{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Mikkel B
Mikkel B
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Hvor meget højtalerkabel ska jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er ved at få samlet mig noget bilstereo, og mangler faktisk kun noget højtalerkabel før jeg kan gå i krig!

Jeg har fundet frem til at det her skulle være godt: http://knot.dk/shop/item.asp?id=9138&info=DLS-SCP-2x2_5mm%B2-&InfoCat=Kabler-Hojtalerkabel

Det er en temmelig stor forstærker og nogle OK store højtalere, derfor går jeg efter en god kvalitet, men er der noget andet som i vil henvise til istedet?

Mit spørgsmål lyder egentlig på hvor mange meter jeg skal købe?

Jeg har min forstærker i bagagerummet, hvor der står en dobbeltspolet bass også. dvs 2 stykker ledning fra forstærker til bass.

Så er der 2 højtalere i min hattehylde, som igen skal have 2 hver, dvs. 2 * x antal meter.

Så har jeg tænkt mig at trække noget ledning op til forenden af bilen, så der er plads til at jeg putter et komponentsæt i foran - i fremtiden. Jeg har tænkt mig at køre phonokabler + højtalerkabler + remotekabel i passagersiden.

Når jeg siger et stykke kabel, mener jeg både en plus og en minus...

Alt i alt, hvor mange meter tror i jeg skal have? Og er der "grund" til at købe så dyr ledning? smiley

(de tager trods allt 660,- i alt for 10 meter ledning! :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget højtalerkabel ska jeg købe?
  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    aug 2010

#1   6. dec 2010 Bilen er i øvrigt en Toyota Carina II - hvis det kan hjælpe?

• Nichlas C
    Nichlas C Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #2   6. dec 2010 Det er bestemt en god idé at købe kvalitets kabler. En skam at have brugt kassen på et fint anlæg - og så ødelægger lorte kabler det hele. Jeg er ikke nogen ekspert, så. Vil ikke udtale mig om de kabler du har fundet smiley

Iøvrigt skal remote trækkes med strøm, det er nemlig strøm og IKKE signal, så det kan give generatorstrøj.

• Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    aug 2010

#3   6. dec 2010 Woops, det er sgu da egentlig rigtigt Herp! Tak, tak!! smiley

Har bare hørt en del der siger at der ingen grund er til at købe så dyre kabler, at man blot skal købe nogle der er store nok .. Så er lidt fristet til at købe nogle fra Jem og Fix - hvis det holder vand.. smiley

• Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    aug 2010

#4   6. dec 2010 Men spørgsmålet lyder egentlig mere på hvor mange meter jeg skal bruge smiley

• #5   6. dec 2010 hej mikkel

det er næsten umuligt at svare på med mindre man står med bilen....gå igang med at måle op? målebånd og tommestok er din ven

Mvh. Anders

• Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    aug 2010

#6   6. dec 2010 Tænkte at der måske var en gut med cirka samme bil der havde et cirka mål smiley Men jeg vil sgu gå ud i kulden og måle smiley

Kommentér på:
Hvor meget højtalerkabel ska jeg købe?

Annonce