765 visninger
|
Oprettet:
Generator støj {{forumTopicSubject}}
Hej BG, håber der sidder nogle kloge hoveder herude som kan hjælpe mig
Mit problem er at der er noget generator støj fra mine højtalere, jeg har trukket strøm kablet i venstre side, rca og remote er trukket i højre side, så kan ikke helt finde ud af hvad problemt skulle være.
Bilen er en golf 3 hvis det har nogen betydning
dec 2008
Følger: 44 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 29
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Kig på din stelforbindelse.. Har du slebet alt maling af og monteret den på en bolt, der går i karossen? Og en ORDENTLIG tykkelse kabel?
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hvis du ved hvad du laver så gør den
nicho K:
Som bdog skriver. Tjek stel forbindelsen. Fjern maling der hvor den er forbundet og brug ikke et sted som fx bagsæde beslag. brug et sted hvor den holder direkte fast i bilen gennem fx en stor bolt og så slib malingen væk. Det hjalp på mit anlæg
Havde dog også problemer med remoten men du har den rigtig nok.
Der er en ledning mellem dine phono kabler.. den mange kalder for remoten. Har fået at vide af en elektro ingeniør at den burde forbindes til stel i begge sider da den skal hjælpe med at fjerne generator støj. Gør det. Gør det selv med mit anlæg her snart
og du skal muligvis også trække et større strømkabel ved batteriet. Har jeg fået at vide af en del lydfolk som tager til emma konkurrence så det lyder ihvertfald til at være som en god ide
okt 2007
Læse forkert med din remote..
Jeg havde lavet helt det samme som dig og fandt ud af støjen kom pga remoten.. (hvis du har brugt den ledning imellem phono kablerne)
Du skal trække remote i en ledning for sig selv i samme side som strømkablerne
Det fjernede 90% af støjen i min bil
feb 2010
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 2 Svar: 474
Få fjernet remoten fra signal kablerne og lagt den over til plus kablerne.
Sørge for at signal og plus kabler ikke krydser hianden alt for meget omme i bagage rummet.
Lfaudio.dk sælger vist nok også en kondensator til og sætte direkte på generatoren, den skulle være lavet til og fjerne generator støj. Har dog ikke prøvet den.
okt 2007
Hvis du sætter en ved generatoren så vil den opfange noget at strømmen aka strømstabilisator. Det er ikke bare sådan en normal 1 farads kondensator som man bruger til anlæg. Tror han havde en på 120µF på og det regulerede bilens strøm ret godt. Man kunne også se det på et multimeter..
Forstår dog ikke hvad du bliver sur over? jeg siger bare at det virker og du tydeligvis ikke forstår hvad jeg snakker om.
Orh ja en guide? Det må jo betyde du er total klog og ved bare alt om det her... -.-
jun 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 5
okt 2007
Hvis det heller ikke skulle hjælpe så prøv en kondensator til sidst men find en som har styr på det.. Man kan ikke bare bruge en hvilken som helst kondensator
sep 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 3
Generator støj