tweeter og mellemtone.

    Det skal nok give mening, når du står med det i hånden...


  • #18   9. okt 2010 Nu er der tale om en 5 kanals forstærker... Og du har frontsæt og en sub....

    Du brokobler kanal 1-2 til at brokoble med det ene phonoudtag, 3-4 brokobler du så med det andet phonoudtag... Det gør du får noget mere effekt på dit frontsæt... Desuden får du evt os muligheden for at prøve at drive systemet aktivt hvis det skulle have intra når din forstand på dette bliver noget stærkere... 5 kanal er en dissideret sub kanal, og har næsten altid en langt højere udgangs effekt end de andre 4 kanaler... Derfor skal subben på kanal 5...


  • #19   9. okt 2010 Rune, du da bare en nar og hører på smiley

  • #20   9. okt 2010 Rune har ret. Du har spurgt om det samme flere gange selvom du har fået svar.

  • #21   9. okt 2010 har aldrig spurt angående tilslutning.. har spurgt om hva jeg skulle købe smiley

  • #22   9. okt 2010 Læs hvad du har startet tråden med!

  • #23   9. okt 2010 Jeg tror desværre også so mmange andre har sagt, at du burde finde en der kan vise dig det, altså stå ved siden af dig og hjælpe dig med montagen, det lyder ikke til at det kommer til at ende helt godt det der...

    No offense...


  • #24   9. okt 2010 Det hele bliver bestemt mere kompliseret når der tales om brokobling og dæmpning på delefiltre og lign... Jeg ville os finde mig en der kunne give en hån d med montagen... Du kan jo evt selv vælge at trække alle kabler, og så lade en prof om montagen... Så tager det ikke den store tid, og det bliver samlet ordentligt....

Kommentér på:
hjælp til tilslutning

Annonce