{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Hvilkede basser kan monteres omvendt? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil ha lidt mere bas i min bil, men undgår helst bruge alt for meget plads på baskasser osv. Tænkte så på at montere et par enheder på bagsiden af mit bagsæde, altså med fronten ind imod pladen, det skulle jo ku lade sig gøre. Men er det kun nogen typer enheder der er beregnet til det. skal de tilslutts alm. eller måske i modfase? skal der være hul i pladen de skruges op imod (så lyder kan komme igennem) eller spiller de simpelthen bagud? Hjælp/info søges... gerne en guide på nettet eller egne erfaringer tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilkede basser kan monteres omvendt?
  • #1   10. okt 2010 alle subwoofere skal monteres i en kasse.. ellers får du ingen effekt ud af den..

• #3   10. okt 2010 ja uha sådan en kan flytte noget luft... eller...

• #4   10. okt 2010 leo P - Og dit argument er altså så et billede af en sub monteret frit?

Goddav do...

En bas bør ALTID monteres i en kasse, da genklangen fra hulrummet er med til at forstærke og fokusere lyden fra enheden.
    ALle enheder kan monteres frit - der er bare et stort tab i lydkvalitet og lydniveau, så det er efter min mening spild af penge.

• #5   10. okt 2010 der er lavet free air basser, de spiller skod, men de findes :o)

• #8   10. okt 2010 *Griner..

• #10   10. okt 2010 Casper C
    hvilken bil har du??

• #11   10. okt 2010 Så skulle du lige være smart hva..

uanset, så når man vil ha en bas, er det jo fordi man vil ha bas i musikken.. og en bas der spiller i fri luft kan ikke danne det tryk som der er behov for.. og det er da et fesent argument at linke til noget som thansen sælger, for vi ved jo alle at thansen netop IKKE har styr på autostereo..

• #13   10. okt 2010 >>Allan C>> Min bil er en opel Corsa a.

>>Alle>> Jeg har pt. 2 stk 16x9'ere i hattehylden og et compo sæt oppe foran. Jeg køre uden forstærker, men har da tænkt mig at montere en samtidig med bassen. Jeg overvejede at skrotte den orginale hattehylde og så bygge en i mdf plade eller ligende. Både for at øge stabiliteten, og for at minske den resonans der vil komme fra basserne.

Mit bagsæde skal selvfølig sættes bedre fast hvis bassen skulle monteres og spille der op i mod,

Ellers havde jeg overvejet om jeg ku finde nogen små "bløde" måske 6" eller 8" basser og montere med i hattehylden (altså den jeg ville lave i MDF) sætte et par porte i, og så simpelthen lade bagagerummet være "kassen" men ved ikke om det vil ha nogen gavnlig effekt?

• #14   10. okt 2010 Casper>> hvis du montere basser i hattehylden, så skal du bygge en kasse på undersiden af hattehylden, for hvis du vil bruge bagagerummet som kasse så skal det være helt tæt... og det bliver en meget større opgave end at bygge et par kasser... derudover har alle basser et anbefalet litermål hvori de spille optimalt, hvis det vliver overskredet meget, så får du en underlig slatten bas.. og et bagagerum er på rigtig mange liter..

• #15   10. okt 2010 Leo>> det der virkelig undrer mig er at du bare svarer "ja de findes" uden at forklare at det er noget lort og ikke kommer til at lever nogen bas..

ja de findes, men virker de?? har du overhovedet hørt sådan en spille? det er jeg ret sikker på du ikke har..

det er en ung knægt, og han vil jo selvfølgelig ha en bas som kan høres/mærkes... Nej han har med garanti ikke planlagt noget EMMA eller dBdrag.. basser i kasser er måske kun for dem som vil konkurrere??
    helt ærligt... en ting er hvad folk spørger om... du er ligeglad med hvad der bliver spurgt om så længe du kan smide et link til svaret? måske du burde uddybe det du svarer på bare en smule mere... og komme med et bedre argument end et privatfoto og et link til en sub inde på thansens hjemmeside..

• #17   10. okt 2010 casper.. lige din bil er ikk god til at have en bas hængende uden en kasse, der bliver du nok nødt til at få lavet en lille kasse..

Kong Gulerod . du kan nemt bruge alle basser uden en kasse, ment på den måde som leo faktisk gjorde i en bmw.. men du har ret i at rummet skal være tæt.. det er en større opgave..
    tro mig, jeg har hørt 2 basser skille en volvo ad uden at der var kasser i bilen..

• #18   10. okt 2010 ja selvfølgelig kan man bruge en bas uden der er en kasse... det er jo ikke kasse der afgør om om lydsignalet når frem... med der er jo ingen effekt i lortet..

Leo>> du starter bare med at sige det ikke er rigtigt og at de findes... og linker til et privatfoto der for den sags skyld kan være hvad som helst der er monteret der...

da vi så påtaler at det er noget værre skod, så kommer du med din udmelding at du ikke ville ha sådan en..

nu er den her diskution også snart kørt alt for lang ud... men kan det overraske nogen herinde??

• #19   10. okt 2010 Kong Gulerod .

jeg kan garantere dig for at der var masser af effekt..

• #20   10. okt 2010 Køb en aktiv subwoofer.

• #21   10. okt 2010 Som dette

http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=987&pk=27

• #22   10. okt 2010 Allan>> okay... jamen så tror jeg blindt på det du siger...

jeg har endnu ikke mødt en af de der omtalte free air sub's som ku det den burde kunne...

og indtil videre er der kun vist et privatfoto og linket til en sub inde på thansens hjemmeside... det er ret dårlige argumenter..

og hvis der er så meget effekt i det... hvorfor er det så nødvendigt at bruge en kasse til alle andre normale basser?? det forstår jeg virkelig ikke..

• #23   10. okt 2010 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=136475

det bette anlæg der er i den volvo der kan du nok regne med at det kan sige noget.. masser af go effekt..

og så vil jeg gerne konfrontere jer lidt i det der med anbefalede liter fra fabrikken, hvordan kan de egentlig vide hva netop DU hører, det kan du sådan set stikke skråt op et hvis sted hvor solenj skinner mest når nogen plukker jordbær..

• #25   10. okt 2010 okay??? de billeder siger intet... og for den sags skyld kan man heller ikke se om du har et kabinet på den anden side....
    det er virkelig nogle tynde argumenter der er kommet op...

kom med noget håndgribeligt hvis i virkelig har ret i at det er åhh så godt og effektfuldt... for det der fis overbeviser ikke nogen..

og så lige det med anbefalede antal liter... ved du overhovedet hvad anbefalet betyder?? tydeligvis ikke...

de er jo nødt til at angive noget så køber ikke bare bygger et kabinet på 5 liter... eller et på 100 liter.. for der er et antal liter (i kabinettet) hvor basse kan slå, og så er der alle de forkerte mål hvor bassen bare er slatten eller lyder forkert...
    og skulle de angive 10 forskellige mål??

det anbefalede antal er til dem der alligevel ikke vil købe varen et sted hvor de har forstand på det..

man snakker altid med en sælger der har forstand på den bas man vil købe og fortæller hvilken bil bassen skal bruges i og hvilken slags musik man hører... ud fra det får man så af vide hvad der umiddelbart vil virke bedst...

man kan jo også selv regne det ud vha. TS parametrene.

• #26   10. okt 2010 Kong Gulerod . er du sådan lidt blind??
    det er bagagerummet på en volvo, der er intet bag basserne der kan angive at værer et kabinet..

• #27   10. okt 2010 nååå.. er det bagagerummet på en VOLVO.. Aaah.. jeg troede det var en trehjulet cykel..
    i og med man ikke engang kan se ryggen på sæderne, kun lidt byggeskum så kan der jo være hvad som helst på den anden side..

eller det er måske et forsøg på at bruge bagagerummet som kasse/kabinet?

drop nu det der og kom med noget ordentligt der bekræfter din påstand..

• #28   10. okt 2010 Leo> hvad ved du om det.... står der nogle steder hvorfor jeg har Boxter Warrior i bilen.. nej vel..??

det anlæg er kun bygget op til dBdrag.. intet andet... for ja det er ikke god lyd der kommer ud af dem.. det er jeg ikke et sekund i tvivl om.. men de kan levere det tryk der skal til..
    og nu er jeg ikke så helsigt stillet at jeg kan ha 2 anlæg som jeg skifter imellem, selvom jeg ville ønske det..

og uanset hvilken enhed man har monteret, så spiller enheden bedst efter en hvis specifikation uanset hvor god eller dårlig den er...

• #29   11. okt 2010 Øhhh.... Nu findes der faktisk IB(Infinite baffel/Freeair) enheder der faktisk kan levere en kanon lydkvalitet og et rigtigt pænt lydtryk...

Folk snakker engang imellem betydeligt over sig...

Sååå jeg ville passe lidtpåmed at udtale sig... En ting er at du generelt kan få mere lydtryk med kabinet...Men Freeair enheder er bygget til at spille uden kabinet... evt til montage i hattehylden... Selvfølgeligt en svært forstærket hattehylde... Der er set et par opsætninger med disse enheder og enda meget vellykkede og vellydene installationer... !

• #30   11. okt 2010 Hov mener faktisk der er har været en deltager i Emma med IB enheder... ;)...

• #32   11. okt 2010 Morten - Godt indlæg... Folk snakker sku tanden for meget tiltider smiley

• #33   11. okt 2010 Niclas>> jeg ved at du har styr på hvad du taler om... men som jeg har skrevet længer oppe i dette emne, så er jeg bestemt ikke overbevist at et privatfoto og et link til thansens hjemmeside...

kan du så ik lige smide et link eller noget der bekræfter det?

• #34   11. okt 2010 infinite baffle car audio´søg evt på det en tur...

Vi har haft en i en Punto der hverfald havde monteret en 15" i hattehylden...

Har Jesper Ørum ikke kørt med det os...

Ved dog ikke hva jeg præcist skal gøre for at bekræfte det for dig... For har ikke lige en bil ved min side du kan lytte på...

• #36   11. okt 2010 Leo - Intet var mindet på dig... smiley

• #38   11. okt 2010 nu er et link til thansens hjemmeside et ret dårligt argument..
    et ordentligt link, og vi havde slet ikke haft den her diskution,.

Niclas>> jeg har søgt på det.. du kom med noget konstruktivt der kunne bruges..

http://www.the12volt.com/caraudio/boxes1.asp

men jeg ka så også se at jeg lidt har misforstået begrebet free air.. for den skal jo monteres sådan at der er forseglet imellem front og bag på bassen..

• #40   11. okt 2010 jeg har på intet tidspunkt sagt at de ikke findes... jeg sagde man får ikke effekt ud af dem.. jeg bad ennda om links til at bekræfte det.. det ku du ikke engang gi mig... da niclas så kommer på banen kom vi videre..

så hvem hører hvad de vil??

• #41   12. okt 2010 Kong Gulerod .: er du ikke sårn lidt af en "hjerne", hvordan vil du bevise effekt via et link, man skal da være lidt mere end stupid når man smider sådan en kommentar, hold dig til at snakke om noget du ved noget om...

• #42   12. okt 2010 Hvaaaa.... skal vi ikke bar stoppe alt det mudderkasteri...

• #43   12. okt 2010 Alleycat>> har du kun læst sidste indlæg eller hvad??

ellers havde du jo nok set at jeg har skrevet

"men jeg ka så også se at jeg lidt har misforstået begrebet free air"

selvfølgelig kan man ikke bevise effekt på et billede eller skrift... men man kan forklare det koncept som jeg tydeligvis har misforstået fuldstændig

ja jeg kæftede op.. og jeg ville så ha noget som kunne forklare/gi mig noget indsigt i tingene.. det får man ikke af et billede, eller en salgsannonce...
    da jeg så det som står i linket jeg smed (efter jeg fik af vide hvad jeg skulle søge på) så kom der jo en forklaring.. og ja jeg var galt på den...

men hvorfor skal du nu blande dig?? jeg har ikke talt grimt til dig, så hvad har du lige gang i??

og ja.. det er jo nok smartest at stoppe inden tingene bliver alt for åndsvage

Kommentér på:
Hvilkede basser kan monteres omvendt?

Annonce