Hvor meget højtalerkabel ska jeg købe? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg er ved at få samlet mig noget bilstereo, og mangler faktisk kun noget højtalerkabel før jeg kan gå i krig!
Jeg har fundet frem til at det her skulle være godt: http://knot.dk/shop/item.asp?id=9138&info=DLS-SCP-2x2_5mm%B2-&InfoCat=Kabler-Hojtalerkabel
Det er en temmelig stor forstærker og nogle OK store højtalere, derfor går jeg efter en god kvalitet, men er der noget andet som i vil henvise til istedet?
Mit spørgsmål lyder egentlig på hvor mange meter jeg skal købe?
Jeg har min forstærker i bagagerummet, hvor der står en dobbeltspolet bass også. dvs 2 stykker ledning fra forstærker til bass.
Så er der 2 højtalere i min hattehylde, som igen skal have 2 hver, dvs. 2 * x antal meter.
Så har jeg tænkt mig at trække noget ledning op til forenden af bilen, så der er plads til at jeg putter et komponentsæt i foran - i fremtiden. Jeg har tænkt mig at køre phonokabler + højtalerkabler + remotekabel i passagersiden.
Når jeg siger et stykke kabel, mener jeg både en plus og en minus...
Alt i alt, hvor mange meter tror i jeg skal have? Og er der "grund" til at købe så dyr ledning?
(de tager trods allt 660,- i alt for 10 meter ledning! :o)
aug 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
jul 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
Iøvrigt skal remote trækkes med strøm, det er nemlig strøm og IKKE signal, så det kan give generatorstrøj.
aug 2010
Har bare hørt en del der siger at der ingen grund er til at købe så dyre kabler, at man blot skal købe nogle der er store nok .. Så er lidt fristet til at købe nogle fra Jem og Fix - hvis det holder vand..
aug 2010
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.299
det er næsten umuligt at svare på med mindre man står med bilen....gå igang med at måle op? målebånd og tommestok er din ven
Mvh. Anders
aug 2010
Hvor meget højtalerkabel ska jeg købe?