{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.229 visninger | Oprettet:

Phonokabel trækkes sammen med REMOTE? {{forumTopicSubject}}

Hey derude jeg har bygget anlæg op nu, men der er generator støj smiley
har hørt af nogle kloge hoveder herinde det er fordi min phonokabel ligger op af mit remote kabel ? :s passer det ?

og ja min stel er minimal kort og samme med + ledningerne da mit batteri ligger omme bagi smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Phonokabel trækkes sammen med REMOTE?
  • #1   14. dec 2010 det kan være derfor...
    remote kablet er en strømførende plusledning, så det kan måske være derfor...

• #2   14. dec 2010 hvad for et phonokabel bruger du ?

• #3   14. dec 2010 din remote er en positiv ledning, som sender en lille puls til din forstærker så den ved den skal tænde når din HU er tændt, så måske, flyt den over i den anden side og prøv så smiley
    ellers har phono kablernes kvalitet også meget at sige smiley

• #4   14. dec 2010 JAA det passer FJERN det det er sq skidt for din forstærker smiley

• #5   14. dec 2010 sådan et der fulgte med i et sæt jeg købe i carsound rimlig dyrt sæt NETOP for at undgå det her smiley

• #6   14. dec 2010 har du taget højde for bilens eksisterende elkabler som jo også er strømførende?? og trukket phonokablet så det ikke er tæt på dem heller??

• #8   14. dec 2010 start med at flytte din remote ledning det bare at købe en lille ledning og trække den i samme side som din plus ledning, tager ikke så lang tid.
    og så skriv om der stadig er støj smiley

• #9   14. dec 2010 hehe ja må jeg nok hellere smiley
    synes bare det er mærkeligt fordi phonokabel og remote kabellet mødes og ligger op af hinanden oppe ved radioen alligevel jo ? smiley

• #10   14. dec 2010 Hvilken side har du trukket de kabler i?
    Jeg har trukket mine kabler i midten og har også remote til at ligge sammen med phonokabler, og jeg har absolut ingen generatorstøj, men det kan vel også være din HU der har brændt en stelforbindelse?

• #11   14. dec 2010 Flemming hvad hvis den har brændt en stel forbindelse ? smiley
    jamen har jeg i fører siden ? smiley

• #12   14. dec 2010 Prøv at trække dine kabler i midten. Der er godt nok lidt ekstra arbejde med at skille bilen ad, men det belønner sig i sidste ende.
    Der går jo også en masse strømledninger i både fører- og passagersiden som også kan give problemer smiley
    Jeg havde på et tidspunkt en Pioneer som brændte en stelforbindelse. Den fik jeg lavet på garantien smiley

• #13   14. dec 2010 Lars M>> men mange kabelkit beskriver jo netop at det er en remote?

jeg har hørt det flere gange før, det med at den er beregnet til stel mellem de 2 enheder...

men hvorfor skriver fabrikanter så at det er en remote?

• #14   14. dec 2010 Når man snakker bilstereo, så ER det beregnet til remote, og ikke til "ekstra stel".
    Det der gør at mange mener at den er til "ekstra stel" er at man indenfor eks hjemmestereo har benyttet den til at udligne potentiale-forskel mellem sammenkoblede enheder, hvilket er grunden til at kablerne er lavet med "midter-leder".
    Potentiale-forskel kan opstå i stor stil når man snakker 230VAC, da man ikke pr definition har jord på alle enheder, og dermed heller ikke et fælles 0-potentiale. Der kan dermed være MANGE volts forskel på 2 sammenkoblede enheders "virtuelle stel" (0V), og hvis 0-lederen er taget fra to forskelle udtag i huset, er det endnu værre.

I en bil benytter man -modsat- en DC, hvor "stel" både er minus set i forhold til strømvejen, men 0-potentiale set i forhold til linie-vejen.
    Dermed er der ingen idé i en "ekstra stel" som en midterleder. På kabler hvor der er stellet skærm er det rigtigt at man kan stelle den, men det er for at dæmpe interferens, altså udefra kommende støj, og IKKE for at stelle enhederne...

• #15   14. dec 2010 Jesper: Haha...Du var lidt hurtigere....

• #16   14. dec 2010 Har endnu ikke oplevet den store succes med at bruge det kabel imellem phono til at trække remote i, selvom producenterne mener at den er til det.
    Så må jeg lige som så mange andre gøre noget galt, ved bare at ved at trække særskilt remote så er man ude overstøjproblemet de gange det har været.

• #17   14. dec 2010 Lars: Vi er HELT enige om at remote SKAL trækkes særskilt, væk fra liniekablet. Så det er slet ikke fordi hverken mig eller Jesper er uenige i det. Det er kun i forhold til hvad det "var tiltænkt"...
    Så vi er bestemt enige i måden at trække det på...

• #18   14. dec 2010 Essal - Jow jow så vidt er vi skam ganske enige smiley Hehe

• #19   14. dec 2010 Nu skilte jeg det hele ad og gjorde som i sagde det virkede ikke så prøve jeg at trække en uden om bilen spimpelthen for at hører om der stadog var støj, men det var der :S

kan det være fordi jeg er brugt semi små ledninger som stel og store til plus? det skal lige siges jeg også har kondonsator smiley
    mit minus kabel er sat til - ¨på batteriet har det noget at sige ?

• #20   14. dec 2010 Som jeg forstår det så har du batteri og kondensator i bagagerummet så ik?
    Hva forstår man så ved semi små ledninger til stel?

• #21   14. dec 2010 ja min kondonsator og batteri er omme bag i derved er der korte kabler smiley
    ku tynd stel ledning være grunden ? smiley

• #22   14. dec 2010 Stel bør minimum være lige så tyk som plus. Og det gælder både fra batteri til karosseri, og fra batteri til forstærker.

Kommentér på:
Phonokabel trækkes sammen med REMOTE?

Annonce