{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  resonansplader. hvilke er bedst?
  • #1   18. dec 2010 Tror de er nogenlunde lige gode... eller rettere elendige at arbejde med...

    Man får mere ud af at købe noget i en ordentlig kvalitet fra starten af... så bliver man også knap så hidsig over hvordan det er at arbejde med...


  • #2   18. dec 2010 Vil tro det første link, da de er tykkere...

  • #3   18. dec 2010 Steven M

    Godt eksempel på at man ikke skal tro... man skal vide... disse: http://knot.dk/shop/item.asp?id=8866&info=STP-Vibroplast-M-1-Shop-package-8-ark&InfoCat=Tilbehor-Dempnings-materiale
    Eller disse: http://knot.dk/shop/item.asp?id=8868&info=STP-Bimast-STANDART-Shop-package-6-ark&InfoCat=Tilbehor-Dempnings-materiale

    Er langt bedre produkter... og de er ikke lige så tykke... De klæber bedre, en varmepistol er ikke nødvendig... og de dæmper meget bedre... de er butyl baserede...


  • #4   18. dec 2010 Og pas på med at fylde for meget i en bagklap. Tit at gas dæmperne ikke kan løfte den ekstra vægt. Især om vinteren

    Men som Cody skriver så vær sikker på de klæber godt. Ikke så få biler man har hørt om at det ligger og rasler i bunden af døre og hul rum.


  • #5   18. dec 2010 ellers hvis du er for nærig ligesom mig til at købe dyrt lyddæmpnings materiale så er det bare ned til tømmergården og hente noget rockwool og gi den en gang hårlak ( så det ikke smuldre ). det funger fint har selv brugt det i mine stuehøjtaler

  • #6   18. dec 2010 det skal ikke bruges i højtalerne.. det skal bruges i bilen på vibrerende metaldele

  • #7   18. dec 2010 Cody:

    hvad er forskelle på det bobblede og det flade fra STP? over vejer det til sidedørerne på min bil og så noget af det her til at tage det sidste
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=1681&pk=43&produkt=D%E6mpemateriale_Bass_Fit_100x100cm

    hvordan sætter man det fast ? spraylim ?


  • #9   18. dec 2010 hey på hele denne side fra www.bd-audio.dk finder du nogle forskellige du vil kunne bruge. http://bd-audio.dk/?c=12


  • #10   18. dec 2010 du kan også få Noiseless, som er en kopi af det meget dyre Dynamat, det bruger vi meget på mit arbejde, det er lækkert og arbejde med, vejer ik ret meget og fungere kanon smiley og bedst af alt, kan det fåes til en rigtig god pris lige nu smiley

    http://shop.lfaudio.dk/shop/noise-less-pro-692p.html



  • #11   18. dec 2010 Danni L

    Forskellen kan jeg ikke forklare dig... den er ret teknisk og tror knot.dk eller Au2tek.dk vil kunne forklare det langt bedre... Ved dog at det "boblede" er nemmere at bukke og få til at passe perfekt på buede flader...


  • #12   18. dec 2010 Noiseless er også et rigtig godt produkt... det er stort set det samme som STP, B2, og dynamat... de fleste produkter er nemlig kopier af dynamat...

  • #14   18. dec 2010 Morten D

    Det er fucking løgn... Hvis du har arbejdet med det professionelt hvilket jeg tvivler meget på du har... så vil du vide ved at bitumen produkter, skal varmes op fopr at klæbe ordentligt og for at kunne formes... deres resonansdæmpende egenskaber er heller ikke på højde med Butyl baserede produkter... butyl baserede produkter kræver ikke opvarmning for at klæbe eller bøjes... samtidig er der ingen lim på bagsiden af butyl produkter... det er simpelthen klæbrigt af sig selv...
    Samtidig er pladerne fra Thansen og harald nyborg utroligt irriterende at arbejde med... netop fordi de skal varmes op til en temperatur der er så høj at du brænder fingrene, og de er så besværlige at bukke efter bilens former... Mens de dyrere butyl baserede produkter som noiseless, dynamat, STP og B2 er nemme at arbejde med... kræver ikke opvarmning og er en ren leg at bukke efter bilens former... samtidig dæmper butyl produkter langt bedre, hvilket betyder mindre vægt, samme dæmpning...

    Lad være med at udtale dig hvis du ikke kender produkterne... Og lad være med at lyve omkring at du har arbejdet professionelt med det... for det kan du umuligt have med det mundlort du lige lukkede ud...


  • #15   18. dec 2010 For en gangs skyld er jeg lidt enig med Cody, for Morten...Du kan umuligt have gennemgået det store grundlæggende dæmpe-forløb på H1.

    Dog vil jeg sige at når snakken kommer til resonans-dæmpning, så er der MANGE flere faktorer der spiller ind, end om det er det ene eller andet materiale.
    Den helt store forskel på bitumen og butyl, er at butyl er en decideret syntetisk gummi, altså et industrielt fremstillet materiale, hvorimod Bitumen er et såkaldt "affaldsprodukt" der fremkommer ved bearbejdning af råolie.
    Det er samme type olie der raffineres ved eks asfalt-støbning, hvilket er grunden til at mange kalder bitumen for et "asfalt-gummi", hvilket dog ikke i sig selv er korrekt.
    Bitumen og butyl har forskellig temperatur-bestandighed, ligesom konsistensen, lugten mm heller ikke er den samme. Af samme grund benytter man ikke Bitumen i råform, da det ikke ville give nogen effekt. Derimod benyttes der "tilpasset Bitumen" hvilket vil sige at materialet er baseret på Bitumen, men tilsat flere andre stoffer, for at opnå den ønskede konsistens, og egenskab.
    Det er det samme der er tilfældet med "Butyl", og selvom nogle producenter kalder deres dæmpning for butyl-plader, er det ikke korrekt, da det kun er "Bytyl-baseret" og dermed tilsat MEGET andet, for overhovedet at få den ønskede konsistens, klæbeevne, og temp. bestandighed.

    Man kan derfor ikke sige hvorvidt "butyl eller Bitumen" er bedst, for der er mange andre stoffer og materialer tilsat, for overhovedet at gøre det muligt at benytte til formålet.

    Jeg har eks haft dårligere erfaring med én type "butyl-plader" til dæmpning af et tyndt metal-loft, end med "bitumen-plader"...Simpelthen fordi de pågældende typers tilsætninger gjorde den store forskel når varmen stod direkte på.

    Har ikke lavet en decideret sammenlignings-test, men jeg har i forbindelse med et projekt fået en masse forskellige "kemiske udformninger" af de to materialer, og der er GIGA forskel.
    Jeg ved ikke om der overhovevet er lavet en reel akustisk test af de forskellige typers egenskaber, men det kunne faktisk være ret spændende...





  • #17   18. dec 2010 Morten D

    jamen fair nok du har brugt det til en helt anden applikation end til at resonansdæmpe for at forbedre en bils lydmæssige egenskaber... der er stor forskel på om du dæmper for at undgå at noget går i stykker eller om du skal dæmpe en bil så den acoustisk bliver mere harmonisk... lad være med at blande tingene sammen... Dine ingeniører har ikke tænkt på ændringer i lyd... men kun i strukturel styrke... DER ER STOR FORSKEL... hold dig til et felt du ved noget om... Boreplatforme... Ikke biler...


Kommentér på:
resonansplader. hvilke er bedst?

Annonce