8. okt 2007 Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Eton vs Jbl : 4 kanals.. {{forumTopicSubject}}
Hey folkens..
Kigger på 2 forstærkere som begge er 4 kanals og ser ud til at minde lidt om hinanden hvad angår kræft..
Den ene er en JBL GTO 1004
og
den anden er en ETON ec 500.4
Prisforskellen imellem de 2 er på ca 1000kr men ved ikk rigtig hvad jeg skal tage.. Har ingen erfaring med bilanlæg. Højttaleren i bilen er standart, har kun en sub og et dumt system i hattehylden med nogle 6x9ere så vil gerne have en forstærker til det MEN overvejer senere at lave anlægget i bilen ordentligt da jeg går op i lyd. Har ihvertfald godt lydudstyr der hjemme...
Men hvordan er den eton forstærker iforholdet til jbl'en? er jbl ikk highend nok? synes de har lavet mange gode ting osv.. Og Eton kender jeg kun pga en ven fra DAT nævnte den..
Håber nogle kan hjælpe
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 90 Svar: 1.887
Men er Enig med Mikkel
Med Eton får du den bedste lyd og kvallitet.
Så skal du bare ha højtalerne til og passe også så kommer det helt sikkert til og lyde godt såfremt du vælger nogle gode enheder.(Ikke JBL).
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Altså det er langt fra sikkert jeg for råd til at opgradere anlægget til noget mere fint så derfor ved jeg det ikk helt..
Men er jbl virkelig så dårligt? Den må da vel være bedre end standart forstærkere osv hvis der findes sådan noget..?
okt 2007
jun 2009
Du kunne også finde et andet alternativ... JBL forstærkeren er ikke videre spændende... og Eton Forstærkeren er heller ikke efter min mening... skal du have noget i den prisklasse vil denne i mine øjne være et bedre bud: http://knot.dk/shop/item.asp?id=8816&info=Hertz-EP-4&InfoCat=Forsterkere-4-Kanaler
Denne: http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=21_27&products_id=604
Er faktisk heller ikke et dumt alternativ... eller du kan vente og se om ikke han snart kommer med tilbud igen... så kommer de større serier ned i samme pris... og så er der altså noget at hente...
okt 2007
Har også kigget på en b2 quattro. koster normalt 4000 og tror at jeg kan få den til 2700 men fik et tilbud på 3000... hvordan er den?
okt 2007
Altså b2eren er lidt dyrer end dem alle, men kan få den lidt billigt, men skal dog ikk have den hvis den virkelig ikk er meget bedre end eton'en...
Er jbl også udelukket så efter din mening?
alle de mærker.. drukner helt i dem.. hehe
okt 2007
Eton er tysk osv ved jeg.. ser ud til at være ret stort men har søgt lidt på nettet og b2 virker ukendt.. men du gider mig det indtryk af at det er ret godt
Hvis man siger der er en prisforskel imellem etonen og b2eren på ca 1000kr hvilken vil så være mest oplagt siger du? Fordi hellere spare op og få noget som er en del bedre end at brænde penge af på noget "skrammel" hvis du forstår
jun 2009
Hmmm du har da vidst ikke hørt de ting du udtaler dig om hva?
Hertz er kedelig at lytte til? Hmm Vi kan blive enige om at Hertz er meget klinisk og analytisk... Lettere blottet for liv... Men B2 Quattro forstærkeren er egentlig ikke mindre klinisk og analytisk... Den GZ forstærker jeg har kørt med i bilen de sidste 5 år er altså noget bedre i lyden...
Nu ved jeg så at Ground Zero er produceret i Korea... (Interessant nok omkring samme sted som B2... ) Men hey hvor tror du Etons EC serie er produceret? Her er et hint... det er placeret i Asien...
jun 2009
Hifonics bliver sjovt nok produceret lige omkring hvor B2 produceres...
et andet eksempel på en sjov forstærker der faktisk lyder godt og som efter min mening nemt konkurrerer med Eton EC serien: http://autobixen.dk/shop/hifonics-zxi4404-4-37899p.html
jun 2009
Du går sgu i ret små sko... Fun fact... alt hvad jeg har skrevet passer jo... Fik jeg ramt en nerve omkring manglen på lytteerfaring??? For du var sgu godt nok hurtig til at udtale dig om GZ som værende kinavarer, mens du dog lige undlod at komme ind på at både Eton og B2 produceres nogenlunde samme sted... Men med tanke på at GZ har været Testvindere i både Autohifi Bladet og Car und Hifi, op til flere gange mens Eton og B2 ikke har... så må du jo have ret... eller hvordan er det lige det hænger sammen???
okt 2007
Har desværre ikk mulighed for at lytte til dem.. kender ikk rigtig nogle steder hvor jeg kan lytte ordentligt til de forskellige forstærkere osv så ja.. og har heller ikk råd til at købe dem alle
Det med watten havde jeg også tænkt på kunne fungere sådan ja
lyder til der er startet en mindre krig her...
jun 2009
Nåh dvs. du har lyttet til alt hvad GZ har lavet og du har selvfølgelig lyttet til det nye grej fra Hifonics... Yeah right...
Hvem snakkede om EISA? Læser du overhovedet hvad der bliver skrevet? Og selvfølgelig ved du bedre end de folk der lytter på og anmelder nyt grej hver måned... Lydteknikere og den slags... det er klart...
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
jun 2009
Han nedgjorde faktisk ikke B2... Det han skrev var bare at GZ havde lige så lidt med kinagøjl at gøre som B2... Og det er rigtig nok... folk som jesper J der påstår at GZ er noget kinagøjl viser jo bare hvor lidt de faktisk ved...
Ground Zero er f.eks. et af de få mærker der bliver brugt lige meget i db-drag som i EMMA... og sjovt nok noget af det der bliver vundet mest med... Ligsom B2 virkelig har udmærket sig på db-drag fronten med de rekorder der er blevet sat med det... Yderst imponerende...
Både B2 og GZ er ting jeg gladeligt anbefaler da jeg er stor fan af begge mærker... (Har sjovt nok begge mærker i bilen... )
okt 2007
Synes aldrig folk har noget stående i den prisklasse.. Har været hos DAT og de har ikk de modeller hjemme jeg har penge til. Bilxpert har helt andre mærker osv.. Carsound ligger langt væk da den i kbh er lukket..
Ja har ikk rigtig mulighed for at prøve desværre.. :S ellers ville jeg.. men ser på det imorgen. tager måske rundt igen igen for at prøve at se..
Cody:
Overvejer virkelig meget at finde et sted de har GZ og prøve at høre dem. Lyder til de også er med i kampen når man snakker med dig
okt 2007
Kender dem fra DAT men pga Kim ikk arbejder der mere så har de skruet meget ned for at have bilhifi hjemme så derfor kan de ikk lade mig høre.. :S
Kan prøve bilxpert, så at de solgte pioneer da jeg tjekkede nettet men har bare aldrig set dem havde andet en rockford stående ude så ved det ikk
men tak for hjælpen folkens
maj 2010
Cody: Synes selv GZ er gode varer. Dog skal man helst op i de dyrere serier, da de billigste har lidt for meget discount præg over dem. Men sådan er det vel med finanskrisen.
Men i det sidste år, så er der mange der har gået væk fra deres største forstærkere til konkurranse brug. Men B2's forstærkere har blevet mere udbredt.
jun 2009
Det med at folk er gået væk fra GZ's store forstærkere har lidt at gøre med at de billige monoblokke fra Titanium serien jo yder 1900 watt rms i 1 ohm nøjagtig som deres monoblok i Nuclear serien... Og så er det jo lidt billigere at snuppe 6-8 af de billige frem for de dyre jo... Og det sjove er at printet i de dyre forstærkere fra Nuclear serien f.eks. Ikke adskiller sig voldsomt fra titanium serien... (GZ skyder sig selv lidt i foden der)
B2 har fået heftig omtale... Det har hjulpet at der har været en del konkurrence biler med B2 grej i som har taget 1 og 2. pladser hver gang... Deriblandt min egen... At de så har vundet bedre ind på markedet i cypern og finland og sverige tyder bare på vi danskere er alt for bange for at prøve noget nyt... selv om det endda er et dansk udviklet produkt...
okt 2007
maj 2010
http://b2-audio.com/quattro.html
Ser ud til at den har fået bedre filtre og ca 50% mere effekt.
okt 2007
jun 2009
okt 2007
maj 2010
Den var på 4 x 100 og som jeg skrev i min forrige post, så er der ca 50% mere effekt i den nye.
okt 2007
Kan man ikk få den billigere i sverige eller tyskland eller noget?
jun 2009
Eton vs Jbl : 4 kanals..