Ingen bas i midten af bilen {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har købt mit nyt anlæg til min Mini Cooper fra 02.
Headunit = Alpine CDE-113BT
Forstærker = Alpine KTP445 ISO forstærker.
Fronthøjttalere = Fockford Fosgate Punch 6,5" P1652-S Component system
Baghøjttalere = Rockford Fosgate Power 6x9" T1693
Først er jeg startet med at montere ny radio og forstærker, hvor lyden blev markant bedre. Efter at have lyttet på dette i en måneds tid, har jeg så skiftet højttalerne.
Problemet er nu at bassen er forsvundet, ved sæde position foran, hvor der var fin bas med de gamle højttalere.
Læner jeg mig forud imod forruden, kommer alt lyden tilbage og det samme sker hvis jeg sætter mig bag i bilen.
Nogen ide til hvad jeg kan gøre?
Mvh Michael
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
feb 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
* Optimal pladsudnyttelse
* Du kan stadig bruge bagagerummet
* Ser faktisk godt ud.
Alternativt kan du også undersøge mulighederne for at få et kit til at sætte ved siden af bagsæderne - under vinduerne - med plads til en 8" kick-bas i hver side.. mener altså også det er set før i en mini... prøv at søg på de engelse sider - der burde det være til at finde - også for små penge
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Jeg vil med 99,9% sikkerhed sige at dit problem er dine front-højttalere spiller i modfase. Det er et typisk fænomen når folk opgraderer højttalerne, men "bare sætter dem til".
Gå dine opkoblinger igennem, så ALT spiller i fase...Så kan jeg love dig for at dit problem er løst..
feb 2008
Jeg vil checke dem igennem en af dagene og håbe på at det kunne være derfor lyden er dårlig.
Indtil videre tak for hjælpen.
feb 2008
Ingen bas i midten af bilen