{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kondensator slukker ikke
  • #1   18. jan 2011 Ja den er tændt.

  • #2   18. jan 2011 Okay, var bange for den stod og tappede batteriet

  • #3   18. jan 2011 Cap'n Crunch !

    Ubrugeligt indlæg !


  • #4   18. jan 2011 Hvorfor du siger den lyser så er den vel tænd. Har den fast Plus fra batt og en fast stel og ingen remote. så står den med konstant spænding på. Sider der en afbryder foran plus f.eks så er det nok fordi kondensatoren først skal aflade for lyset går ud.

  • #6   18. jan 2011 Det er jo netop der fidusen er, at der er strøm på!

  • #7   18. jan 2011 Pil den ud af bilen igen, du kan ikke høre forskel alligevel. Det er sikkert en eller anden sælger der har sagt du slat ikke kan undvære sådan en lyt i bilen.

  • #8   18. jan 2011 Den hjælper dig til at dit lys ikke blinker.
    Og den hjælper til at give din forstærker et ekstra skub
    Når din sub skal arbejde, da den levere hurtigt strøm end er batteri kan.
    Men ja den vil altid stå og tappe lidt strøm. Med mindre der er Remote på den.


  • #9   18. jan 2011 For satan da, der bliver lukket meget lort iyd i det her indlæg.. Hvorfor overhovedet svare på spørgsmålet, når i tydeligvis ikke aner hvad i snakker om?

    Kondensatoren sukker a sig selv, når der iikke er noget spændingstab længere. Det har intet at gøre med, om der er remote på lortet eller ej. Remoten er som sådan udelukkende til at tænde og slukke for diplayet, hvis nogen skulle være i tvivl. Hvis du slukker din bil og stiller dig og kigger på dij kondensator, så vil du se den slukker af sig selv, efter et stykke tid.

    Mange tror den ikke slukker, fordi den næste gang de åbner deres bil, stadig står og lyser. Det gør den dog, grundet brug af central l¨ås, kabinelys, alarm eller andet. Så mærker den et strømfald og tænder op.


    Lars C- Mange andre her indlægget, viser klart at de intet ved, men førstepræmien går til dig.


  • #10   18. jan 2011 vorherrepålocum.....shit hvor folk de snakker....

    et ledense spørgsmål fra mig....er der nogen af de ovenstående der lige vil redegøre for hvordan kondensatoren aflader dit batteri.... bare sådan i korte træk

    I er velkomne til at anvende U = I * R hvis det hjælper jer..... ohms lov blandt venner.
    Det interessante er jo at udregne det spændingsfald over kondensatoren der ligger når bilen er slukket og især deraf udlede hvor meget strøm I præcis mener den tapper.... jeg ser frem til nogle gode svar smiley

    Bdog>>> shhhhh nu skal du ikke komme med facit allerede før vi er begyndt, så er det slet ikke sjov...


  • #11   18. jan 2011 Anders-- Jeg undskylder, men det er forfærdeligt hvor mange der faktisk kan skrive, uden at én eneste er kommet med noget som helst, der er sandt.

  • #12   18. jan 2011 Og Lars er endda elektronikmekaniker, kan jeg se.. De var allgevel skræmmende.

  • #13   18. jan 2011 **BDOG** jep jeg er elektronikmekaniker, og med 10 års erfaring har jeg efterhånden fundet ud af at teori og praksis ikke altid hænger helt sammen.

  • #14   18. jan 2011 Lars.. Nu ved jeg ikke hvad du laver i din proffesion, men du kan umuligt lave noget som helst, der har med bilstereo at gøre, med den kommentar. Hvis du ikke mener at en kondensator hjællper, så beviser du netop min pointe, med at du intet ved. Gu fanden hjælper den og har et formål. Efter 10 års erfaring, skulle du måske overveje dig et nyt job, hvis dét er hvad du er kommet frem til.

  • #15   18. jan 2011 En kondensator aflader intet. Ikke noget der kan mærkes i den normale hverdag, i hvert fald.

  • #16   18. jan 2011 Jeg har jo ikke nævnt nogen steder den ikke har noget formål men hvis ellers forstærkeren får det strøm den skal bruge så er jeg sikker på trådstarter ikke kan høre forskel på om den er der eller ej.

  • #17   18. jan 2011 "Pil den ud af bilen igen, du kan ikke høre forskel alligevel. Det er sikkert en eller anden sælger der har sagt du slat ikke kan undvære sådan en lyt i bilen."

    Flot trukket i land..

    Du kan måske se ud fra det her indlæg, om han har strøm nok, eller om han har brug for den? Stå ved dine meninger, hvis du er så overbevist om at du har ret.

    Desuden er det aldrig en dårlig ting at have en kondensator monteret ogs selvom den ikke er nødvendig. Så ligemeget hvordan man ser på det, er det et dårligt råd du kommer med, der intet har med hans spørgsmål at gøre.


  • #18   18. jan 2011 Det er simpelthen underholdning herinde når det er bedst.
    Folk kommer med bud i øst og vest, uden at kende til hvad de snakker om.
    Nå men ud over det, så er **BDOG** ganske rigtig på den.


  • #19   18. jan 2011 Lars M tjaaaa det er vel hvordan men ser på det smiley
    ved ihvertflad jeg køber ikke noget ved BD-Audio ikke med den der tone
    **BDOG** holder i det her indlæg

    sitat fra **BDOG** _
    For satan da, der bliver lukket meget lort iyd i det her indlæg.. Hvorfor overhovedet svare på spørgsmålet, når i tydeligvis ikke aner hvad i snakker om?

    det kan godt siges på en ordenlig måde.


  • #20   18. jan 2011 Dion M - Nu er det altså ikke legetøj man går og arbejder med alt det her bilstereo.
    Og da slet ikke når man begynder at arbejde med strøm til det, da det da ikke er unormalt man har kabler med sikringer foran på over 100amp (vi er altså oppe på ampere man kan svejse med), og med nogle af de indlæg som kommer med forslag til løsninger ind imellem, der er vi ude i ting som nemt kan gå galt.
    Derfor skal alt hvad der hedder strøm til sådan noget her ikke løses med gætterier, men med svar fra folk som kender til det, og dem som kun gætter på ting, burde nok helt lade være med at svare.
    **BDOG** vil kun gøre ret kraftig opmærksom på at alt det "gøgl" som blir lukket ud her skal man ikke lytte efter.


  • #21   18. jan 2011 Dion.. Om du vil handle hos mig eller ej, står dig skam helt frit for. Det er ikke noget større tab for mig. Som kunde forventer man den korrekte hjælp og vejledning, hvilket jeg giver i det her indlæg. Det her site er ikke bosat af små bly violer, men af folk der kan tage lidt af hvert. Altså måske bortst fra dig.

    Dit !C!itat fra mig, kan jeg ikke se noget galt i. Det jeg skriver er fuldstændig korrekt og sagt på en ordentlig måde. Du skulle bare vide, hvad jeg først overvejede at skrive. Så hvis du lige smider kvindefølelserne fra dig og tænker dig lidt om, så var det måske alligevel mig du skulle handle ved, hvis du vil have den RIGTIGE information, om lige netop den slags her.

    Men ellers er der altid THansen.. Kunne fprestille mig, at en del af brugerne i det her indlæg, arbejdde der :0)


  • #22   18. jan 2011 nu handler jeg ikke lige i Thansen. og hvad har Thansen lige med det her at gøre. INGEN TING.
    kan godt værre det bare er mig. men synes det ikke det er i orden at skrive det på den måde du gør **BDOG** "at der bliver lukket LORT ud" den kan men godt skrive på en anden måde, det siger du jo nok heller ikke til en kunde hvis han ikke er helt enig med dig.



  • #23   18. jan 2011 Kan kun grine af dig.. Der BLEV lukket LORT ud i det her indlæg. Det kan ikke dikuteres. Der er mange personer i det her indlæg, der burde tie stille og lade være med at svare, når de tydeligvis intet aner om emnet. Længere er den ikke. Og nej, sådan snakker jeg ikke til mine kunder, for mine kunder står ikke og lukker lort ud og fortæller forkerte ting til hinanden, men kommer til mig for at få det forklaret.

    Udover det, kan jeg ikke se hvad du overhovedet laver i det her undlæg, udover at sidde og krænge dine følelser ud, om hvor truffet du nu føler dig. Du får det til at lyde, som om mit indlæg var møntet på dig, men du er nu bare en af mange, der burde have tænkt sig om, inden de skrev i indlægget. Når det r sagt, så er du faktisk den eneste, der tilnærmelsesvis har sagt noget der kunne passe, bortset fra at du tror, at remoten har noget at skulle have sagt.


  • #24   19. jan 2011 Grin du bare alt hvad du vil smiley bare fordi en person har 10,20,30år erfaring kan personen godt stadig tage fejl en gang imellem.

    remoten har da noget at skulle have sagt. ellers var den nok ikke blevet bygget på. mine slukker da osse når bilen bliver slukket. men de vil stadig stå at aflade lidt. men ja nok ikke et helt batteri. det skulle da lige være hvis kondensator er ødelagt.



  • #25   19. jan 2011 Remoten tænder og slukker for displayet. .Det er hvad den har at sige..

    Og ja, man kan sagtens tage fejl. det er der slet ingen tvil om.. Men problemet i det her indlæg, er at SÅ mange tager fejl på samme tid.. Og når man så får at vide man tager fejl, så burde man satme bakke ud, istedet for at være påståelig.


  • #27   19. jan 2011 Morten.. Et meget ligegyldigt indlæg, hvis man tager trådstarters spørgsmål i betragtning.. Der er ikke en eneste tvivl om, at der i indlægget henvises til displayet, hvilket er det der svares på.. Det er kun et formuleringsspørgsmål og intet andet.

    "En kondensator aflader intet. Ikke noget der kan mærkes i den normale hverdag, i hvert fald."

    Denne sætning betyder præcis det samme som det du skriver. Den vil aflade i så små mængder, at du aldrig vil bemærke det i hverdagen.


  • #28   19. jan 2011 Nu er der jo blevet ændre i mandens spørgsmål sådan som jeg husker det.

    Men BDOG så forstår jeg ikke dit første indlæg, synes jeg skriver meget kortfattet ligenøjagtig det som Morten D skriver. Også kalder du det dume indlæg.


  • #30   19. jan 2011 Cap'n Crunch .. Jeg er meget ked af at må fortælle idg, at dit indlæg bliver ikke mere rigtigt, af at du var "tæt på".. "Sider der en afbryder foran plus f.eks så er det nok fordi kondensatoren først skal aflade for lyset går ud." En kondensator skal IKKE aflade før lyset går ud. Den har konstant spænding og lyset går ud af sig selv, når der ikke er forbrug på kondensatoren længere.

    Morten D.. Ja, jeg vil være helt ærlig at indrømme, at jeg faktisk har overset dit indlæg.. Det kan jeg selvfølgelig kun undskylde. Men det ændrer ikke på det faktum, at der er blevet lukket meget lort ud, i det her indlæg. Jeg trækker ikke i land. Det er sku da ganske givet, at når personen snakker om at den står tændt, så er det voiltmeteret. Det kræver ikke en doktorgrad at regne ud. Ja, man kan så sidde og "hævde sig selv" ved at komme med ligninger, lange udregninger der er en proffesor værdig og copy paste fra google, men det ændrer stadig ikke på det faktum, at alle ved hvad der menes med "står tændt".. At DISPLAYET lyser. I folks opfattelse af en kondensator, er displayet = kondensatoren, når der spørges om noget. At du så er blevet småfornærmet og nu bare skal komme med en undskyldning, for at fortsætte det her indlæg, på baggrund af noget som er rimelig åbenlyst, ja det er for så vidt fint med mig.


  • #31   19. jan 2011 Hmm.. hvem er det lige der lukker lort ud smiley

    "Kondensatoren sukker a sig selv, når der iikke er noget spændingstab længere."

    Er det noget du har lært på din uddannelse som elektriker eller hvordan ?

    Da en kondensator er sluttet parrallelt over batteriet, er du nok nødt til lige at forklare mig hvor det bliver "tabt" spænding henne?


  • #32   19. jan 2011 Hallo BDOG læs mit indlæg igen. Skriver til ham at da der er konstant spænding på så skal den sku nok lyse efter han har slukket bilen. VIS der sider en afbryder så er der opladet spænding i kondensatoren.

Kommentér på:
kondensator slukker ikke

Annonce