{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.609 visninger | Oprettet:

Isolering af antennekabel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er ved at lave anlæg i min bil, og der er signal/forbindelse til antennen.
Men nogle gange er der lidt "støj" der kommer ind over, så vil give antenne kabelt noget isolering for at forbedre signalet, og så kommer mit spørgsmål: Hvad er bedst til at isolere med? Alu tape? Noget kobber eller måske noget helt andet?

mvh Mark P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Isolering af antennekabel
  • #1   1. nov 2010 Alu eller kobber sådan er det da i hvert fald på fjernsynet... smiley

• #2   1. nov 2010 Jep, men der er et stykke af ledningen der desværre ikke er dækket af kobber isolering, så der får den noget støj ind, så skal jeg dække det med alu tape eller fåes der kobber til at vikle rundt om?

• #3   1. nov 2010 Ellers hvad med alufolie/sølvpapir...

• #4   1. nov 2010 isolerer med kobber?

Det er jo strømførende.... Så min logik siger mig da at det har den fuldstændig modsatte virkning....

• #5   1. nov 2010 Antenne kabelt er opbygget: Antenne kabelt er en enkelt ledning der ligger inde i et plastik rør og så er der kobberlednning rundt om og så almenelig gummiledning yderst, og ja hvis man trykker kobberet direkte mod antennekabelt så er der ingen signal, men det er vel til at isolre med, når bilen er født med det? Der er bare et stykke der ikke er isoleret efter der er blevet lavet anlæg i den, så det vil jeg gerne isolere.

Så det er vvel krympeflex og så kobber eller alutape rundt om selveantennekabelt?

• #6   1. nov 2010 Et antennekabel laves via det man kalder COAXIAL-kabel. Med leder i midten, og en skærm udenom.
    Skærmen har både en skærmende effekt, men samtidig er det en 0-leder. Derfor lyder det for mig mærkeligt, at den skulle være skyld i støj...Medmindre selv kablet har fået et tryk, og der dermed er en periodisk overgang fra leder til skærm.
    Jeg ville bare give det noget ganske alm krympeflex, eller isotape.
    Men find lige først ud af, om der er et brud på inder-isoleringen et sted..

• #7   1. nov 2010 Tusind tak for svaret:)

Kommentér på:
Isolering af antennekabel

Annonce