{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

b2 forstærker + pioneer subs hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Har endelig fået monteret mine kabler osv og smed så noget af mit nye system i bilen..

Det består af en b2 quattro
4 x 100 W @ 4 ohm
4 x 160 W @ 2 ohm
2 x 320 W @ 4 ohm

og så 2 x ts-w257d4
Maximum output power 1.000 Watt
Nominal output power 350 Watt

Har dog lagt mærke til at jeg ikke synes det spiler så mega højt.. Har brokoblet basserne hvor de er sat sammen til 4 ohm..

Men tænkte på om det måske ville være bedre hvis jeg sætter basserne på hver deres kanal i 2 ohm istedet.? Om det vil give kraftigere lyd og om det vil være bedre for forstærkeren..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  b2 forstærker + pioneer subs hjælp
  • #1   3. jan 2011 Nu får de enheder jo hellere andet end halvdelen af den effekt de kan optage... Men håber du bruge begge spoler på enhederne? For dobbelte 4 ohms spoler giver dig ikke de bedste muligheder...

• #2   3. jan 2011 Jo bruger alle spolerne. De er sat til som 4ohms nu og har brokoblet porten. Men vil det være bedre at køre med i 2 ohm og så kører basserne i hver deres istedet for at brokoble (altså sætte den på som 2ohm højttaler agtit) ??

• #3   3. jan 2011 Du har brokoblet dine udgange... Det giver dig muligheden for at smide 320 Watt RMS i 4 ohm... Men du har ikke mulighed for at ramme 4 ohm på hvert sæt brokoblede udgange, da 2 x 4 ogmn giver dig 2 eller 8 ohm pr. enhed... Hvis du dog kobler dem sammen og smider hver enhed i 2 ohm, ja så får du sammenlagt 4 ohm ja... Men så kan du kun bruge en udgang på forstærkeren på 320 watt... hvilket giver dig 160 Watt pr enhed...

• #4   3. jan 2011 du mener 4x 4ohm.. de har begge dobbelt swingspole

• #5   4. jan 2011 Hehe jeg er nok ikke den bedste til at forklare mig... Men ja de skal kobles sammen til 4 ohm og så brokobles på forStærkeren i 4 ohm... Bar hver sikker på du har koblet dem rigtigt... Dog får de stadigt kun 160 watt rms pr enhed, hvilket er i underkanten... Dog er B2 Q en ret så kraftig forstærker, men ikke en jeg ville vælge til at styre 2 membraner med... Lige meget hvordan du kobler dem, så får du aldrig effekt nok nemlig...

Kommentér på:
b2 forstærker + pioneer subs hjælp

Annonce